Δρομολόγια από το 2016 για την Hellenic Seaplanes
Τη στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία NRG Trading House του ναυτιλιακού Ομίλου Χανδρή και την εταιρεία Globiled, οι οποίες θα συμμετάσχουν στην επενδυτική ομάδα της Hellenic Seaplanes, γνωστοποίησε, χθες, στην Αθήνα ο πρόεδρος της εταιρείας της Υδροπλάνα Ελλάδας, Νίκος Χαραλάμπους.
Στόχος της Hellenic Seaplanes είναι να ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα στις αρχές του 2016 και εντός του έτους να διευρύνει τις δραστηριότητές της για να φτάσει σταδιακά στα 112 υδατοδρόμια.
Εξ αυτών, δύο θα είναι μητροπολιτικού χαρακτήρα, θα βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα διαθέτουν από 15 θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων. Παράλληλα, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν άλλα 10 υδατοδρόμια-κόμβοι σε Χανιά, Βόλο, Μήλο, Καλαμάτα, Κω, Λέσβο, Αμφιλοχία, Αλεξανδρούπολη, Σύρο και Χαλκίδα, καθώς και 100 ακόμη μικρά με μία-δύο θέσεις πρόσδεσης σε παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές της χώρας.
Η εταιρεία φιλοδοξεί ως το 2017 να διαθέτει 20 υδροπλάνα, εκ των οποίων 16 Viking twin otter (19 θέσεων) και τέσσερα Dornier Sea Star (12 θέσεων). Τα υδροπλάνα, κάποια από τα οποία θα είναι αμφίβια, θα εκτελούν τόσο τακτικά δρομολόγια όσο και πτήσεις τσάρτερ, ενώ θα παρέχουν και εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς ατόμων και εμπορευμάτων. Για τους σταθερούς επιβάτες της εταιρείας θα υπάρχει πρόγραμμα επιβράβευσης μιλίων, κατά τα αεροπορικά πρότυπα.
Το μέσο κόστος ενός εισιτηρίου θα φτάνει τα 70-75 ευρώ ανά μισή ώρα πτήσης, των τελών συμπεριλαμβανομένων (5% του κομίστρου υπέρ του φορέα διαχείρισης του υδατοδρομίου). Ως τάξη μεγέθους η εταιρεία αναφέρει ότι η πτήση Αθήνα – Μύκονος είναι 26 λεπτά της ώρας.
Προς στιγμήν άδεια υδατροδρομίου έχουν λάβει η Κέρκυρα και ο Βόλος – η απόφαση για την πόλη της Μαγνησίας θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το επόμενο διάστημα. Η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων έχει καθυστερήσει τόσο λόγω των δημοτικών όσο και των εθνικών εκλογών και της κατοπινής συγχώνευσης των υπουργείων.
Παράλληλα, έχει ακυρωθεί ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την εκμετάλλευση του ΣΕΦ, στο πλαίσιο του οποίου η Hellenic Seaplanes είχε προτείνει τη δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου. Σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται στη μεταφορά της συγκεκριμένης υποδομής στον Άγιο Κοσμά, όπου βέβαια θα χρειαστεί η συνεργασία με την Ελληνικόν ΑΕ, ιδιοκτήτρια του χώρου.
Επενδυτές
Πέραν της NRG του ναυτιλιακού Ομίλου Χανδρή και της Globiled, στην επενδυτική ομάδα της εταιρείας συμμετέχουν επενδυτές από την Κύπρο και ξενοδόχοι, ενώ υπάρχει προσύμφωνο και με αμερικανικό επενδυτικό fund που μένει να ενεργοποιηθεί.
Οι άμεσες επενδύσεις της Hellenic Seaplanes αναμένεται να φτάσουν τα 18 εκατ. ευρώ και συνολικά τα 30 εκατ. ευρώ για την πρώτη φάση της επιχειρηματικής της ανάπτυξης.
Πηγή: Αχιλλέας Χεκίμογλου-Το Βήμα