Αύριο η πρεμιέρα για τον «Φόβο» του Τσβάιχ

Αύριο η πρεμιέρα για τον «Φόβο» του Τσβάιχ

Παραμελημένο το ΔΗΠΕΘΕΚ, αλλά πρόθυμοι οι εργαζόμενοι για το καλύτερο

Ελάχιστες ώρες μάς χωρίζουν από την πρεμιέρα, στις 9.00 αύριο το βράδυ, της νέας παράστασης του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας, με το έργο «Φόβος» του Στέφαν Τσβάιχ και σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες, ο δήμαρχος Καλαμάτας Π. Νίκας, αφού επισήμανε πως οι πολιτιστικές δομές του Δήμου παραμένουν ζωντανές παρά την οικονομική κρίση, ανέφερε πως τα ΔΗΠΕΘΕ που αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, αφέθηκαν στην τύχη τους.
Σημείωσε πως «Ο φόβος» είναι συνδυασμός των προσπαθειών των Δήμων Καλαμάτας, Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, δήλωσε βέβαιος ότι η παραγωγή θα αρέσει, ευχαρίστησε τους συντελεστές της παράστασης, ευχήθηκε καλή επιτυχία, κάλεσε το κοινό να την παρακολουθήσει και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας και με άλλες πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ευχήθηκε να είναι καλοτάξιδος «Ο φόβος» και κατέληξε λέγοντας: «Μη φοβάστε, την παλεύουμε την κρίση».
Το ότι το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας δραστηριοποιείται χωρίς χρήματα από το υπουργείο Πολιτισμού, έχοντας πάρει μόνο τα μισά από όσα δικαιούται, τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕ «Φάρις», Αθαν. Ηλιόπουλος.
Ανάμεσα σε άλλα, ανέφερε ως ο Δήμος έχει διαθέσει περί τα 300.000 ευρώ για το θέατρο (160.000 ευρώ για τις δύο παραγωγές, 100.000 ευρώ για πρόστιμα στο ΣΔΟΕ, καθώς και χρήματα για την ανακαίνιση). Επίσης, ανέφερε πως παραμένει ανοιχτό το θέμα της αναβάθμισης του ΔΗΠΕΘΕΚ σε περιφερειακό, ελπίζοντας σε αίσια έκβαση, «καθώς οι Δήμοι έφτασαν οικονομικά στο αμήν». Επιπλέον, γνωστοποίησε ότι θα υπάρξουν ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και φορείς. Πρόσθεσε ότι ο Δήμος έχει κάνει μια σημαντική επένδυση για τις δύο παραστάσεις που θα ανεβούν στο ΔΗΠΕΘΕΚ, καθώς θα υπάρχει φέτος και παιδική παράσταση.
Όσον αφορά στο «Φόβο», πρόσθεσε ότι είναι συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και της εταιρείας «Λυκόφως» του Γ. Λυκιαρδόπουλου.

Οι συντελεστές για το έργο
Η σκηνοθέτις Έλενα Πέγκα, υπεύθυνη επίσης για τη διασκευή και τη μετάφραση του έργου, χαρακτήρισε ως τραγικό το πόσο παραμελημένο είναι το θέατρο, σημειώνοντας, ωστόσο, την προθυμία των υπαλλήλων του να στηρίξουν την προσπάθεια που γίνεται.
«Υπάρχουν πολλά προβλήματα γενικώς, αλλά εκτός από το οικονομικό, για να γίνουν πράγματα, σημαντικό είναι να συνεργάζονται οι άνθρωποι. Είναι ένα σύνθετο σχέδιο που ευτυχώς έγινε», είπε χαρακτηριστικά. Δήλωσε δε ανυπόμονη να ξεκινήσουν οι παραστάσεις του έργου.
Αναφερόμενη στην παράσταση η ηθοποιός Κατερίνα Μισιχρόνη ανέφερε πως είναι ένα καλογραμμένο και ανθρωποκεντρικό έργο, ανθρώπινο και συγκινητικό.
Ο Διαμ. Καραναστάσης αναφέρθηκε στην επίπονη προσπάθεια για να ανέβει η παράσταση, εξέφρασε την ελπίδα το έργο να αρέσει στους θεατές και χαρακτήρισε πολύ ωραία συγκυρία το ότι βρέθηκε στην Καλαμάτα μαζί με πολύ καλούς καλλιτέχνες.
Εσάνς Καλαμάτας έχει το έργο, σημείωσε η Κατερίνα Μαούτσου, σημειώνοντας πως το θέμα του αφορά στους πάντες.
Τέλος, ο Παν. Σούλης ανέφερε ότι το έργο έγινε με κόπο και πολλή αγάπη και εξέφρασε την ελπίδα να το παρακολουθήσει το κοινό.
Την κατάσταση που έζησε το 1991, αλλά και τα όσα βίωσε ξαναβρισκόμενος φέτος στο ΔΗΠΕΘΕΚ σχολίασε ο Αντ. Δαγκλίδης, ο οποίος έχει αναλάβει το σκηνικό και τα κοστούμια. «Η αποδυνάμωση μου έφερε θλίψη», υπογράμμισε και μίλησε κι αυτός, με τη σειρά του, για τους εργαζόμενους, οι οποίοι έκαναν το καλύτερο, κάτι που του έδωσε δύναμη και του ανέβασε τη διάθεση.
Όπως επισήμανε, με πολύ χαμηλό μπάτζετ σε σχέση με το παρελθόν, φτιάχτηκε μια παράσταση χωρίς καθόλου μιζέρια, γνωστοποιώντας πως χρησιμοποιήθηκε όλο το διαθέσιμο υλικό, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα σύνθεση. Σχολίασε και την καινοτομία της παράστασης, καθώς υπάρχουν καθίσματα των θεατών και πάνω στη σκηνή, καλώντας το κοινό να καθίσει στις συγκεκριμένες θέσεις, που δίνουν μια αίσθηση εγκλωβισμού στους ηθοποιούς, ενώ παρομοίωσε το χώρο της σκηνής με αρένα συγκρούσεων
Για ένα ιδιαίτερο θέατρο, αν και έχει σημάδια εγκατάλειψης, έκανε λόγο η υπεύθυνη για τους φωτισμούς Στέλλα Κάλτσου, επισημαίνοντας και αυτή τις προσπάθειες των εργαζόμενων.

Συντελεστές
Μετάφραση – διασκευή: Έλενα Πέγκα. Στη μετάφραση συνεργάστηκε με τη Μαριλένα Καβάζη, στη διασκευή με την Ορσία Σοφρά, σκηνοθεσία: Έλενα Πέγκα, σκηνικό – κοστούμια: Αντ. Δαγκλίδης, μουσική: Ορέστης Τάνης, φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου, επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου, βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, οργάνωση παραγωγής: Ολυμπία Δημητρέα, Κατερίνα Μπερδέκα, κιθάρες: Αλέξ. Καραδήμος, φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός, μακιγιάζ Αχιλ. Χαρίτος, ηθοποιοί: Διαμ. Καραναστάσης, Κατερίνα Μισιχρόνη, Κατερίνα Μαούτσου, Παν. Σούλης.

Χρηστικές πληροφορίες
Στην Καλαμάτα, παραστάσεις θα δίνονται μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στις 9.00 το βράδυ για Παρασκευή και Σάββατο και στις 8.00 για Κυριακή. Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ το κανονικό και 8 ευρώ το μειωμένο.
Στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο «Αυλαία», το έργο θα παιχτεί από 7 μέχρι 17 Ιανουαρίου 2016 και στην Αθήνα από τις 21 Ιανουαρίου 2016.

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Φωτό: Στασινός Μουτσούλας