Μετά την πρωτοφανή επιτυχία του πρώτου εγχειρήματος
Μια ιδέα που γεννήθηκε από την ανάγκη αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της Μεσσηνίας, μαζί με τη διορατικότητα μιας μικρής ομάδας ανθρώπων που ερμήνευσαν τα ελπιδοφόρα μηνύματα του τουρισμού, συνδυασμένη με μπόλικο μεράκι, έμπνευση και αρκετή «τρέλα», στάθηκαν η αφορμή να υλοποιηθεί το «1ο Σχολείο Τουρισμού 2014» στην Καλαμάτα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2014, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι για τα μεγάλα εγχειρήματα δε χρειάζονται χρήματα, παρά μόνο ιδέες, αγάπη για τον τόπο σου και όρεξη.
Η αιτία βέβαια προϋπήρχε, αφού οι πρόεδροι του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Δήμου Καλαμάτας, Ανδρέας Ζαγάκος και του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Μεσσηνίας, Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος, παραμερίζοντας τα «αντιφατικά» τους συμφέροντα, είχαν αντιληφθεί έγκαιρα ότι ο τουρισμός είναι ο πιο σημαντικός κλάδος της εθνικής οικονομίας της χώρας, που απαιτεί συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, κάτι που επιτυγχάνεται από τη συνεχή εκπαίδευση των τουριστικών στελεχών.
Όπως σημείωσε ο κ. Ζαγάκος, σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ημερησία», με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, που όλα δείχνουν πως θα επαναληφθεί σύντομα, επιτυγχάνεται η εκπαίδευση του προσωπικού των τουριστικών επιχειρήσεων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά ενισχύεται και η σφυρηλάτηση δεσμών που είναι καθοριστικοί για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, μεταξύ των εργαζομένων, που είναι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι, των εργοδοτών, που είναι οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και του επιμελητηριακού φορέα της περιοχής.
Η ιδέα του «1ου Σχολείου Τουρισμού 2014», σημειώνει η δημοσιογράφος Βάσω Μιχοπουλου, ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των εμπνευστών, αφού η συμμετοχή στη διοργάνωση υπερέβη τις προσδοκίες τους. Ενώ οι αρχικοί υπολογισμοί προέβλεπαν τη συμμετοχή 150 ατόμων περίπου, τελικά οι συμμετοχές από τη Μεσσηνία, την Τριφυλία, την Αθήνα, τη Λακωνία, την Αργολίδα, την Κορινθία, ακόμη και τη Θεσσαλονίκη, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα, ξεπέρασαν τις 500, με αποτέλεσμα οι διοργανωτές να σταματήσουν απότομα την ενημερωτική καμπάνια και να αναγκαστούν να απορρίψουν πολλές αιτήσεις συμμετοχής.
Ο μόνος φορέας που συμμετείχε στο σχολείο ήταν το Επιμελητήριο της Μεσσηνίας, ενώ ως χορηγοί λειτούργησαν πολλές τοπικές επιχειρήσεις που παρείχαν τα προϊόντα τους για τις ανάγκες του διήμερου σεμιναρίου.
Η προσπάθεια δε σταμάτησε με την ολοκλήρωση του «1ου Σχολείου Τουρισμού» στην Καλαμάτα. Αντίθετα από εκεί άρχισε, καθώς όλα δείχνουν πως θα επαναληφθεί. Ήδη σχεδιάζεται το «2ο Σχολείο Τουρισμού» που προγραμματίζεται για τις αρχές του Μαρτίου 2015 και που, αυτή τη φορά, βάζει ψηλά τον πήχυ στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος μέσω της διαρκούς εκπαίδευσης και ενημέρωσης.