Από την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα δε θα μπορούσε να ξεφύγει και ο κλάδος των συνεργείων αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο που για κάποιους είναι εργαλείο δουλειάς, για ορισμένους απαραίτητο μέσο μεταφοράς, ενώ για άλλους έγινε είδος πολυτελείας και έτσι αναγκάστηκαν να καταθέσουν πινακίδες, ώστε να γλυτώσουν το κόστος.
Πλέον λίγοι είναι οι οδηγοί που πάνε το όχημά τους στο συνεργείο προληπτικά, ενώ οι πιο πολλοί θα φτάσουν εκεί, αφού προκύψει ένα πρόβλημα και, μάλιστα, όσο μπορούν θα το «τρενάρουν».
Χειρότερα είναι τα πράγματα στα φανοποιεία/ βαφεία. Για να φτάσει ένας οδηγός εκεί θα πρέπει συνήθως το όχημά του να έχει υποστεί ζημιά και όχι για θέμα αισθητικής.
Για το θέμα των συνεργείων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος μιλήσαμε με τον Θεόδωρο Καλογερόπουλο, που είναι ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Νομού Μεσσηνίας.
Πτώση της τάξεως του 70%
Όπως μας είπε σχετικά: «Ο κόσμος όσο μπορεί “τρενάρει” να φέρει το όχημά του στο συνεργείο και σε σχέση με το παρελθόν υπάρχει πτώση της τάξεως του 70%. Ακόμα, πολλοί είναι οι οδηγοί που ζητούν μείωση της τιμής, ενώ έχουμε συναντήσει και περιπτώσεις οδηγών που έχουν αφήσει το όχημά τους στα συνεργεία μας και, παρότι είναι έτοιμο, δεν έρχονται να το πάρουν, αφού δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν.
Εμείς, από την πλευρά μας, προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε και, επίσης, ενημερώνουμε ότι υπάρχουν διάφορες ποιότητες ανταλλακτικών. Οι περισσότεροι επιλέγουν την πιο φθηνή κατηγορία, ενώ αρκετοί είναι οι οδηγοί που ζητούν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Παλιότερα σπάνια συνέβαινε αυτό.
Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στα βαφεία και τα φανοποιεία, αφού προηγείται η κάλυψη βασικών αναγκών από το να βάψει κάποιος το αυτοκίνητό του.
Από την άλλη, στο συνεργείο θα αναγκαστεί να έρθει, αλλά και πάλι όταν φτάσει στο αμήν.
Ο κλάδος γενικότερα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και με τις εισφορές στα ταμεία. Ευτυχώς έχει παρθεί η απόφαση ώστε όλοι να έχουν ασφάλεια, ώστε τουλάχιστον να μπορεί ο καθένας στο νοσοκομείο να γράψει τα φάρμακά του.
Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι όλες οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια δεν έχουν καταλάβει ότι με την αύξηση του ΦΠΑ, που και πάλι θα αυξηθεί, ο κόσμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.
Χειρότερο είναι το θέμα με την κατάθεση πινακίδων, κάτι που σημαίνει ότι το κράτος χάνει από τα τέλη κυκλοφορίας, χάνει τα έσοδα που θα είχε από τους φόρους που θα προέρχονταν από τα καύσιμα, όπως και άλλους φόρους που θα είχε, αν τα αυτοκίνητα ήταν σε κυκλοφορία.
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να πλήττονται καθημερινά τα συνεργεία και να δίνουμε μάχη για την επιβίωση των επιχειρήσεων μας. Μάλιστα, πολλοί είναι οι συνάδερφοι που για να ανταπεξέλθουν προχωρούν σε απολύσεις υπαλλήλων».
Καύσιμα
Σχετικά με το καύσιμο που επιλέγει ο κόσμος για τη μείωση του κόστους, ο κύριος Καλογερόπουλος μας απάντησε πως πολλοί οδηγοί επιλέγουν να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε υγραεριοκίνητο, αφού είναι φθηνότερο σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, όμως και στην τιμή του γκαζιού το μέλλον είναι αβέβαιο.
Σχετικά με τα πετρελαιοκίνητα, η τιμή του εν λόγω καυσίμου είναι χαμηλότερη σε σχέση με τη βενζίνη, αλλά για μέσα στην πόλη υπάρχει κάποιο θέμα περιβαλλοντικό, αφού έχουν φτιαχτεί για να κάνουν χιλιόμετρα. Έτσι, αν ένα αυτοκίνητο με πετρέλαιο κινείται μόνο μέσα στην πόλη και κάνει λίγα χιλιόμετρα, συχνά υπάρχει πρόβλημα στους κινητήρες.
Τέλος, ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας ευχήθηκε σε όλους Καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά!
Λίγα λόγια για το Σωματείο
Το σωματείο διαθέτει 145 μέλη και, μάλιστα, παρατηρείται αύξηση, αφού, για παράδειγμα, το 2010 είχε περίπου 125, αύξηση που οφείλεται στην αντιμετώπιση της παράνομης εργασίας. Έτσι αρκετοί είναι αυτοί που έχουν ανοίξει τα δικά τους συνεργεία σε όλη τη Μεσσηνία, σύμφωνα με τον πρόεδρο.
Γενικότερα ως σωματείο είναι ενεργό και τα μέλη του επιμορφώνονται συνεχώς. Ενδεικτικά μέσα σε 1.5 χρόνο έχουν πραγματοποιηθεί 15 σεμινάρια από εταιρείες για τη σύγχρονη τεχνολογία, με συμμετοχή αρκετά μελών.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση