Σε ειδική εκδήλωση, σήμερα το μεσημέρι (12.00 μ.μ.), θα παρουσιαστεί σε αίθουσα του ξενοδοχείου “REX” η προμελέτη επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας. Η εκδήλωση οργανώνεται από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοποννήσου και βασικός ομιλητής θα είναι ο διευθύνοντας σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας και στελέχη του οργανισμού.
Στην εκδήλωση αναμένεται να παραστεί και ο γενικός γραμματέας υποδομών, Γιώργος Δέδες. Υπενθυμίζουμε ότι η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, περιόδου 2007-2013(2015), συνολικού κόστους 5,99 εκατομμυρίων ευρώ.
Πριν, όμως, την παρουσίασή της, τις προηγούμενες ημέρες παρουσιάστηκαν κάποια σημαντικά δεδομένα όπου επί της ουσίας καθιστούν το έργο άκυρο. Κι αυτά δεν είναι άλλα από τις δηλώσεις του υπουργού, Γιώργου Σταθάκη, ότι μέσω του περιβόητου πακέτου Γιουνκέρ, στον τομέα των υποδομών, το ποσό του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί για ο,τιδήποτε άλλο, εκτός από το συγκεκριμένο έργο του οποίου το εκτιμώμενο κόστος είναι 600 εκατομμύρια ευρώ!
Μάλιστα, πώς είναι δυνατό να λειτουργήσει ένα τέτοιο έργο, τη στιγμή που η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο σχεδιάζουν και το οδικό δίκτυο “Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα”;
Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη, σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη, αφού το τρένο θα συνδέσει τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας. Μάλιστα, με κέντρο την Αρχαία Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων, με βάση τον τουρισμό.
Επιπλέον, σύμφωνα με την μελέτη, η προτεινόμενη γραμμή, μπορεί να εξυπηρετήσει τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία. Ακόμη, μπορεί να εξυπηρετηθεί το εμπορευματικό φορτίο από τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας.
Επίσης, όπως ειπώθηκε, ο προαστιακός χαρακτήρας γραμμής, θα εξασφαλίσει την οικονομική μετακίνηση πολιτών από Πάτρα προς Πύργο, Αρχαία Ολυμπία, Κατάκολο, Κυπαρισσία και Καλαμάτα.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης, το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο, έχει συνολικό μήκος 131 χιλιόμετρα και έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους.
Επίσης, στο τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο, προβλέπονται 20 στάσεις, σε Μιντιλόγλι, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός, Σαγέικα, Ν. Μανωλάδα, Κουρτέσι, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Αμπελόκαμπος, Καρδαμά, Δουνέικα, Μιραμάρε, Μυρτιά, Σκουροχώρι, Σαλμώνη, Στρέφι, Πελόπιο, και Πλάτανο, καθώς και 13 σταθμοί σε Βραχνέικα, Κ. Αχαΐα, Λάππα, Βάρδα, Λεχαινά, Καβάσιλα, Αμαλιάδα, ‘Αγιος Ηλίας, νέος εμπορευματικός σταθμός Πύργου, Πύργος, Αλφειός, Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία.
Το τμήμα Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα έχει συνολικό μήκος 118 χιλιόμετρα, ενώ και σε αυτή την περίπτωση έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους. Ακόμη, προβλέπονται 27 στάσεις και σταθμοί σε Αλφειό, Αλφειούσα, Επιτάλιο, Κρέστενα, Σαμικό, Καιάφα, Ζαχάρω, Κακόβατο, Φιγαλεία, Γιαννιτσοωώρι, Ελαία, Αγιαννάκη, Καλό Νερό, Κυπαρισσία, Κπονάκι, Δώριο, Βασιλικό Καλιρρόη, Ζευγολατιό, Μελιγαλά, Σκάλα, Βαλύρα, Πλατύ, ‘Αρης, Θουρία και Καλαμάτα.
Ως προς τους χρόνους των διαδρομών, το δρομολόγιο Πάτρα-Πύργος θα διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα, το δρομολόγιο Πάτρα-Αρχαία Ολυμπία περίπου δύο ώρες και το δρομολόγιο Πύργος-Καλαμάτα περίπου μία ώρα και 45 λεπτά.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη