Η Καλαμάτα μέσα από τη ματιά ξένων επισκεπτών


Ενημερωτική και ερευνητική καμπάνια διεξήγαγε το Γραφείο Υποψηφιότητας KALAMATA:21 κατά την αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου Tomson Majesty στις 2 Ιουλίου.
Οι παραθεριστές της πόλης ερωτήθηκαν από τους εθελοντές του KALAMATA:21 για το τι τους άρεσε και τι δεν τους άρεσε στην Καλαμάτα, καθώς για το ποσό το οποίο δαπάνησαν και διέθεσαν στην τοπική αγορά κατά την παραμονή τους από τις 7.00 έως τις 15.00.
Οι απαντήσεις της σύντομης αυτής έρευνας ανέδειξαν ως κύρια θετικά στοιχεία της πόλης την ομορφιά της, τη μοντέρνα εικόνα της, το συνδυασμό βουνού και θάλασσας, τη φιλοξενία και τους φιλικούς κατοίκους, καθώς και το νόστιμο φαγητό.
Τα μέρη που επισκέφθηκαν κατά την ολιγόωρη παραμονή τους ήταν το λιμάνι, η παραλία, η μαρίνα, η κεντρική πλατεία, το Ιστορικό Κέντρο, το πάρκο με το ανοιχτό μουσείο σιδηροδρόμων, εκκλησίες (Υπαπαντή και Ανάσταση), ενώ κάποιοι από αυτούς προτίμησαν τα μουσεία (π.χ. πολεμικό μουσείο), όπου μαγεύτηκαν από την ξενάγηση.
Επιπλέον, θεώρησαν αρκετά ασφαλές για περπάτημα το πεζοδρόμιο της Φαρών που οδηγεί στο κέντρο της πόλης.
Ερχόμενοι από βόρειες χώρες (κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο) εκτίμησαν τον καλό καιρό, την καθαρή και ζεστή θάλασσα, καθώς και το φαγητό και τις μπύρες μας. Η φιλική διάθεση, η ευγένεια και η φιλοξενία των Καλαματιανών είναι μερικά ακόμα χαρακτηριστικά που ενθουσίασαν τους τουρίστες.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά που απέδωσαν στην Καλαμάτα είναι «ήσυχη, φιλόξενη, παραθαλάσσια πόλη, ωραία, μοντέρνα, καθαρή, επίπεδη, με ωραία τοπία (συνδυασμός βουνού και θάλασσας), φθηνή».
Αναφέρθηκαν, επίσης, στη γενικότερη κουλτούρα της, την ηρεμία και την ομορφιά της, χαρακτηριστικά τα οποία έκαναν κάποιο να αναφέρει ότι σίγουρα θα πρότεινε την Καλαμάτα για Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα το 2021!
Από την άλλη πλευρά, κάποια στοιχεία που εντόπισαν μερικοί από τους τουρίστες, όταν ερωτήθησαν για όσα δεν τους άρεσαν στην Καλαμάτα και τα οποία θα μπορούσαν να βελτιωθούν, είναι:
1) η σήμανση στους δρόμους και στην παλιά πόλη
2) η έλλειψη δημόσιων τουαλετών (ή η ενημέρωση για την τοποθεσία τους)
3) τα γκράφιτι στο δρόμο
4) η απουσία χάρτη/ενημερωτικού με τις διαδρομές των λεωφορείων
5) σε μερικές περιπτώσεις η εξυπηρέτηση (έλλειψη γνώσης αγγλικών, αγνόηση των πελατών)
6) πολύ αρνητική εντύπωση προκάλεσε το κάπνισμα στις καφετέριες και στα εστιατόρια ενώ έτρωγαν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί από τους τουρίστες όταν ερωτήθησαν για αυτά που δεν τους άρεσαν στην Καλαμάτα, απάντησαν αμέσως «τίποτα» και το δικαιολόγησαν λέγοντας ότι τους άρεσε πάρα πολύ η Καλαμάτα, αλλά και γιατί δεν έμειναν αρκετές ώρες για να διαπιστώσουν τα κακώς κείμενα της πόλης.
Ως άμεσες και εύκολες δράσεις, το Γραφείο Υποψηφιότητας προτείνει:
•Τη διάθεση χάρτη με τις διαδρομές των λεωφορείων. Καθώς ένα από τα σχόλια των επισκεπτών ήταν να υπάρχει ένα λεωφορείο που να πηγαίνει από το πλοίο στο κάστρο, καλό θα ήταν να δίνονται πληροφορίες για σχετικές διαδρομές. 
•Τη σήμανση στο χάρτη των σημείων πληροφόρησης τουριστών εντός του λιμανιού, στην παραλία και στο Ιστορικό Κέντρο καθώς και τη σήμανση άλλων πληροφοριών (δημόσιες τουαλέτες, σημεία προμήθειας ξένου τύπου, σημεία ΑΤΜ κα.)
•Ολοκληρωμένη προώθηση των μουσείων και των πολιτιστικών χώρων ενδιαφέροντος εντός της πόλης.
Κατά μέσο όρο το ποσό που δαπανούν οι τουρίστες που έρχονται με κρουαζιερόπλοιο στην Καλαμάτα (07:00-15:00) είναι περίπου 28 ευρώ ανά ζευγάρι.
Τέλος, οι επισκέπτες φωτογραφήθηκαν με τους εθελοντές του KALAMTA:21, ευχήθηκαν καλή επιτυχία και διαβεβαίωσαν ότι θα ξαναέρθουν!
Το Γραφείο Υποψηφιότητας KALAMATA:21 θα βρεθεί και πάλι στο λιμάνι με παρόμοιες καμπάνιες, ώστε να ενημερώνει τους επισκέπτες αλλά και να συλλέγει πολύτιμες πληροφορίες.