Μικρότερος ο τζίρος κατά 10% στην Καλαμάτα στις χειμερινές εκπτώσεις


Μείωση των πωλήσεων στα επίπεδα του 10% καταγράφει η φετινή έρευνα που πραγματοποιεί το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), για την κίνηση των καταστημάτων στην Καλαμάτα.
Τα γενικότερα συμπεράσματα είναι πως ήταν «φτωχό» το αποτέλεσμα των εκπτώσεων για το σύνολο της αγοράς, καθώς εκτιμάται ότι η μείωση στον τζίρο των επιχειρήσεων ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης το 2016, σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015, κυμαίνεται στα επίπεδα του -20,8%, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εκτιμώμενος τζίρος για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί το 2016 περίπου στα 4,49 δισ. ευρώ, καταγράφοντας απώλειες 1,18 δισ. ευρώ σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015.
Από την έρευνα που πραγματοποίησε και εφέτος το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ για τις χειμερινές εκπτώσεις και διερεύνησε τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών, προκύπτει ότι, αν και οι έμποροι της λιανικής είχαν ως στόχο κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων να πλησιάσουν τα επίπεδα του περυσινού τζίρου, αυτό δεν ήταν εφικτό.
«Βρισκόμαστε σε μία πολύ αμήχανη θέση να αναφέρουμε κάθε χρόνο την τελευταία εξαετία ότι η κατάσταση στην αγορά είναι όχι απλά δύσκολη, αλλά εξαιρετικά περιοριστική για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Ούτε οι εκπτώσεις κατάφεραν να δώσουν την ανάσα που χρειάζεται η αγορά, ενώ τα περιθώρια ανάκαμψης στενεύουν απελπιστικά.
Ο αποπληθωρισμός συνεχίζεται για 35ο μήνα και όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα, ενώ το διαθέσιμο εισόδημα συμπιέζεται διαρκώς σε ένα ασταθές φορολογικό περιβάλλον», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.
Μάλιστα, όπως εξηγεί, η έντονη πτώση στις τιμές ένδυσης και υπόδησης καθιστά πλέον φανερό το μέγεθος των πιέσεων που έχει ασκηθεί στο συγκεκριμένο κλάδο του λιανικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια. «Όμως, το αποτέλεσμα είναι οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις να περάσουν σχεδόν απαρατήρητες για τους εμπόρους και αδιάφορες για τους καταναλωτές» προσθέτει ο ίδιος.

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης