Τα μονοπάτια της περιοχής θα μπορούσαν να εκτινάξουν τον εναλλακτικό τουρισμό
Η διελκυστίνδα απόψεων γύρω από τα μονοπάτια και τα καλντερίμια στην Κάτω και Άνω Βέργα αποκάλυψε ένα φυσικό θησαυρό της περιοχής, ο οποίος υπό κατάλληλες συνθήκες θα μπορούσε να αποτελέσει δυνατό κρίκο τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης. Τίτλος του; Εναλλακτικός τουρισμός.
Μια κατάλληλη Δημοτική Αρχή θα χρησιμοποιούσε όλα τα εργαλεία που διαθέτει, προγράμματα, συνεργασίες με πανεπιστήμια, με σκοπό τη σήμανση όλου του φυσικού πλούτου, ο οποίος και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα.
Και μην αντικρούσει κάποιος τα παραπάνω λέγοντας ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Ο όλος σχεδιασμός, αν υπήρχε, απαιτεί μερικές χιλιάδες ευρώ. Σαν τα χρήματα που δίνονται για… καμπαναριά εκκλησιών, πανηγύρια, καρναβάλια, λευκές ή μαύρες νύχτες (σ.σ. όπως το βλέπει ο καθένας), χορηγίες σε διάφορους πολιτιστικούς συλλόγους προς δόξαν της γουρνοπούλας.
Ο Στάνισλαβ Λεμ, Πολωνός συγγραφέας έργων φιλοσοφικών, σατιρικών και επιστημονικής φαντασίας και ευρύτερα γνωστός ως ο δημιουργός του “Σολάρις”, είχε γράψει ότι “στη ζωή δεν υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν επιλογές”.
Επομένως, εξαρτάται για τη δημοτική μας αρχή πού θέλει να δεσμεύσει τα χρήματά μας. Σε όλα τα παραπάνω ή σε έργα που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής;
Η σημερινή κάνει καθημερινά τις επιλογές της, που πληρώνομε όλοι. Κι αυτές κοστίζουν πολύ περισσότερο από τα χρήματα μιας μελέτης καταγραφής των μονοπατιών της περιοχής μέσω μιας εταιρείας ή ενός πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά και ενός ευρωπαϊκού προγράμματος.
Η Δημοτική Αρχή προτιμά μια απλή διαχείριση της καθημερινότητας, διανθισμένη από κάποια έργα βιτρίνας, από το να αποτελέσει το όργανο για τομές στη φυσιογνωμία της πόλης και του Δήμου.
Άλλες πόλεις ψάχνουν τεχνογνωσία για να επεκτείνουν τον τουρισμό τους και τη χειμερινή περίοδο. Μια έρευνα αγοράς μεταξύ των τουριστών θα μπορούσε να μας δείξει τι θέλουν από την Καλαμάτα το χειμώνα. Ανάλογα με τα αποτελέσματα θα πρέπει να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες υποδομές και στη συνέχεια να υπάρξει το κατάλληλο μάρκετινγκ.
Όλοι γνωρίζουμε, πλέον, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, ότι οι τουριστικοί όμιλοι της Ευρώπης βλέπουν μία μεγάλη κατηγορία τουριστών να απορρίπτει το μαζικό τουρισμό και να αναζητά μία άλλη μορφή ταξιδιού, πιο κοντά στην προστασία του περιβάλλοντος, στη μείωση των ρύπων και γενικά επιθυμεί ένα βιώσιμο τουρισμό.
Οι δικοί μας άρχοντες, σε αντίθεση, αρκούνται σε μια πομπώδη δήλωση, συνοδευόμενη από φωτογραφίες και τηλεοπτικές κάμερες. Ακόμα κι αν η τελευταία είναι μια πομφόλυγα…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη