Πετυχημένο σεμινάριο στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας (φωτογραφίες)


Διήμερο Εισαγωγικό Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα: «Μεθοδολογία και Τεχνικές Παρουσίασης Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», διοργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας σε συνεργασία με τα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Μεσσηνίας, το απόγευμα της Παρασκευής 13 και το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015, στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Καλαμάτας (Θουκυδίδου 2, Καλαμάτα) και σε επιλεγμένα σημεία της πόλης της Καλαμάτας.
Το Σεμινάριο διοργανώθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», Άξονας Προτεραιότητας 7, και συγχρηματοδοτήθηκε  από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Ε.Κ.Τ.) και από εθνικούς πόρους.
Συμμετείχαν 76 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Μεσσηνίας που υλοποιούν προγράμματα Π.Ε. και δεν είχαν προηγούμενη επιμόρφωση ή είχαν μικρή εμπειρία σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να ενταχθούν σε Δίκτυα Π.Ε. και εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να επισκεφτούν με τις μαθητικές περιβαλλοντικές ομάδες τους τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της χώρας.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Σεμιναρίου έγιναν εισηγήσεις, μελέτη και έρευνα πεδίου, διεξήχθησαν βιωματικά εργαστήρια, με θέματα που προτάθηκαν από τους συμμετέχοντες κατά την υποβολή της αίτησής τους και δόθηκε η δυνατότητα να ενημερωθούν σε θέματα μεθοδολογίας και παρουσίασης προγραμμάτων Π.Ε., να λυθούν πιθανές απορίες και να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους. Επίσης παρουσιάστηκαν οι παρακάτω καλές πρακτικές υλοποίησης Προγραμμάτων Π.Ε. (μεθοδολογία και παρουσιάσεις) από εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Μεσσηνίας:
1.            Πρόγραμμα Π.Ε. σε νηπιαγωγείο με θέμα:  «Τρέχω – τρέχω, κελαρύζω σας ξεδιψώ και σας δροσίζω»
Αλεξάνδρα Δημοπούλου, εκπαιδευτικός ΠΕ 60
2.            Πρόγραμμα Π.Ε. σε δημοτικό σχολείο με θέμα:  «Μάνη με τα ψηλά βουνά, που τα νερά περνούν βαθιά»
Μαρία Κοτσαλίδου, εκπαιδευτικός ΠΕ 70
3.            «Καλές πρακτικές και δραστηριότητες Προγραμμάτων Π.Ε. για το δημοτικό σχολείο»
Sylvie Dufresne, εκπαιδευτικός ΠΕ 05
4.            Πρόγραμμα Π.Ε. σε γενικό λύκειο με θέμα: «Ελιά και Ελαιόλαδο»
 Εύη Ντινοπούλου, εκπαιδευτικός ΠΕ02
 
Το θεωρητικό υπόβαθρο, οι εισηγήσεις, οι παρουσιάσεις και η διεξαγωγή βιωματικών εργαστηρίων θα αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς κατά την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, την ένταξή τους σε Δίκτυα Π.Ε., τη συμμετοχή τους σε προγράμματα των ΚΠΕ, την ενίσχυση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων Π.Ε. που υλοποιούν.