Χαρακτηρισμένο έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας μέχρι την Τσακώνα
Για το μεγαλύτερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας, το Πάτρα-Πύργος, μίλησε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας στο βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο.
Όπως υπερτόνισε, «όσο υπάρχει στο υπουργείο η δική μου παρουσία, οι εκβιαστές δε θα πάρουν ποτέ ούτε ένα ευρώ. Όπως, επίσης -επειδή το θέλετε κι εσείς- δε θα πάρει κανείς που δεν το δικαιούται ούτε ένα ευρώ παραπάνω όσο είμαι εγώ στο υπουργείο. Αυτό να το έχετε υπόψη σας”.
Μιλώντας συγκεκριμένα για το έργο Πάτρα-Πύργος, βγήκαν πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ίδιο το έργο και τα χαρακτηριστικά του. Σημείωσε πως το τελικό κόστος θα είναι μικρότερο από 340 εκ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά αυτό καθ’ αυτό το δρόμο, δε θα υπάρξουν διόδια, δηλαδή στο δρόμο Πάτρας-Πύργου.
Στην απάντηση του κ. Χρυσοχοΐδη έγινε, επίσης, γνωστό το πώς προχώρησε η δημοπράτηση του έργου με συναίνεση. Όπως είπε, «στη Βουλή, όλοι οι βουλευτές, όλων των κομμάτων, ψήφισαν το άρθρο 5 του ν. 4219/2013. Στο συγκεκριμένο άρθρο ο οδικός άξονας “Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα” χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου, να προκηρυχθεί κατά προτεραιότητα ως δημόσιο έργο».
Αναφερόμενος στο τελικό κόστος της δημοπράτησης, είπε πως «το Φεβρουάριο του 2014 οι υπηρεσίες του υπουργείου ζήτησαν την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εμπροσθοβαρώς, γιατί δεσμευθήκαμε εδώ στην Επιτροπή και γιατί το λέει ο νόμος “κατά προτεραιότητα”.
Πριν από την πλήρη έγκριση του νέου συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος, προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση του νόμου, εστάλη στο υπουργείο Ανάπτυξης για να πάρουμε ένα ενάριθμο έργο, βάζοντας τον ενδεικτικό προϋπολογισμό των 340 εκατομμυρίων ευρώ.
Πολύ σωστά και πολύ έντιμα έκανε η υπηρεσία. Στο μεταξύ, ζήτησε η υπηρεσία, όπως ορίζει ο νόμος, τις μελέτες του 2006 να τις επικαιροποιήσουν ως προς τις ποσότητες.
Θέλω, λοιπόν, επειδή αυτό που λέω γράφεται στα Πρακτικά, να σας πω το εξής: το κόστος θα είναι μικρότερο από τα 340 εκατομμύρια, με 15 εκατομμύρια επιπλέον καινούργια στηθαία ασφαλείας, που είναι μία δαπάνη η οποία δεν μπορεί να αποφευχθεί λόγω του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com