Κι όμως! Η μάλλον αιφνίδια παραίτηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας φαίνεται ότι συνδέεται τελικώς με την ανάληψη της ηγεσίας του Ελληνικού Φεστιβάλ. Η ίδια βέβαια διαψεύδει ότι θα είναι η αντικαταστάτρια του Γιώργου Λούκου, αν και δεν διαψεύδει ότι το υπουργείο Πολιτισμού της έκανε σχετική πρόταση. Καλά πληροφορημένες πηγές όμως ορκίζονται ότι η τελική συμφωνία μεταξύ ΥΠΠΟ και κυρίας Μαραγκοπούλου και η σχετική ανακοίνωση είναι θέμα λίγων ημερών. Κι ότι μέχρι την τελική υπογραφή η τέως διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας επιλέγει να μην επιβεβαιώνει την είδηση την οποία το ΥΠΠΟ θεωρεί σχεδόν ως δεδομένη.
Φυσικά η αποπομπή του Γιώργου Λούκου από το Ελληνικό Φεστιβάλ και ό,τι μεσολάβησε προκάλεσε από οργή μέχρι αμηχανία στον καλλιτεχνικό κόσμο. Και αναμφίβολα αυτός που θα καλείτο να τον αντικαταστήσει, θα έπρεπε να είναι μία προσωπικότητα ανάλογου κύρους, που να έχει κερδίσει το σεβασμό και την αποδοχή των ανθρώπων της τέχνης, να είναι λίγο-πολύ ενημερωμένος για ό,τι συμβαίνει στο διεθνές καλλιτεχνικό πεδίο και να έχει προσωπική πρόσβαση σ΄ αυτό και τέλος να έχει και την απαραίτητη εμπειρία διοίκησης ενός μεγάλου καλλιτεχνικού φορέα. Είναι άλλωστε προφανές και πανθομολογούμενο ότι η καλλιτεχνική παρακαταθήκη του Λούκου στο Φεστιβάλ δεν είναι ένα εύκολο τερέν…
Η Βίκυ Μαραγκοπούλου ασφαλώς συγκεντρώνει τα ευκταία χαρακτηριστικά. Ας μην ξεχνάμε ότι η θητεία της στο Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας υπήρξε για τα 21 χρόνια που κρατούσε το τιμόνι στα χέρια της όχι απλώς επιτυχημένη, αλλά… αστραφτερή! Επίτευγμα της Μαραγκοπούλου είναι ότι ένα Φεστιβάλ που ξεκίνησε με δημοτικές και περιφερειακές προδιαγραφές (οι οποίες έστω κι αν μιλάμε για μία μεγάλη πόλη όπως η Καλαμάτα δεν είναι καθόλου απαραίτητο να είναι ειδυλλιακές), αναδείχτηκε σ΄έναν από τους κορυφαίους πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας και σε διεθνές επίπεδο ένα από τα σημαντικότερα meeting points του σύγχρονου χορού. Στον τομέα του Χορού (που μην ξεχνάμε υπήρξε καταρχάς το προνομιακό πεδίο και του Γιώργου Λούκου τον οποίο μάλιστα μας σύστησε ευρέως η Μαραγκοπούλου, εντάσσοντάς τον σε μια επιτροπή προσωπικοτήτων που στήριζε το δικό της θεσμό, προτού εκείνος να αναλάβει το Φεστιβάλ ) η Μαραγκοπούλου πέτυχε το Φεστιβάλ να φιλοξενήσει τα κορυφαία ονόματα Ελλήνων και ξένων δημιουργών και χορευτών και να παραγάγει σημαντικότατες παραστάσεις. Και βέβαια ήταν ο δαιμόνιος νους πίσω από εξαιρετικά επιτυχείς ιδέες όπως π.χ. την αναβίωση των περίφημων Χορικών της Ζουζούς Νικολούδη.
Η Βίκυ Μαραγκοπούλου σπούδασε Χορεύτρια αλλά και καθηγήτρια χορού στην Σχολή του Γιάννη Μέτση καταρχάς και ύστερα στη Σχολή Βασιλικού Μπαλέτου του Λονδίνου καθως και σ΄αυτήν της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και master classes στην Ακαδημία των Μπολσόι, του Μπαλέτου του Αμβούργου κλπ. έχει εντρυφήσει στη ρωσική μέθοδο και στη μέθοδο Cecceti Grade Work δίπλα σε κορυφαίους χορευτές και χορογράφους. Δίδαξε επί σειρά ετών στις κορυφαίες σχολές χορού της Ελλάδας ξεκινώντας από την περίφημη Σχολή Ματέυ και βέβαια περνώντας αρκετά χρόνια ως καθηγήτρια και μέλος του δ.σ.της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Έχει άπειρες συμμετοχές ως μέλος κριτικής επιτροπής διεθνών φεστιβάλ χορού-και όχι μόνον. Το 2002 τιμήθηκε με τον τίτλο του Ιππότη Γραμμάτων και τεχνών του γαλλικού κράτους.
Δεδομένης της αποπομπής του Γιώργου Λούκου, η Μαραγκοπούλου θα ήταν δηλαδή ό,τι λέμε ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Συνεπώς μακάρι να ισχύουν οι (επίμονες πάντως στις διαβεβαιώσεις τους) πληροφορίες μας…
tospirto.net/