Τη λειτουργία του Δήμου Μεσσήνης απειλεί να τινάξει στον «αέρα» η εκδίκαση της αγωγής που κατατέθηκε από την εταιρεία «GEM ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ» και με την οποία ζητείται η αποζημίωσή της με 700.000 ευρώ περίπου.
Η εταιρεία, μέσα από τη δωδεκαετή σύμβαση που είχε συνάψει το 2008 με το Δήμο Μεσσήνης, είχε την ευθύνη για τη διοργάνωση κατ’ ελάχιστον 10 αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού ετησίως. Διοργάνωσε τον πρώτο αγώνα ντράγκστερ το καλοκαίρι του 2009, μετά την περάτωση των αρχικών σταδίων του έργου που έγιναν από το Δήμο και τις εργασίες της εταιρείας, ο οποίος στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, δείχνοντας τον κοινωφελή του χαρακτήρα για όλες τις επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αγωγή που κατατέθηκε στις 27 Μαρτίου στη γραμματέα του Πολυμελούς Πλημμελειοδικείου Καλαμάτας, επιδόθηκε στις 30 Μαρτίου με δικαστικό επιμελητή στο Δήμο Μεσσήνης και θα συζητηθεί στις 17 Σεπτεμβρίου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται επί σειρά ετών στο χώρο της διοργάνωσης αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού (αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών). Επένδυσε κεφάλαια άνω των 700.000 ευρώ για την αγορά εξοπλισμού, ενώ ως η μοναδική στην Ελλάδα με απαιτούμενη τεχνογνωσία, εξειδικευμένο εξοπλισμό και διαπιστευμένα στελέχη και συνεργάτες με πολυετή εμπειρία, δημιούργησε και λειτούργησε Πίστα Αγώνων Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών DRAGSTER, στον πρώην Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών (Ελληνικό), με διακρίβωση προδιαγραφών FIA, FIM και UEM.
Το 2005 στην πίστα αυτή και μέσω της αδελφής εταιρείας TRIAD, το αντικείμενο της οποίας ανέλαβε στη συνέχεια η ίδια, διοργάνωσε, σε χρονικό διάστημα 8 μηνών, 12 αγώνες, στους οποίους επιτεύχθηκαν νέα πανελλήνια ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών DRAGSTER, παρέχοντας υπηρεσίες θεάματος διεθνών προδιαγραφών, εξασφαλίζοντας παράλληλα σε αγωνιζόμενους και θεατές τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και ποιότητας.
Το 2005 καθιέρωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεσμό της νόμιμης κόντρας, με αγώνες Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών “Run What You Bring”(«Τρέξε με ό,τι φέρεις»), με κατοχυρωμένα εμπορικά δικαιώματα και σήμα από το υπουργείο Εμπορίου.
Το Μάιο του 2005, έπειτα από πρόσκληση της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αθλητισμού, μετέβη στην Κύπρο. Εκεί, με το έμψυχο δυναμικό και τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που διέθετε, διοργάνωσε αγώνα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών DRAGSTER στην περιοχή της Λακατάμιας.
Το αεροδρόμιο της Τριόδου
και η σύμβαση με το Δήμο
Το 2008 εκδήλωσε ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο Τριόδου που- λόγω των μορφολογικών του προδιαγραφών- έχει ευθεία διαδρόμου μεγαλύτερη των 1.000 μέτρων, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διεξαγωγή αγώνων επιτάχυνσης (DRAGSTER) αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.
Η προσωρινή χρήση του αεροδρομίου, έκτασης 380 στρεμμάτων, μετά των εγκαταστάσεων και των επικειμένων αυτού (κτήρια κ.λπ.), εκτός των ήδη μέχρι σήμερα παραχωρηθέντων σε άλλους φορείς, έχει παραχωρηθεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας) στο Δήμο Μεσσήνης για την εν γένει ανάπτυξη της περιοχής (οικονομική, τουριστική, κοινωνική κ.λπ.) μέσω της δημιουργίας και λειτουργίας οργανωμένου κέντρου χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού και μόνον.
Σύμφωνα με τους όρους, δε, της εν λόγω παραχώρησης, έχει κριθεί επιβεβλημένο να έχει, σε κάθε περίπτωση, την αποκλειστική εμπορική και οικονομική διαχείριση από όλες τις δραστηριότητες που θα προκύπτουν από την εκμετάλλευση του κέντρου χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού στους χώρους του Α/Δ Τριόδου.
Με βάση την απόφαση 182/2008 του Δ.Σ. Μεσσήνης, συνάφθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 2008 η σύμβαση εντολής, με την οποία της ανατέθηκε η χάραξη του σχεδιασμού για τη δημιουργία κέντρου χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού, η διοργάνωση εκδηλώσεων χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οργάνωση και στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό και διαπιστευμένα στελέχη με σκοπό την υλοποίηση και διεξαγωγή αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού και λοιπών εκδηλώσεων, καθώς και οι δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία για συμφωνίες και συνεργασίες με ενδιαφερόμενους χορηγούς και διαφημιζόμενους.
Η σύμβαση είχε 12ετή διάρκεια και ολοκληρώνεται στις 9 Σεπτεμβρίου 2020.
Ο Δήμος ανέλαβε την υποχρέωση να προβεί στις απαιτούμενες τεχνικές εργασίες στον χώρο του αεροδρομίου Τριόδου, ώστε να καταστεί κατάλληλος, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, για την ασφαλή διεξαγωγή εκδηλώσεων χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η κατασκευή έγινε έπειτα από λεπτομερή τεχνικό-οικονομική μελέτη, που συνέταξαν οι υπηρεσίες του Δήμου Μεσσήνης, σε δύο στάδια, με το κόστος διαμόρφωσης του χώρου να ανέρχεται σε 700.000 ευρώ περίπου.
Επιτυχία του πρώτου
και μοναδικού αγώνα
Ύστερα από αυτά χορηγήθηκαν οι απαιτούμενες άδειες για τη οργάνωση και τέλεση των αγώνων για τις 27-28 Ιουνίου 2009, και το διήμερο στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Το σύνολο των εμπλεκόμενων στον αγωνιστικό τομέα ξεπέρασε τα 1.000 άτομα, ενώ αυτό των θεατών τα 5.000 άτομα από όλη την Ελλάδα. Τη διοργάνωση τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, ο τότε νομάρχης Μεσσήνης, ο δήμαρχος Μεσσήνης και δώδεκα δήμαρχοι του νομού.
Όπως σημειώνεται, «κατέστη, ως εκ τούτου, σαφές εξαρχής, ότι το όλο εγχείρημα θα έδινε αναπτυξιακή πνοή και πραγματική ανάσα στην τοπική οικονομία, καθώς η προσέλευση των θεατών για την παρακολούθηση των αγώνων, που σχεδίασε και επιμελήθηκε η εταιρεία μας, σήμαινε αυτόματα κατακόρυφη αύξηση της κίνησης ξενοδοχείων, εστιατορίων, εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων κάθε είδους, αλλά και της επισκεψιμότητας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της ευρύτερης περιοχής, δεδομένης δε και της θερινής περιόδου, σηματοδότησε τη γνωριμία ανθρώπων από διάφορα μέρη της Ελλάδος με τις φυσικές ομορφιές της περιοχής, τα μνημεία, τις παραλίες, και σε κάθε περίπτωση το εν θέματι εγχείρημα συνεπάγετο, αν μη τι άλλο, τόνωση της τουριστικής και αγοραστικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου».
Ο μοναδικός αυτός αγώνας επέφερε στο Δήμο Μεσσήνης καθαρό κέρδος 18.662,78 ευρώ, όπως αναφέρεται στην από 1-7-2009 έκθεση απολογισμού του Δήμου Μεσσήνης και για την εταιρεία, συνολικό ποσό 9.049,70 ευρώ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση με το Δήμο Μεσσήνης και τον Κανονισμό Λειτουργίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο αεροδρόμιο Τριόδου, ο εναγόμενος Δήμος είχε αναλάβει την αποκλειστική οικονομική διαχείριση από όλες τις δραστηριότητες που θα προκύπτουν από την εκμετάλλευση του χώρου, αναλαμβάνοντας όλα τα έσοδα από την εκμετάλλευση όλων των δραστηριοτήτων του κέντρου μηχανοκίνητου αθλητισμού (εισιτήρια, χορηγίες, διαφημίσεις, σίτιση), καθώς και τα έξοδα για τη διεξαγωγή εκδηλώσεων και τη λειτουργία του χώρου και, φυσικά, το κόστος φύλαξης του χώρου με μόνιμο προσωπικό ή ανάθεση σε εταιρεία Security, καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, καθώς και κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Κλοπή εξοπλισμού
Η εταιρεία, όπως προβλεπόταν στη σύμβαση, διέθεσε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που κατείχε.
Στις 14 Απριλίου 2010, στις 7.00 μ.μ., με έκπληξη διαπίστωσε ο υπεύθυνος για τα τεχνικά θέματα της εταιρείας και ενώ ο Δήμος Μεσσήνης είχε στην αποκλειστική του αρμοδιότητα τη φύλαξη του αεροδρομίου της Τριόδου, ότι άγνωστοι δράστες από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2010 αφαίρεσαν από τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό που διέθεσε η εταιρεία στο Δήμο για τη διοργάνωση των αγώνων, ο οποίος καταγράφηκε σε Δελτίο Συμβάντων του ΑΤ Μεσσήνης, συνολικού κόστους 91.123,72 ευρώ, συνυπολογιζομένων δύο οχημάτων που της είχαν παραχωρηθεί από άλλη εταιρεία.
Η κλοπή δεν εξιχνιάστηκε και ο φάκελος της δικογραφίας στάλθηκε στον εισαγγελέα Καλαμάτας.
Όπως τονίζεται στην αγωγή, «η εταιρεία μας υπέστη τεράστια ζημία από την κλοπή του υλικοτεχνικού εξοπλισμού που μετέφερε και έθεσε στη διάθεση του Δήμου Μεσσήνης για τη λειτουργία του κέντρου χερσαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού και τη διεξαγωγή των αγώνων, ένεκα της πλημμελούς, αν όχι ανύπαρκτης φύλαξης του χώρου του αεροδρομίου από το Δήμο Μεσσήνης, παρά την αναληφθείσα, βάσει της σύμβασης, σχετική υποχρέωση, δεδομένης και της αποκλειστικής ευθύνης που προκύπτει από την παραχώρηση της προσωρινής χρήσης από το ΓΕΑ», καθώς στο άρθρο 4, τονίζεται ότι “…ο Δήμος Μεσσήνης καθίσταται υπεύθυνος για τη φύλαξη και τη διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας της έκτασης του Α/Δ και της διατήρησης της περίφραξης αυτού σε άριστη κατάσταση…”».
Διαφυγόντα κέρδη
Το 2009 έγινε ο μοναδικός μέχρι σήμερα αγώνας, δεδομένης και της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης των εργασιών, που ακολούθησε το διεξαχθέντα αγώνα και η υλοποίηση της οποίας, κατόπιν εξασφάλισης αυτονομίας ηλεκτροφωτισμού της πίστας, επέτρεπε πλέον τη διεξαγωγή όχι μόνο ημερήσιων, αλλά και νυχτερινών αγώνων.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις επισημάνσεις της στο Δήμο για τα όσα προβλέπει η μεταξύ τους σύμβαση και την ευθύνη που απέρρεε σε βάρος του Δήμου λόγω της ρητής δέσμευσης για διεξαγωγή 10 αγώνων τουλάχιστον κατ’ έτος, αλλά και της ευθύνης που φέρει για την κλοπή του εξοπλισμού που διατέθηκε, ο Δήμος την αγνοεί επιδεικτικά και για τα έτη από το 2010 έως και το 2014 δε διεξήχθη ούτε ένας αγώνας.
Έτσι, υποστηρίζει ότι έχει χάσει τα κέρδη 5 ετών, υπολογίζοντας πως ανέρχονται συνολικά σε 500.000 ευρώ, ενώ ζητά και 100.000 ευρώ νομιμότοκα από την επίδοση της αγωγής ως αποζημίωση για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που έχει υποστεί το όνομα, η φήμη, η επαγγελματική πίστη, το κύρος και το μέλλον της από την κακόπιστη και ζημιογόνο συμπεριφορά του Δήμου Μεσσήνης.
του Χάρη Χαραλαμπόπουλου