Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των πτήσεων και του χώρου στην Άνω Βέργα!

Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των πτήσεων και του χώρου στην Άνω Βέργα!

Με αφορμή το προχθεσινό σοβαρό ατύχημα ανεμοπτεριστή
Το σοβαρό ατύχημα που συνέβη προχθές το απόγευμα, με τον τραυματισμό ανεμοπτεριστή ο οποίος πετούσε με αλεξίπτωτο πλαγιάς από τον Άγιο Δημήτριο της Άνω Βέργας, εγείρει μια σειρά ερωτημάτων για την καταλληλότητα του χώρου και το κατά πόσο έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες ασφαλείας που προβλέπονται από το νόμο.
Το «Θάρρος», έπειτα από σχετική έρευνα, φέρνει στη δημοσιότητα το σχετικό Φύλλο της Κυβερνήσεως, το οποίο φαίνεται να ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα που ξέραμε. Μάλιστα, προκαλεί ερωτηματικά για τη στάση του Δήμου Καλαμάτας, ο οποίος μεριμνούσε να προβάλει κάθε εκδήλωση που γινόταν στο συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος και του ανήκει.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το τεύχος Δεύτερο, αρ. Φύλλου 309, που δημοσιεύτηκε στις 15 Μαρτίου 2006: «Ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έχοντας υπόψη του μια σειρά διατάξεων, αλλά και την ανάγκη εκδόσεως κανονισμού που θα ρυθμίζει τη δραστηριότητα, τις πτήσεις των πιλότων Αιωροπτερισμού και πιλότων Αλεξιπτώτου Πλαγιάς, καθώς και κάθε άλλης συναφούς δραστηριότητας, αποφασίζει: “1. Κανένα άτομο δεν μπορεί να χειρίζεται ένα αιωρόπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς με τέτοιον τρόπο ώστε να δημιουργεί κίνδυνο σε άλλα άτομα ή σε περιουσία. 2. Απαγορεύεται η ρίψη αντικειμένων στη διάρκεια της πτήσης. Όλοι οι χειρισμοί να πραγματοποιούνται σε μη ελεγχόμενο εναέριο χώρο.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΠΥΚΝΟΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Απαγορεύεται ο χειρισμός αιωρόπτερου ή αλεξίπτωτου πλαγιάς πάνω από οποιαδήποτε πυκνοκατοικημένη περιοχή μιας πόλης, μιας κωμόπολης, ή μιας συνοικίας, ή πάνω από οποιαδήποτε υπαίθρια συγκέντρωση ατόμων, εκτός αν πετάει σε τέτοιο ύψος ή θέση, ώστε σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης να έχει δυνατότητα αποφυγής τους.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΕΝΑΕΡΙΟ ΧΩΡΟ: Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωρόπτερου ή αλεξίπτωτου πλαγιάς σε απόσταση 10 ΝΜ από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση ή που ελέγχει τη συγκεκριμένη εναέρια περιοχή, ανάλογα με την περίπτωση».

Το βασικό ερώτημα είναι, λοιπόν, αν η προσγείωση των ανεμοπτεριστών στο τέρμα της οδού Ναυαρίνου, περιοχή που- ιδιαίτερα- το καλοκαίρι είναι γεμάτη κόσμο, μπορεί να προσφέρει ασφάλεια τόσο στους χρήστες του αλεξίπτωτου πλαγιάς όσο και στους πολίτες που βρίσκονται εκεί.

Ένα άλλο, επίσης, αρκετά σημαντικό θέμα είναι ότι δεν τηρείται η απόσταση των 10 ναυτικών μιλίων από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, πολιτικό και στρατιωτικό καθώς  μέχρι το σημείο η απόσταση είναι 6 ναυτικά μίλια.

Ευχή, φυσικά, είναι ο άτυχος ταξίαρχος εν αποστρατεία της Πολεμικής Αεροπορίας να ξεπεράσει τους όποιους κινδύνους, καθώς οι ερωτήσεις που δημιουργούνται από το σχετικό ΦΕΚ δεν ακυρώνουν την όλη αθλητική και ψυχαγωγική δραστηριότητα. 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη