Βόλτα στήριξης της γραμμής Καλαμάτα- Μεσσήνη από το συνδυασμό Μάκαρη (φωτογραφίες και βίντεο)

Βόλτα στήριξης της γραμμής Καλαμάτα- Μεσσήνη από το συνδυασμό Μάκαρη (φωτογραφίες και βίντεο)

Επαναλειτουργία του τρένου ως προαστιακού, συνέχιση των εκδρομικών δρομολογίων και στο βάθος Καλαμάτα- Πάτρα σε 2 ώρες!


-Παράταση μέχρι την Κυριακή για τα δρομολόγια της Μεσσήνης 
Την υποστήριξή τους στην επαναλειτουργία του τρένου στη Μεσσηνία, αλλά και σε όλη την Πελοπόννησο, εξέφρασαν έμπρακτα χθες  μέλη της παράταξης «Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες» με επικεφαλής τον Μανώλη Μάκαρη.
Έτσι, με το δρομολόγιο των 14.00 αναχώρησαν από το σταθμό του ΟΣΕ της Καλαμάτας με προορισμό το μοναδικό που λειτουργεί για αυτές της ημέρες και, μάλιστα, θα συνεχιστεί μέχρι την Κυριακή, στην πόλη της Μεσσήνης.

Ο κ. Μάκαρης σε δηλώσεις του εξέφρασε τη σιγουριά ότι η επαναλειτουργία του τρένου είναι βιώσιμη. Συγκεκριμένα, είπε ότι ο προαστιακός σιδηρόδρομος μπορεί να λειτουργήσει και, μάλιστα, αυτό αποδεικνύεται με οικονομοτεχνική μελέτη που ήδη υπάρχει και δείχνει ότι δεν υπάρχουν ζημίες για τον ΟΣΕ. Σύμφωνη είναι και η ΠΕΔ, ενώ υπάρχει διαβεβαίωση από τους Δήμους Οιχαλίας και Τριφυλίας ότι μπορούν να στηρίξουν και οικονομικά το όλο εγχείρημα.

Σχετικά με τη γραμμή Πάτρα- Καλαμάτα, δήλωσε ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική, αφού δύναται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ώστε να χρηματοδοτηθεί, και αναζητούν την πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο. Αν η γραμμή ξαναλειτουργήσει, το ταξίδι Πάτρα- Καλαμάτα θα γίνεται σε δύο ώρες, κάτι που είναι σημαντικό για όλη τη δυτική Πελοπόννησο, αρκεί, βέβαια, η γραμμή να εκσυγχρονιστεί.

Τέλος, αναφέρθηκε στη λειτουργία του εκδρομικού τρένου στο υφιστάμενο δίκτυο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, που θεωρεί ότι μπορεί να λειτουργήσει. Απόδειξη γι’ αυτό, όπως είπε, είναι ότι το προηγούμενο καλοκαίρι αρκετά ξένα ταξιδιωτικά γραφεία ενδιαφέρθηκαν και πραγματοποίησαν τέτοιου είδους δρομολόγια.
Στη Μεσσήνη το τρένο υποδέχθηκε ο αντιδήμαρχος Τάσος Τσερπές. Αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) πράξη μαρτυρά ότι η τοπική κοινωνία θέλει το τρένο στη Μεσσηνία. Μάλιστα, ο Δήμος Μεσσήνης έχει πάρει 3-4 φορές τελευταία την πρωτοβουλία, ώστε να συνδεθεί η Μεσσήνη με την Καλαμάτα.
Ίσως να είναι η ύστατη ευκαιρία να τα καταφέρουμε και το τρένο να συνεχίσει. Είναι ύστατη, γιατί αυτή τη στιγμή και οι υποδομές είναι σε καλή κατάσταση από το 2011 που έκλεισε η γραμμή. Η υποδομή υπάρχει, δηλαδή η τεχνική βάση στην Καλαμάτα που εξυπηρετεί ήδη τα τρένα της μετρικής γραμμής των προαστιακών Πύργου και Πατρών. Συνεπώς μπορεί να στηρίξει και το τρένο στον τόπο μας. Ακόμα, υπάρχει το προσωπικό στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, αλλά και διάσπαρτο ανά την Ελλάδα, που ξενιτεύτηκε με το κλείσιμο του τρένου εδώ. Θα είναι μια ευκαιρία να επαναπατριστεί και να δουλέψει στον τόπο μας. Μάλιστα, η διάθεση αυτή υπάρχει από το προσωπικό.
Από εκεί και πέρα, όλοι πρέπει να στηρίξουμε έμπρακτα και ως Δήμοι και ως Περιφέρεια, ενώ ο κόσμος αυτές τις ημέρες έδειξε ότι θέλει το τρένο, αφού πολλοί το χρησιμοποίησαν για να μετακινηθούν.
Τέλος, ο κρατικός προσπορισμός προβλέπει 50 εκατομμύρια ευρώ ως επιδότηση για τις άγονες γραμμές. Συνεπώς, μπορεί και αυτή η γραμμή σε πρώτη φάση να ενταχθεί σε αυτές».  
Στη χθεσινή κίνηση συμμετείχε και η Δήμητρα Λυμπεροπούλου, που δήλωσε ότι πάντα υποστηρίζει το τρένο, «ένα μέσο που έχουν και χρησιμοποιούν όλες οι αναπτυγμένες χώρες, άρα χωρίς τρένο δεν υπάρχει ανάπτυξη».
Κλείνοντας με την ιδιότητα  του συμβούλου του υπουργού σε θέματα περιβάλλοντος υποσχέθηκε ότι θα σταθεί δίπλα στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης για την επαναλειτουργία του τρένου, όταν το ζητήσουν. 

 
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση