Σε μια δύσκολη για τη χώρα μας περίοδο, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σταθερή στη στρατηγική της εξωστρέφειας, συμμετείχε σε σημαντικά διεθνή γεγονότα στον τομέα του τουρισμού και των προϊόντων το πρώτο δίμηνο του 2016.
Στόχος των δράσεων ήταν η υποστήριξη των τοπικών επαγγελματιών, οι οποίοι συμμετέχουν δίχως καμία επιβάρυνση στις δράσεις της Περιφέρειας, και η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας μέσω συνεργειών και συνεργασιών.
Διεθνής Έκθεση
Τουρισμού Bit Milan
Ειδικότερα, η Πελοπόννησος έλαβε μέρος από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Bit Milan, στη Fiera Μιλάνο.
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας και οι τουριστικοί επαγγελματίες ενημέρωσαν το κοινό για τον προορισμό και τις απευθείας πτήσεις Μιλάνο, Ρώμη με το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Παράλληλα, το κοινό είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει παραδοσιακά προϊόντα της Πελοποννήσου.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής έγιναν συναντήσεις με τουριστικά γραφεία της ιταλικής αγοράς, αλλά και με τη διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ, με στόχο τη διοργάνωση ταξιδίων εξοικείωσης από Ιταλούς δημοσιογράφους στις περιφερειακές ενότητες της Πελοποννήσου.
Βελιγράδι
Η Μυθική Πελοπόννησος στη συνέχεια βρέθηκε στο Βελιγράδι, υλοποιώντας μία από τις δεσμεύσεις της στην Philoxenia Θεσσαλονίκης. Εκεί, συνέχισε τις προσπάθειες για απευθείας πτήσεις charter από Βελιγράδι προς αεροδρόμιο της Καλαμάτας για τη θερινή περίοδο.
Η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού IFT Βελιγράδι πραγματοποιήθηκε από 18 έως 21 Φεβρουαρίου και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά γεγονότα των Βαλκανίων, προσελκύοντας περισσότερους από 50.000 επισκέπτες.
Οι επισκέπτες της έκθεσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θερμαλισμό στην Πελοπόννησο, αλλά και τα ταξίδια περιήγησης. Μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών και των επαγγελματιών τουρισμού δε γνώριζαν το νέο αυτό προορισμό, με αποτέλεσμα να δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τις δυνατότητες της Πελοποννήσου.
Τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης, στο χώρο του ελληνικού περιπτέρου, έγινε παρουσίαση του προορισμού Πελοπόννησος με προσκεκλημένους τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους. Ακολούθησε γαστρονομική επίδειξη της πελοποννησιακής γαστρονομίας.
Ακόμη, στο χώρο της Πελοποννήσου έγινε συνάντηση με τον πρέσβη της Ελλάδος στο Βελιγράδι κ. Οικονομίδη και τη διευθύντρια του Γραφείου ΕΟΤ, κα Λαζαρίδου.
Στοκχόλμη
Στην πρωτεύουσα της Σουηδίας, τη Στοκχόλμη, η Πελοπόννησος συμμετείχε για μια ακόμα φορά στη μοναδική έκθεση για την Ελλάδα, GREKLAND PANORAMA, από 12 έως 14 Φεβρουαρίου.
Στο δε περίπτερο της Πελοποννήσου φιλοξενήθηκε και ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων.
Επίσης, έμπειρος σεφ προετοίμασε πελοποννησιακές συνταγές για το σουηδικό κοινό, με πολύ μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση.
2ο “Greek Tourism Workshop”
Εκτός από τις σημαντικές εκθέσεις τουρισμού, η Πελοπόννησος δεν έλειψε και από τις εθνικές προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών, όπως η Τεχεράνη του Ιράν, στο πλαίσιο συμμετοχής στο 2ο “Greek Tourism Workshop”.
Στην παρουσίαση της Πελοποννήσου αναφέρθηκαν τα πλεονεκτήματά της, τα εξαιρετικά τουριστικά καταλύματα και εν γένει το υψηλό αίσθημα φιλοξενίας. Προηγήθηκαν, δε, b2b συναντήσεις με Ιρανούς τουριστικούς πράκτορες και στόχο να επενδύσουν στην Πελοπόννησο.
Στην προσπάθεια για άνοιγμα της σημαντικής αγοράς του Ιράν συμμετείχε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Τρυφωνόπουλος.
Το workshop έλαβε μέρος στις 16 Φεβρουαρίου και συμμετείχαν συνολικά 167 Ιρανοί τουριστικοί πράκτορες.
81η Διεθνής Έκθεση
International Green Week
Πέραν της ανάδειξης του τουριστικού της προϊόντος, η Περιφέρεια Πελοποννήσου υλοποίησε δράσεις εξωστρέφειας και για τον επίσης σημαντικό πρωτογενή τομέα. Για πρώτη φορά τα πελοποννησιακά προϊόντα και οι Πελοποννήσιοι παραγωγοί βρέθηκαν στην 81η Διεθνή Έκθεση International Green Week – Internationale “Gruene Woche”, που έλαβε χώρα από τις 15 – 24 Ιανουαρίου στο Βερολίνο.
Η συγκεκριμένη έκθεση απευθύνεται στους Γερμανούς καταναλωτές, αλλά και εμπόρους, ενώ ξεχωρίζει ως ένα μοναδικό γεγονός για τον κλάδο των τροφίμων και των γεωργικών και κηπευτικών προϊόντων. Μάλιστα, ο αριθμός των επισκεπτών ξεπέρασε τους 400.000, με 100.000 απ’ αυτούς να είναι επαγγελματίες στον κλάδο των προϊόντων.
Να σημειωθεί πως το περίπτερο της Πελοποννήσου επισκέφθηκαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου, ο Γερμανός ομόλογός του Christian Schmidt, ο περιφερειάρχης του Schwabisch Hall Gerhard Bauer, ο πρέσβης της Ελλάδος στη Γερμανία Θεόδωρος Δασκαρόλης και ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, δρ. Αθανάσιος Κελέμης.
Fruit Logistika 2016
Τέλος, τα πελοποννησιακά προϊόντα συμμετείχαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην έκθεση Fruit Logistika 2016 στο Βερολίνο. Πελοποννησιακές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους και να δυναμώσουν τις εξαγωγές τους.
Στο σύνολο των δράσεων συμμετείχαν επαγγελματίες τουρισμού και παραγωγοί από όλη την Πελοπόννησο, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συνάψουν επιχειρηματικές συνεργασίες.
Προσεχώς
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου το επόμενο διάστημα θα συνεχίσει με την ίδια ένταση τη στήριξη των πελοποννησιακών επιχειρήσεων, συμμετέχοντας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Itb Βερολίνο, τη Mitt Μόσχα και την Έκθεση Προϊόντων Κρασιού Prowein, μαζί με την Ένωση Οινοπαραγωγών Αμπελουργών Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ).