Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΔΟΑΟ (Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου), οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά την τελευταία πενταετία έχουν σημειώσει αύξηση 39% και 55%, αντίστοιχα.
Επίσης, σύμφωνα με δημοσκόπηση που εκπόνησε η Accu Poll, το 79% των καταναλωτών σε Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Σαν Φρανσίσκο, Σικάγο, Βοστώνη, Χιούστον, Ντάλας και Σιάτλ, με οικογενειακό εισόδημα άνω των 50.000 δολαρίων και πανεπιστημιακή εκπαίδευση, γνώριζαν το ελληνικό κρασί.
Όπως σημειώνει η Τασούλα Επτακοίλη στην εφημερίδα “Καθημερινή”, τα ποσοστά για το 2015 αναμένονται ακόμη πιο εντυπωσιακά.
«Διαθέτουμε το 60% των προϊόντων μας στο εξωτερικό, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο και μόνο επειδή δε θέλουμε να “απουσιάσουμε” από την ελληνική αγορά. Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, που θα μπορούσαμε να εξάγουμε όλα μας τα κρασιά», λέει η οινολόγος Εριφύλη Παρπαρούση. Aν αυτή η ιστορία εξωστρέφειας αφορά μόνο ένα οινοποιείο, πολλαπλασιάστε την επί 600 οινοποιεία και 50 συνεταιρισμούς -τόσα υπάρχουν ανά την επικράτεια- και θα καταλάβετε γιατί, αν κάποιοι δικαιούνται να μιλούν για success story στα «άγονα» χρόνια της κρίσης, αυτοί είναι οι άνθρωποι του οινικού κλάδου.
H Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια της εταιρείας Αll about Greek wine και υπεύθυνη για το πρόγραμμα προβολής στη Βόρεια Αμερική, δηλώνει πολύ ικανοποιημένη. «Αυτήν τη στιγμή δε νοείται σοβαρός Αμερικανός οινοχόος που να μη γνωρίζει τα κρασιά μας και να μην περιλαμβάνει τουλάχιστον μία ετικέτα στη λίστα του. Η δημοσιότητα έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Μόνο στους πρώτους 7 μήνες της χρονιάς οι αναφορές στα social media σε ΗΠΑ και Καναδά άγγιξαν το 1 δισ., ενώ τα δημοσιεύματα δεν περιορίστηκαν στα οινικά ή γαστρονομικά έντυπα».
Μια πρόχειρη αποδελτίωση το επιβεβαιώνει. «Κατά μάλλον ειρωνικό τρόπο, μία από τις χειρότερες οικονομικές περιόδους για την Ελλάδα συμπίπτει με μία από τις πιο ακμαίες για τα κρασιά της», έγραψε το Forbes.
«Βοηθήστε την ελληνική οικονομία… πίνοντας», προέτρεψε τους αναγνώστες του το Βloomberg.
«Ωδή στα λευκά ελληνικά κρασιά» ήταν ο τίτλος εκτενούς αφιερώματος της Wall Street Journal, που εκθείαζε το Ασύρτικο, τη Μαλαγουζιά και το Μοσχοφίλερο. Στο ίδιο κλίμα, οι New York Times έπλεξαν το εγκώμιο του Ασύρτικου, συγκρίνοντας τη σαντορινιά ποικιλία με τα φημισμένα Sancerre και Chablis.
Ναι, ήταν μια καλή χρονιά το 2015 για το ελληνικό κρασί. Και όχι μόνο στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Ας ελπίσουμε ότι κακοί χειρισμοί και ατυχή μέτρα, όπως η επιβολή ΕΦΚ, δε θα λαβώσουν έναν κλάδο που έχει προσφέρει τόσο πολλά όχι μόνο στην οικονομία, αλλά και στη διεθνή εικόνα της χώρας.