Διοργανωτές και καταρτιζόμενοι μιλούν στο «Θ»
Πετυχημένη, όπως προκύπτει από τα λεγόμενα των «πρωταγωνιστών» στο «Θ», διοργανωτών και καταρτιζομένων, ήταν η διοργάνωση του 1ου Σχολείου Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη στο ξενοδοχείο Elite City Resort στην Καλαμάτα.
Αψευδής μάρτυρας της επιτυχίας ήταν η συνεχής παρουσία όλων των καταρτιζομένων στην αίθουσα του συνεδριακού κέντρου του ξενοδοχείου τις 20 συνολικά ώρες του διήμερου, καθώς και ο ανέλπιστα τεράστιος αριθμός των ατόμων που παρακολούθησε τις εργασίες, κάτι που αποδεικνύει το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ευαίσθητο κλάδο της οικονομίας.
Ανδ. Ζαγάκος
«Η ιδέα ξεκίνησε, όταν διαπιστώσαμε από κοινού με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Μεσσηνίας την ανάγκη εκπαίδευσης που υπάρχει στην καθημερινότητά μας», σημείωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος του Δήμου Καλαμάτας, Ανδρέας Ζαγάκος.
«Νομίζαμε ότι θα απευθυνόμασταν σε 150-200 άτομα για την εισαγωγική εκπαίδευση, στα αντικείμενα που θα επέλεγαν, θεωρώντας ότι τα τμήματα των ΙΕΚ που υπάρχουν στην Καλαμάτα (Δημόσιο, ΟΑΕΔ και «Ορίζων») θα αποτελούσαν την πρώτη μαγιά μαθητών που πιθανόν να συμμετείχαν. Έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις και από τις πρώτες ημέρες τα αιτήματα συμμετοχής είχαν κατά πολύ ξεπεράσει τις εκτιμήσεις μας και έτσι σταματήσαμε τη διόγκωση της ενημέρωσης. Ήδη από την 1η εβδομάδα οι συμμετοχές είχαν ξεπεράσει τις 350 και τελικά φθάσαμε στα 550 άτομα. Είναι χαρακτηριστικό ότι εξαντλήθηκαν και τα πιστοποιητικά βεβαίωσης που είχαμε ετοιμάσει, και θα τυπώσουμε κι άλλα», είπε χαρακτηριστικά.
Η διοργάνωση βασίστηκε σε μια ομάδα 6-7 ατόμων, που είχαν τη βοήθεια, κατά περίσταση, φίλων και γνωστών κι έτσι στήθηκε το 1ο Σχολείο Τουρισμού σε λιγότερο από ένα μήνα. «Αυτό, μας έδωσε την ευκαιρία να καταλάβουμε ότι μπορούμε με διάθεση και όρεξη να κάνουμε πολύ σοβαρά πράγματα, χωρίς ιδιαίτερα χρήματα, αφού για ένα διήμερο σεμινάριο 550 και πλέον ατόμων με 12 θεματικές ενότητες, 11 εισηγητές, οπτικοακουστική κάλυψη, φαγητό, καφέ και αναψυκτικά, το κόστος δεν ξεπέρασε τα 1.000 ευρώ.
Προφανώς, το βάρος έπεσε στους χορηγούς της εκδήλωσης που μας εμπιστεύτηκαν, επειδή ήξεραν πως η πρότασή μας θα ήταν προς όφελος όλων, δεν υπήρχε περίπτωση να εξαπατηθούν και τα χρήματα που μας διέθεταν με μορφή προσφορών, σε είδη και υπηρεσίες, δε θα κατέληγαν αλλού. Είναι, επίσης, εντυπωσιακό ότι όλοι όσοι απευθυνθήκαμε, συμφώνησαν από την αρχή, αλλά μετά την έναρξη, την πρώτη ημέρα, βλέποντας και το μεγάλο αριθμό συμμετοχών, όχι μόνο ήθελαν να φέρουν και άλλα είδη, ήταν και οι ίδιοι παρόντες, με αποτέλεσμα να υπάρξει η δέσμευση όλων με συμμετοχή και με μεγαλύτερες ποσότητες και για το 2ο Σχολείο», σημείωσε ο κ. Ζαγάκος.
Η διοργάνωση ήρθε να καλύψει το έλλειμμα εκπαίδευσης, συνέχισε, και είναι αναπόφευκτη η δεύτερη διοργάνωση, που προγραμματίζεται περί τα τέλη Φεβρουαρίου, με εξίσου σοβαρή εκπαίδευση, ίσως και πιο εξειδικευμένη, με επιπλέον αντικείμενα και μεγαλύτερο βάρος στην εστίαση, την τέχνη μπαρ και καφέ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Ζαγάκου, ο οποίος, ευκαιρίας δοθείσης, πρότεινε στους συναδέλφους του κατά την επιλογή του προσωπικού να λαμβάνουν υπόψη τους και άτομα που έχουν παρακολουθήσει τέτοιου είδους σεμινάρια, δίνοντάς τους δικαίωμα στην εργασία.
Το κόστος συμμετοχής ήταν 5 ευρώ, αλλά υπήρξαν και περιπτώσεις ατόμων που δεν είχαν καν τη δυνατότητα να τα διαθέσουν, ως άνεργοι. Τα έξοδά τους καλύφθηκαν από τους δύο οργανωτές και οι συγκεκριμένοι παρακολούθησαν δωρεάν το σεμινάριο, όπως θα γίνει και στη δεύτερη διοργάνωση, αφού σκοπός των οργανωτών δεν ήταν να βγάλουν χρήματα, αλλά να καλύψουν ανάγκες που δεν καλύπτονταν από χορηγίες.
Ο κ. Ζαγάκος χαρακτήρισε στη συνέχεια ως το σημαντικότερο κομμάτι της διοργάνωσης τους εκπαιδευτές, οι οποίοι ήταν όλοι υψηλού επιπέδου, ενώ, όπως είπε, είναι σημαντικό να διδάσκει κάποιος που βρίσκεται σε εργασία και δεν είναι θεωρητικός. Χαρακτήρισε ως βαρύ πυροβολικό τους εκπαιδευτές από την Costa Navarino για τις γνώσεις και τις πληροφορίες που έδωσαν με τέτοιον τρόπο, ώστε να γίνονται κατανοητοί από όλους και να μπορούν να υλοποιηθούν παντού. Πρέπει οι απολαβές του πελάτη να είναι ίδιες, είτε βρίσκεται στην Costa Navarino είτε στο πιο μικρό καφενείο και ο πελάτης να αισθάνεται σπουδαίος και ξεχωριστός, να νιώθει VIP με συμπεριφορά και σωστές υπηρεσίες, όπως επισήμανε και η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού της Costa Navarino, Ελένη Γκίκα, προκειμένου να υπάρχει επανάληψη της επίσκεψης, που είναι το ζητούμενο.
Επισημάναμε τη συνεργασία δύο συλλόγων με «αντικρουόμενα» συμφέροντα (εργοδότες – εργαζόμενοι), αλλά ο κ. Ζαγάκος σημείωσε πως το τουριστικό προϊόν είναι ένα παιχνίδι συνεργασίας, με τον εργαζόμενο να πρέπει να έχει το «πάνω χέρι». Όμως, συνέχισε, σύμφωνα με την κα Γκίκα, ο συνεργάτης (εργαζόμενος) σε μια τουριστική επιχείρηση, πρέπει να είναι ικανοποιημένος για να ικανοποιήσει τον επισκέπτη και να ικανοποιηθεί στη συνέχεια και η επιχείρηση.
Κ. Ανδριανόπουλος
Ως ιδέα που η υλοποίηση της ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, χαρακτήρισε τη διοργάνωση ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Μεσσηνίας, Κ. Ανδριανόπουλος.
Αφού αναφέρθηκε κι αυτός στους αριθμούς της διοργάνωσης, ευχαρίστησε τη Μαρία, τον Τάκη, την Αθηνά, την Αρμινέ, τον Χάρη, τον Άρη και όσους βοήθησαν εθελοντικά κι ήταν πάντοτε «πίσω από την κουρτίνα».
Σύνεδροι ήταν ξενοδοχοϋπάλληλοι και ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες επισιτιστικών καταστημάτων, από την Καλαμάτα, τη Μεσσηνία, την Αρκαδία, την Λακωνία, την Αργολίδα, την Αχαΐα, την Κορινθία, και από εμβληματικά ξενοδοχεία (Costa Navarino, «KInsterna» στη Μονεμβασιά, «Κυρίμαι» στη Μάνη, «Ποσειδώνιον» στις Σπέτσες κ.λπ.), σπουδαστές τουριστικών σχολών από την Καλαμάτα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη (ΙΕΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΙΕΚ ΟΑΕΔ, το ΙΙΕΚ ΟΡΙΖΩΝ Καλαμάτας, ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ Καλαμάτας, το Τμήμα Ζαχαροπλαστικής του ΟΑΕΔ, και το ΙΕΚ ΞΥΝΗ από την ΑΘήνα με 85 άτομα που διέμειναν 2 νύχτες στην πόλη και άλλοι).
Οι απόψεις δύο καταρτιζόμενων
Για πετυχημένη διοργάνωση έκαναν λόγο και δύο από τους επιμορφούμενους: η Ιωάννα, σπουδάστρια στο ΙΕΚ του ΟΑΕΔ και η Πιπίτσα Κυριακουλάκου, η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία του ξενώνα «Γόρτυς» στο Ελληνικό Αρκαδίας.
Αμφότερες, αν και ξεκίνησαν από διαφορετικούς προορισμούς (η πρώτη μόλις άρχισε να σπουδάζει Τουριστικά Επαγγέλματα και η δεύτερη είχε άλλο πεδίο ενασχόλησης), κατέληξαν στα ίδια συμπεράσματα. Δήλωσαν ενθουσιασμένες από τα όσα έμαθαν και άκουσαν και με τον τρόπο που γινόταν η «παράδοση», έμειναν ιδιαιτέρως ικανοποιημένες από το επίπεδο των εκπαιδευτών και το γεγονός ότι όλοι οι συμμετέχοντες παρέμεναν στις θέσεις τους σε όλη τη διάρκεια του διημέρου.
Επίσης, εξέφρασαν την άποψη πως ήταν πολύ χρήσιμο το συγκεκριμένο σχολείο, ενώ κάλυψε τις ανάγκες που υπήρχαν σε όλους είτε είχαν ασχοληθεί με το αντικείμενο είτε όχι. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό το σχόλιο της κας Κυριακουλάκου, πως «η δουλειά μας είναι ανθρωποκεντρική και έχει σημασία να προσπαθήσεις να ευχαριστήσεις τον άνθρωπο και τις ανάγκες του», αλλά και τα σχόλια της Ιωάννας, πως έμαθε σε δύο ημέρες όσα θα μάθαινε υπό άλλες συνθήκες σε ένα χρόνο και το ότι «όποιος ασχολείται με τον κλάδο, έπρεπε να βρίσκεται εκεί».
Τελευταίος κοινός τόπος; Θα παρακολουθήσουν και το 2ο Σχολείο Τουρισμού…
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου