Αρνητικά απάντησε η κυβέρνηση στην “προσφορά” του ιρλανδικού αερομεταφορέα Ryanair να προσφέρει για τις επόμενες δύο εβδομάδες εισιτήρια για προορισμούς εντός Ελλάδας με μηδενικό κόστος, με αντάλλαγμα να απαλλαγεί από χρεώσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της ΥΠΑ.
Η εταιρεία low cost carrier, γνωστή για την εμπορική της πολιτική και τις χρεώσεις που επιβάλλει πέραν τις αγοράς εισιτηρίου (λ.χ. σε περιπτώσεις που δεν τηρηθούν οι περιορισμοί στις αποσκευές) είχε προτείνει μηδενικό ναύλο με όρο την απαλλαγή της από τις συγκεκριμένες χρεώσεις, στον απόηχο των δηλώσεων του επικεφαλής της ότι “οι Έλληνες έχουν εκλέξει ένα μάτσο τρελών” και “πρέπει να σταματήσουν να πίνουν καφέ και να επιστρέψουν στην εργασία”.
Μετά την απόρριψη του αιτήματος της Ryanair από τις ελληνικές αρχές, η εταιρεία ανακοίνωσε πως λανσάρει την καμπάνια “Keep Greece Flying” προσφέροντας τιμές για τα δρομολόγια από Αθήνα προς και από Χανιά, Ρόδο και Θεσσαλονίκη έναντι 4,99 ευρώ και μειώνοντας τις τιμές στα διεθνή δρομολόγιά της κατά 30%. Ανάλογες κινήσεις έχουν πραγματοποιήσει και οι Aegean Airlines – Olympic Air, Astra Airlines, Ellinair, Minoan Airlines, Volotea και Sky Express.
Η Ryanair ήταν από τις πρώτες ξένες αεροπορικές εταιρείες που έσπευσε να αλλάξει τον τρόπο αγοράς εισιτηρίων από Έλληνες, μπλοκάροντας τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και απαιτώντας μόνο μετρητά.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας, David O΄Brien, είχε συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη και την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, στιυς οποίους είχε θέσει το θέμα της χρέωσης των τελών αεροδρομίων που χρησιμοποιεί η εταιρεία στην Ελλάδα. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη, είχε χαρακτηρίσει τους υπουργούς της νέας κυβέρνησης ως “πολύ πραγματιστές”.
Είχε επίσης ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων (σ.σ. στον οποίο έχει ανακηρυχθεί ώς προτιμητέος επενδυτής κοινοπραξία υπό τη Fraport, έναντι τιμήματος περίπου 1,5 δισ. ευρώ), προσθέτοντας ότι αντί για το τίμημα, ο διαγωνισμός πρέπει να συνδεθεί με στόχους διακίνησης επιβατών…
Κατά καιρούς οι σχέσεις του ιρλανδικού αερομεταφορέα με τις ελληνικές αρχές και την τοπική αυτοδιοίκηση έχουν δοκιμαστεί, με χαρακτηριστικά τα συμβάντα του 2011, όταν η εταιρεία έχει διακόψει τα δρομολόγια από και πρός Ρόδο και Κω.
Με βάση το στρατηγικό της σχεδιασμό, η low-cost αεροπορική εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τον ετήσιο αριθμό επιβατών της κατά περισσότερο από 25 εκατομμύρια την επόμενη πενταετία, στοχεύοντας στον τίτλο της κορυφαίας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους της Ευρώπης.
capital.gr