Σε διάστημα έξι χρόνων, από το 2009 ως και το 2015, η Intercom Foods ΑΕ, η μεγαλύτερη εξαγωγική μεταποιητική επιχείρηση βρώσιμης ελιάς και από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μεταποιημένων φρούτων της ελληνικής αγοράς, κατόρθωσε να διπλασιάσει τις πωλήσεις της, παραμένοντας φυσικά κερδοφόρα!
Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που η ελληνική οικονομία έχει βυθιστεί – και παραμένει – στην κρίση, με τη διαφορά όμως ότι οι πωλήσεις της πραγματοποιούνται σε 58 άλλες χώρες και, μάλιστα, σε ποσοστό που πλησιάζει το 99%!
Πρόκειται για μία από τις λίγες ελληνικές βιομηχανίες, σύμφωνα με ρεπορτάζ στο ΒΗΜΑ, που αναπτύχθηκαν την περίοδο της κρίσης, αναζητώντας όμως την τύχη τους στις ξένες αγορές.
Πέρυσι, μάλιστα, μία χρονιά που οι εξαγωγές – εκτός των πετρελαιοειδών – αναπτύχθηκαν και μάλιστα σημαντικά, στην κατηγορία των τροφίμων πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η κατηγορία της βρώσιμης ελιάς. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται σε επιχειρηματικό επίπεδο.
Στη διάρκεια του 2015, όπως αναφέρει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Στέργιος Τσαγκούλης, διευθύνων σύμβουλος της Intercom Foods ΑΕ, η εταιρεία είχε πωλήσεις ύψους 84 εκατ. ευρώ έναντι 78 εκατ. ευρώ το 2014 και τα κέρδη της και τις δύο χρονιές κινήθηκαν περί τα 9 εκατ. ευρώ την καθεμία – πρόκειται για μία από τις λίγες κερδοφόρες βιομηχανίες του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν 42 εκατ. ευρώ και σε διάστημα έξι χρόνων διπλασιάστηκαν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει στην προκειμένη περίπτωση το γεγονός ότι το 65% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, δηλαδή περί τα 55 εκατ. ευρώ, προέρχεται από τις πωλήσεις βρώσιμης και μεταποιημένης ελιάς και το 35% από τις πωλήσεις μεταποιημένου ροδάκινου και βερίκοκου.
Στην περίοδο 2014-2015 η εταιρεία επεξεργάστηκε περί τις 25.000 τόνους ελιάς, ενώ την περίοδο 2015-2016 οι ποσότητες που πρόκειται να επεξεργαστεί θα ανέλθουν περί τις 27.000 τόνους – το 2010 είχε επεξεργαστεί 14.000 τόνους ελιάς.
Όπως τονίζει ο κ. Τσαγκούλης, η επιτυχία εκτός όλων των άλλων εξαρτάται «από την παραμονή σου στην πρώτη γραμμή των αγορών αφού πρέπει να βλέπεις πιο μπροστά από τους άλλους» και αναφερόμενος στην εξέλιξη των τιμών, προσθέτει πως «και η ποικιλία Καλαμών αλλά και αυτή της Χαλκιδικής και πέρυσι και εφέτος θα έχουν υψηλή τιμή, εμείς θα αγοράσουμε ακριβά. Το 2016 θα είναι μια καλή χρονιά και για εμάς και για τους παραγωγούς».
Η Intercom Foods ΑΕ είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε τη λειτουργία της αρκετά φιλόδοξα και σήμερα συνεργάζεται στη Δυτική Ευρώπη με ορισμένους από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους (Carrefour, Aldi, Lidl, Tesco κ.τ.λ.), για τους οποίους παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Όπως εξηγεί ο Λαρισαίος επιχειρηματίας μιλώντας προς «Το Βήμα», «είναι τεράστιοι όμιλοι και είναι εξαιρετικά δύσκολο να τοποθετήσεις επώνυμα προϊόντα στα καταστήματά τους».
Αντιθέτως, η παρουσία της εταιρείας είναι ισχυρή με επώνυμα προϊόντα στις χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Χρησιμοποιώντας την επωνυμία Delfi εξάγει τα προϊόντα της στην πΓΔΜ, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στην Ουκρανία, ενώ στη Ρωσία, όπου η είσοδος και η παραμονή της πέρασαν αρκετές περιπέτειες από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, έχει ισχυρή θέση με δική της εταιρεία, η οποία διακινεί, εκτός από τα δικά της προϊόντα (ελιές και κομπόστες), και άλλα είδη τροφίμων (ελαιόλαδο, τυροκομικά κ.τ.λ.).
Βέβαια, η επιβολή του εμπάργκο έχει δημιουργήσει και πάλι σοβαρά προβλήματα στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Επίσης, η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, εκτός από τη Δυτική και την Ανατολική Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Αυστραλία και στις αραβικές χώρες. Και όπως σημειώνει ο κ. Τσαγκούλης, η Δυτική Ευρώπη προτιμά κυρίως την ποικιλία της ελιάς Χαλκιδικής, ενώ στις αγγλοσαξονικές χώρες κάνει θραύση η ελιά Καλαμών.