Αναζητείται χρηματοδότηση και για τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα


Με μεγάλη αγωνία συνεχίζεται η προσπάθεια για την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων, αλλά και για να μπουν νέα έργα σε τροχιά υλοποίησης, μεταξύ αυτών το Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, όπως έγραψε χθες ο Νίκος Καραγιάννης στο ypodomes.com.
Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα που παρατηρείται είναι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση έργων που τρέχουν εδώ και χρόνια και πρέπει να παραδοθούν, για να μπορέσει να λειτουργήσει αποδοτικότερα το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ήδη στα σημαντικότερα έργα, αυτό στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός και στα έργα της Βόρειας Πελοποννήσου έχουμε 1-1,5 έτος απόκλιση από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, γεγονός που με τη σειρά του καθυστερεί τη λειτουργία κρίσιμων τμημάτων στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη από τη μία και την επέκταση του σύγχρονου σιδηρόδρομου στη Βόρεια Πελοπόννησο από την άλλη.
Σε αυτά τα τμήματα, όπως όλα δείχνουν, πάμε για το τέλος του 2017 ή το πρώτο εξάμηνο του 2018.
 
ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Επίσης, υπάρχει σειρά από νέα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Από εκεί και έπειτα, έχουμε πολλά έργα που είναι ώριμα ή ωριμάζουν αλλά αναζητούν χρηματοδότηση.
Πρώτο είναι το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, τα δύο νέα σιδηροδρομικά τμήματα (μελετημένα από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αντίστοιχα) Θεσσαλονίκη-Καβάλα και Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο και η πρόσφατα παρουσιασμένη γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.
Σε όλα τα παραπάνω πλάνα τελικός στόχος είναι η αναγέννηση της χρήσης του σιδηρόδρομου, καθώς αρκετές γενιές στην Ελλάδα δεν έχουν καν χρησιμοποιήσει το τρένο ως μέσο μεταφοράς.
Το μεγάλο θέμα και η μεγάλη συζήτηση κατά το επόμενο διάστημα θα είναι αν μπορούμε να βρούμε την απαραίτητη χρηματοδότηση σε όλα αυτά τα σημαντικά έργα μέσα από εναλλακτικά κανάλια, όπως τα έργα παραχώρησης, ΣΔΙΤ ή το Πακέτο Γιουνκέρ.