Διαβεβαίωση του Χρ. Σπίρτζη στη Γ. Κοζομπόλη
Αντίθετη στη διακοπή της και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Ομαλά, όπως φαίνεται, θα ολοκληρωθεί «το… επεισόδιο» των δηλώσεων του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, για τη συνέχιση ή όχι της αεροπορικής σύνδεσης της Καλαμάτας με τη Θεσσαλονίκη. Βέβαια, οι αρχικές δηλώσεις άλλα προμήνυαν.
Υπενθυμίζουμε ότι ο υπουργός, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, είχε δηλώσει: «Είναι άγονη η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα ή Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, που κοστίζει 1,35 εκατ. ευρώ το χρόνο; Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας, αλλά ρουσφέτι»…
Πάντως, σύμφωνα με τη Γιώτα Κοζομπόλη, τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, που συναντήθηκε με τον υπουργό, ο Χρήστος Σπίρτζης φέρεται να έχει τώρα τη θέση ότι το Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει λόγος να βγει από τις άγονες γραμμές, εφόσον δεν επιδοτείται και δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό.
Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του πολιτικού γραφείου της Γιώτας Κοζομπόλη, «ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνάντησή του με τη βουλευτή Μεσσηνίας, Παναγιώτα Κοζομπόλη, δήλωσε ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να επανεξετάσει την επιδότηση των άγονων αερογραμμών.
Να τις αξιολογήσει, ώστε αυτές πράγματι να πληρούν, με αντικειμενικά κριτήρια, τις προϋποθέσεις για να χαρακτηρισθούν άγονες και να επιδοτηθούν, με εύλογο τίμημα και όχι με τα σημερινά υπέρογκα και εξωπραγματικά ποσά.
Η αεροπορική γραμμή Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη έχει μηδενική επιδότηση και δε θα επηρεαστεί από τη διαδικασία αξιολόγησης».
Το θέμα απασχόλησε και το προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, όπου η πλειοψηφία των δημοτικών παρατάξεων, μαζί με τη δήμαρχο Παν. Νίκα, εναντιώθηκαν στην προοπτική διακοπής της γραμμής, παρότι, όπως παρουσίασε με στοιχεία ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, η αεροπορική σύνδεση παρουσιάζει φθίνουσα πορεία, αφού το 2013 μετακινήθηκαν 13.500 επιβάτες και το 2015, 6.144.
Ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας στην παρέμβασή του τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι δηλώσεις του κ. Σπίρτζη σχετικά με την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας – Θεσσαλονίκης μάς βρίσκουν απολύτως αντίθετους. Η συγκεκριμένη γραμμή στηρίχθηκε ως άγονη γραμμή χωρίς σοβαρό κόστος, όμως ξεκινώντας δειλά στην αρχή, σήμερα ανεβοκατεβαίνουν τα αεροπλάνα στη Θεσσαλονίκη γεμάτα από κόσμο.
Είναι μία γραμμή που έχει προσθέσει πάρα πολλά στην Καλαμάτα και την ευρύτερη περιοχή, γιατί το αεροπλάνο αυτό εξυπηρετεί τουλάχιστον ολόκληρη τη νότια Πελοπόννησο».