Έχει καταθέσει αναφορά και διενεργείται προκαταρκιτκή από την πρωτοβάθμια
Αναφορά κατά εκπαιδευτικών για ανάρμοστη συμπεριφορά κατά μαθητή Α΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου της Καλαμάτας κατέθεσε ο πατέρας του παιδιού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Μεσσηνίας, με κοινοποίηση στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Καλαμάτας και το υπουργείο Παιδείας.
Η αναφορά στρέφεται κατά της διευθύντριας του σχολείου και της δασκάλας της τάξης και, όπως απάντησε ερωτώμενος από το «Θ» ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νίκος Κλάδης, βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική εξέταση, ενώ όλα όσα έχουν αναφερθεί θα διερευνηθούν με τη δέουσα προσοχή.
Παράλληλα, είπε ότι έχει ζητήσει να μην εξαντληθεί το χρονικό περιθώριο του ενός μήνα για την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής και να του παραδοθεί νωρίτερα.
Στην πολυσέλιδη αναφορά του ο πατέρας του παιδιού κάνει λόγο για περιστατικά από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Μιλώντας στο «Θ», τόνισε πως δεν είναι λογικό μια δασκάλα να τα «βάζει» με ένα παιδάκι 6 ετών, ενώ ο γιος του εδώ και 15 ημέρες αρνείται να πάει στο σχολείο.
Από την άλλη πλευρά, γονείς 15 μαθητών της ίδιας τάξης έχουν στείλει επιστολή στην Πρωτοβάθμια, με την οποία τάσσονται υπέρ των χειρισμών της δασκάλας και της διευθύντριας του σχολείου, σημειώνοντας ότι λειτούργησαν προστατευτικά προς το συγκεκριμένο μαθητή, καθώς είχαν παρουσιασθεί προβλήματα στη λειτουργία της τάξης από τη συμπεριφορά του.
Καταγγελίες
Όπως σημείωσε ο πατέρας του μικρού μαθητή (τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας), τα προβλήματα ξεκίνησαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
«Το πρώτο περιστατικό έχει να κάνει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ο γιος μου δεν ήταν καλά στην υγεία του, είχε πονοκέφαλο και πυρετό 39,5. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το παιδί να αποκοιμηθεί μέσα στην τάξη. Η δασκάλα χωρίς να δείξει ενδιαφέρον για την υγεία του αρκέστηκε σε φωνές και προσβολή, λέγοντάς του μόνο ότι “εδώ είναι σχολείο και να κοιμάται στο σπίτι”, σηκώνοντάς του το κεφάλι με βίαιο τρόπο από το μαλλί, χωρίς να ακούσει το παιδί που της έλεγε ότι πονάει το κεφάλι του. Τις φράσεις αυτές είπε και στη μητέρα του στο τέλος του σχολείου με ύφος προσβλητικό και, μάλιστα, μπροστά σε όλους τους γονείς, συμπληρώνοντας “να κοιμίζεις το παιδί σου νωρίς, γιατί κοιμόταν στο μάθημα”.
Την επόμενη μέρα, στην προσπάθειά μας να μάθουμε τι είχε γίνει, αφού το παιδί μας ήταν άρρωστο, η απάντηση της δασκάλας ήταν ότι δεν είναι υποχρεωμένη να είναι με ένα θερμόμετρο στο χέρι και να παρακολουθεί το κάθε παιδί μετά το διάλειμμα. Μετά από αυτό και στην προσπάθειά μας να μιλήσουμε με τη διευθύντρια, η απάντησή της ήταν ότι η συμπεριφορά του παιδιού και τις περασμένες μέρες ήταν ίδια και ότι έχουμε κάνει κακή αρχή. Το παιδί μου σε καμία περίπτωση, λόγω του ότι είναι ζωηρό, δε θα κοιμόταν στην τάξη. Εκείνη τη στιγμή δε θέλαμε να δώσουμε συνέχεια στο περιστατικό, θεωρώντας ότι είναι μεμονωμένο», ανέφερε αρχικά ο πατέρας.
Δεν τους ειδοποίησαν
Περιγράφοντας κι άλλα περιστατικά, είπε ότι μία εβδομάδα μετά ο 6χρονος έκανε εμετό στο σχολείο 2 φορές και δεν τους ενημέρωσαν όπως όφειλαν, παρά το γεγονός ότι το σπίτι τους απέχει ελάχιστα μέτρα, με την αιτιολογία, όταν τους ρώτησαν το μεσημέρι, πως το παιδί τούς είπε ότι η μητέρα του έχει δουλειά και δεν μπορεί να πάει.
«Με τα δύο αυτά περιστατικά στην αρχή της χρονιάς θεωρώ ότι το παιδί στοχοποιήθηκε από τη δασκάλα του χωρίς να ξέρουμε το λόγο, με αποτέλεσμα η συμπεριφορά του να αλλάζει κατά τις ώρες που ήταν στο σχολείο. Τις ημέρες που δεν ήταν η δασκάλα στο σχολείο και υπήρχε αναπληρωτής της, το παιδί είχε εντελώς άλλη συμπεριφορά. Από εκείνη τη στιγμή η δασκάλα δεν έδειχνε τον απαιτούμενο σεβασμό προς ένα μικρό παιδί, αλλά με τις πράξεις και τα λόγια της ωθούσε ίσως άθελά της και τους συμμαθητές του παιδιού προς την ίδια κατεύθυνση.
Παρά τις παρατηρήσεις μας και την επικοινωνία που είχαμε, ώστε να μη συνεχιστεί αυτό και με τα όσα μας ανέφερε το παιδί, αλλά κι εμείς βλέπαμε στα διαλείμματα, το φαινόμενο αυτό γινόταν όλο και πιο έντονο, με αποτέλεσμα την αλλαγή της συμπεριφοράς του παιδιού στο σχολείο», συμπλήρωσε.
Επίσης, κατήγγειλε ότι πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων άλλα παιδιά έριξαν το γιο του στο προαύλιο και τον πατούσαν στην πλάτη, ενώ την επόμενη ημέρα τού πήραν το καπέλο και το κλωτσούσαν: «Στην προσπάθειά του να το αποφύγει, ένα από τα παιδιά χτύπησε. Το σχολείο τον έδιωξε από την τάξη, η δασκάλα του μπροστά σε όλη την τάξη είπε ότι δεν τον θέλει για μαθητή της και πως εάν δε φύγει αυτός από το σχολείο, θα φύγει εκείνη, ώστε εσκεμμένα πλέον να δημιουργήσει πρόβλημα με τους συμμαθητές του. Τα ίδια λόγια είπε και σε εμάς και τα αναγνώρισε.
Σε άλλο περιστατικό, το οποίο έχει να κάνει με τη διόρθωση γραπτού στην τάξη, η δασκάλα έγραψε “γιατί δεν έγραψες όπως σου τα είπα εγώ, ΜΩΡΕ”. Και πάλι στη συζήτηση που είχαμε με τη δασκάλα θεωρώντας απαράδεκτη αυτή τη λέξη, μας είπε ότι δε θα της υποδείξουμε τη δουλειά της. Αλήθεια, έχει καταλάβει ότι μωρός σημαίνει ανόητος / χαζός;».
Δε θέλει να πάει σχολείο
Έπειτα από αυτά τα περιστατικά, όπως είπε ο πατέρας του μαθητή, ζήτησαν την παρέμβαση του συμβούλου, με τα πράγματα να ηρεμούν για κάποιο διάστημα, μέχρι τις 26 Μαΐου, οπότε, πηγαίνοντας φαγητό στο παιδί στο διάλειμμα, τον βρήκε στεναχωρημένο και κλαμένο και του είπε ότι η δασκάλα τού τράβηξε με δύναμη τα μαλλιά, επειδή είπε στο συμμαθητή του που είχε κουρευτεί πάρα πολύ κοντά ότι μοιάζει σαν να έχει καράφλα.
«Από εκείνη τη στιγμή το παιδί δε θέλει να πάει στο σχολείο και η διευθύντρια το μόνο που είχε να πει είναι ότι το παιδί λέει ψέματα και, μάλιστα, το αποκάλεσε τρελό και ψεύτη μπροστά σε όλη την τάξη. Τα αποτελέσματα όλων αυτών ήταν το παιδί να αλλάξει συμπεριφορά, να μη θέλει να πάει στο σχολείο, να μη θέλει να διαβάσει, να έχει έντονο το αίσθημα του φόβου σε κάθε του κίνηση και πράξη, να του έχουν δημιουργηθεί ενοχές ότι δεν τον θέλουν και ότι αυτό φταίει και να μας ζητά συνεχώς να αλλάξει σχολείο».
Στην αναφορά του ο πατέρας θεωρεί ότι το παιδί του έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού και ζητά την παραδειγματική τιμωρία της δασκάλας και της διευθύντριας.
της Βίκυς Βετουλάκη