Διαμαρτυρία επαγγελματιών της πόλης: Λάθος φωτογράφο διάλεξε η ΚALAMATA 2021

Διαμαρτυρία επαγγελματιών της πόλης: Λάθος φωτογράφο διάλεξε η ΚALAMATA 2021

Με αφορμή την επιλογή από το KALAMATA:21 να υπογράψει συμβόλαιο με το φωτογράφο Τάσο Βρεττό για τη φωτογράφιση της πόλης, προκειμένου η δουλειά του να συμπεριληφθεί στο φάκελο της διαγωνιστικής διαδικασίας παρουσίασης της Καλαμάτας, σημαντικός αριθμός επαγγελματιών της μεσσηνιακής πρωτεύουσας προχώρησε σε διαμαρτυρία για τον τρόπο της επιλογής του συγκεκριμένου επαγγελματία, αλλά και επειδή άνθρωποι της πόλης που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο παραγκωνήθηκαν επιδεικτικά.
Ακολουθεί το κείμενο διαμαρτυρίας τους:
«Φαίνεται πως σ’ ολόκληρη την Καλαμάτα δεν υπάρχει ούτε ένας ικανός και άξιος φωτογράφος ώστε να αναλάβει τη φωτογράφηση για το φάκελο της υποψηφιότητας της Καλαμάτας για πολιτιστική πρωτεύουσα το 2021. Τουλάχιστον αυτό υποθέτουμε πως πιστεύει η επιτροπή ΚALAMATA 21, η οποία θεώρησε ότι ο πιο κατάλληλος για αυτή τη δουλειά είναι ένας φωτογράφος Αθηναίος που ουδεμία σχέση έχει με την πόλη.
Μάλιστα, το μέγεθος της καταλληλότητάς του κρίθηκε αδιαμφισβήτητο, ώστε δεν ετέθη καν ζήτημα συναγωνισμού. Για την ακρίβεια δεν υπήρξε καν ενημέρωση για τον κόσμο της Καλαμάτας, απλώς μας σερβιρίστηκε έτοιμο. Το μάθαμε από τον Τύπο.
Φυσικά, το σούσουρο δεν άργησε να ξεκινήσει και γιγαντώνεται. Για ακόμα μια φορά δεν έμεινε χώρος στην τοπική κοινότητα, αντίθετα παραγκωνίστηκε χωρίς να της δοθεί έστω μία εξήγηση. Μπράβο, αποκλείστε μας τελείως. Εύλογα, λοιπόν, σπεύδουμε να αναρωτηθούμε “γιατί ο κ. Τάσος Βρεττός;”.
Αν κριτήριο είναι το ταλέντο κάποιου, τότε τι εμπόδισε τον κ. Βρεττό να μπει στη διαδικασία ενός διαγωνισμού και μιας σύγκρισης, αλλά πέρασε από την πίσω πόρτα;
Με μια ποια δικαιοδοσία οι υπόλοιποι φωτογράφοι κρινόμαστε ως μη κατάλληλοι για να υποστηρίξουμε την πόλη μας; Οι πιο καχύποπτοι λένε ότι η συνεργασία “σπρώχθηκε” από τη θέση της συζύγου του κ. Βρεττού, κας Νάντια Αργυροπούλου, και η συνεργασία της με διάφορα ιδρύματα τέχνης, όπως το ΔΕΣΤΕ και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Επίσης το γεγονός ότι ο κ. Βρεττός φωτογράφισε τον κ Γ. Καμίνη προεκλογικά και εκείνος με τη σειρά του προλόγισε την τελευταία του έκθεση, δίνει επιπλέον τροφή στους σχολιαστές.
Τα παραπάνω, όμως, δεν παίρνουμε την ευθύνη να τα υποστηρίξουμε, μια η δική μας γνώση δεν μπορεί να το επιβεβαιώσει. Ούτε βέβαια και να το ακυρώσει.
Άλλωστε, το θέμα μας, εν προκειμένω, δεν είναι με ποια μέσα χτίζει το όνομά του ο κάθε καλλιτέχνης, αλλά η καθαυτή ενέργεια της Επιτροπής ΚALAMATA: 21, που απέκλεισε ασυζητητί οποιαδήποτε άλλη συμμετοχή. Περιμένουμε να μας υποστηρίξει η πόλη μας όπως την υποστηρίζουμε και την αναδεικνύουμε εμείς που ζούμε και βρισκόμαστε εδώ, αντίθετα με τον εν λόγω φωτογράφο που ζει στην Αθήνα και δεν έχει ξανασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με την πόλη μας, όπως λέει το βιογραφικό του.
Αν πάλι ο κ. Βρεττός επιλέχθηκε λόγω της φήμης του, άραγε πόσο αξιολογείται η αμοιβή του; Και αυτό είναι ένα ακόμα θέμα που σηκώνει συζήτηση και θα το διερευνήσουμε στο άμεσο μέλλον.
Και αν κάποιοι θεωρήσουν ότι η αντίδρασή μας είναι τοπικιστική και ότι η “Τέχνη δεν έχει σύνορα”, απαντάμε στο ίδιο κλίμα. Ακριβώς γι΄ αυτό το λόγο: γιατί τότε να μη γινόταν ένας διαγωνισμός προς όλους τους ενδιαφερόμενους Καλαματιανούς ή όχι, Έλληνες ή όχι; Δηλαδή, δεν υπάρχουν άλλοι καταξιωμένοι φωτογράφοι σε όλη την επικράτεια; Μόνο ο κ. Βρεττός; Αυτό είναι που επέχει θέση ρατσισμού.
Δυστυχώς, ο εν λόγω φωτογράφος ατύχησε. Βρέθηκε αρνητικά στο επίκεντρο της προσοχής μας και πλέον αποτελεί την προσωποποίηση μιας ενέργειας που μας παραγκωνίζει επιδεικτικά και μας προσβάλλει, σε σημείο να θεωρούμε την έκθεσή του ανεπιθύμητη στην πόλη μας. Και αυτό το χρεώνουμε στους ιθύνοντες. Θα έπρεπε να είναι πιο προσεχτικοί.
Ήδη μια μεγάλη ομάδα ντόπιων συσπειρώνεται και υπογράφει επιστολή διαμαρτυρίας και αν χρειαστεί, θα πράξει αναλόγως για να δικαιώσει τους συμπολίτες της. Καλούμε το δήμαρχο Καλαμάτας κ. Νίκα, που δεν έλαβε θέση, να επέμβει εύστοχα. Διαφορετικά, ποιο το νόημα της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, αν όχι μια προβολή και μια ενιαία πολιτιστική ταυτότητα των πολιτών αυτής της πόλης;». 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη