Με νέο πάγωμα απειλούνται τα έργα

Με νέο πάγωμα απειλούνται τα έργα

Δύσκολο θεωρείται το επόμενο διάστημα για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Η επίσημη πρόσκληση από το υπουργείο Υποδομών δεν έχει έρθει ακόμα, αλλά δια μέσω του υπουργού κ. Σπίρτζη έχει τονιστεί πολλές φορές ότι έρχεται η ώρα για νέες διαπραγματεύσεις.
Η στάση που θα τηρήσουν θα είναι ενιαία και θα αφορά όλους τους οδικούς άξονες με παραχώρηση, είτε είναι ολοκληρωμένοι είτε είναι υπό κατασκευή, όπως η Ολυμπία Οδός και ο περιμετρικός της Καλαμάτας, αλλά και η παράκαμψη Λεύκτρο- Σπάρτη.
Άλλωστε δεν είναι τυχαία η κίνηση δημιουργίας μίας εταιρείας “ομπρέλας”, η ένωση των αυτοκινητόδρομων με διόδια, HELLASTRON. Αυτό είναι σαφώς και ένα μήνυμα προς το υπουργείο ότι οι εταιρείες θα εμφανιστούν ως ένα σώμα για να αντιμετωπίσουν τις προθέσεις του Υποδομών.
Έτσι είναι πολύ πιθανό το κάλεσμα του υπουργού να έχει θετική αποδοχή, αλλά τελικά να πάμε σε μία διαπραγμάτευση μέσω της HELLASTRON και όχι της κάθε εταιρείας ξεχωριστά. Αυτό θα διευκόλυνε τη συζήτηση, που θα επικεντρωθεί στα διόδια, που από την πλευρά του υπουργείου έχει εκφραστεί πολλές φορές ως ένας φαύλος κύκλος.
Σε πρόσφατη τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ κ. Συριανός δεν αρνήθηκε την πρόσκληση και δήλωσε πως οι εταιρείες είναι ανοιχτές προς το υπουργείο.
Τα αιτήματα για παράταση, επίσης, δυσκολεύουν την κατάσταση, καθώς όσο απομακρυνόμαστε από τον αρχικό στόχο του τέλους του 2015 (που μάλλον ήταν ουτοπικός), τόσο δυσκολεύει και η σχέση υπουργείου-παραχωρησιούχων.
Επί της ουσίας τώρα πάμε σε πιο ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα, αφού, για παράδειγμα, η Ολυμπία Οδός πρέπει να ολοκληρώσει 120 χλμ., πράγμα σχεδόν απίθανο σε κατασκευαστικό επίπεδο.
Τα προβλήματα σε αρκετές περιπτώσεις παραμένουν: απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά, μαζί με κάποιες μελέτες. Σε όλες τις περιπτώσεις η εξέλιξη των έργων στους αυτοκινητόδρομους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις με το υπουργείο και μία σύγκλιση το επόμενο διάστημα θα έφερνε την απαραίτητη ηρεμία, για να τελειώσει η μεγάλη γενιά έργων με παραχώρηση.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com