Ο Μεσσήνιος ηθοποιός Γιώργος Γιαννόπουλος δε θέλει και ιδιαίτερες συστάσεις… Τηλεόραση, Κινηματογράφος και Θέατρο αποτελούν την καθημερινότητά του, ενώ πολλές φορές ασχολείται και με τα τρία παράλληλα, όπως θα κάνει και φέτος το Σεπτέμβριο.
Αγαπά τη Μεσσηνία και όπου μπορεί μιλάει για αυτή. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο που στο σίριαλ «Το Σόι σου» στον Alpha, όπου πρωταγωνιστεί, υποδύεται τον Βαγγέλη Χαμπέα, ένα Μεσσήνιο, ενώ, όπως μας είπε, το Σεπτέμβριο θα κατεβάσει για γυρίσματα όλη την παραγωγή στην περιοχή μας.
Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην Καλαμάτα για τους «Θεατρικούς Βηματισμούς», που ξεκίνησαν χθες και στους οποίους συμμετέχει με την παράσταση «12 ένορκοι» (σήμερα και αύριο), μιλήσαμε μαζί του για το θέατρο, την πολιτική, τα σχέδιά του…
Απολαύστε τον:
-Τι κάνετε αυτή την περίοδο;
Αυτό τον καιρό κάνουμε μια μικρή περιοδεία με τους «12 ενόρκους», που είχε μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα και, αφού περάσαμε από τη Θεσσαλονίκη, το Αγρίνιο, την Πάτρα, τη Λαμία και άλλες πόλεις, απόψε θα είμαστε στην Καλαμάτα. Πέρα από αυτό, έχω ξεκινήσει πρόβες για το «Γάμο του Κουτρούλη» και με αυτό το έργο θα κάνουμε μια περιοδεία το καλοκαίρι. Είναι ένας πολύ καλός θίασος με τον Γιάννη Βούρο, την Τάνια Τρύπη και τον Κώστα Φλωκατούλα, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Καλατζόπουλου.
-Είστε από τους λίγους ηθοποιούς που ακόμα κάνουν τηλεόραση, αφού πλέον οι ελληνικές παραγωγές είναι ελάχιστες. Μιλήστε μας γι’ αυτό.
Είμαι από τους τυχερούς, αλλά δεν πιστεύω ότι μόνο η τύχη είναι που κάνει αυτό το πράγμα. «Έχω χτίσει» μια καριέρα και δεν είναι τυχαίο που με καλούν μέσα στην κρίση. Εγώ προσωπικά δεν κάνω μόνο τηλεόραση, κάνω και θέατρο. Γενικά κάνω πολλά πράγματα και, μάλιστα, αντιφατικά μεταξύ τους. Όλο αυτό είναι κάτι που με γεμίζει χαρά, αφού κάνω τους «12 ενόρκους», κάνω στην τηλεόραση ένα λαϊκό άνθρωπο ακραίο, το Μεσσήνιο Βαγγέλη Χαμπέα, στον Οικονομίδη, κάνω ακραίους ρόλους και όλο μου δίνει μια χαρά.
-Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό να υποδύεται καθημερινά τόσους διαφορετικούς ανθρώπους;
Αυτό είναι εύκολο για μένα, αφού δε βαριέμαι και με γεμίζει χαρά. Αυτή, άλλωστε, είναι η δουλειά του ηθοποιού. Σήμερα, ας πούμε, ξέρω ότι θα κάνω τον Χαμπέα, αργότερα το ρατσιστή κ.ο.κ.
-Περάσατε και από το χώρο της πολιτικής. Πείτε μας γι’ αυτό και πόσο σας ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι.
Ενεργοί στην πολιτική παραμένουμε όλοι οι άνθρωποι που ζούμε σε αυτόν τον πλανήτη. Άλλωστε, η πολιτική είναι η πρώτη επιστήμη σύμφωνα με τον Αριστοτέλη.
Ότι έφυγα από έναν πολιτικό χώρο δε σημαίνει κάτι. Για τα κοινά πάντα ενδιαφέρομαι, όπως τώρα για τους πρόσφυγες, που πρέπει να είμαστε αλληλέγγυοι και να δίνουμε αγάπη. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι είμαστε μια κοινωνία, η κοινωνία είναι πολιτική από μόνη της.
-Πως βλέπετε την κατάσταση γενικότερα;
Είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος, αφού πιστεύω στη νομοτελειακή πράξη, η οποία θεωρεί πως ό,τι γεννιέται είναι πιο φρέσκο, πιο δυνατό. Τώρα, αν όλος ο πλανήτης περνά μια κρίση με το προσφυγικό και άλλα πράγματα, είναι κάτι άλλο, κάτι πρόσκαιρο.
Σχετικά με την Ελλάδα, πιστεύω ότι έπρεπε να περάσει από το μνημόνιο και κάποτε, μάλιστα, όταν το έλεγα, με είχαν κάνει viral, ότι ο Γιαννόπουλος είναι υπέρ του μνημονίου. Όμως, πρέπει να φανεί ότι είμαι υπέρ της αλλαγής, για να φτιαχτεί επιτέλους κράτος. Πρέπει να τονίσουμε ότι η Ελλάδα δεν πέρασε από Αναγέννηση, πρέπει επιτέλους να γίνει, πρέπει να συνεννοηθούμε όλοι οι πολιτικοί οργανισμοί να φτιάξουμε τους βασικούς πυλώνες, δηλαδή την παιδεία, την οικονομία, τη δικαιοσύνη, εξωτερικών κ.λπ., κι έπειτα, όποια κυβέρνηση έρχεται, να διαχειρίζεται το τώρα.
-Πώς σας φαίνεται ως ιδέα το Θεατρικό Φεστιβάλ που ξεκίνησε χθες στην Καλαμάτα;
Είμαι περήφανος και τάσσομαι υπέρ του να γίνει η Καλαμάτα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Αυτό το φεστιβάλ γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση και στόχος είναι να βοηθήσει την Καλαμάτα.
Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γι’ αυτό το φεστιβάλ και πρέπει να καθιερωθεί στην Καλαμάτα, γίνει-δε γίνει η πόλη Πολιτιστική Πρωτεύουσα. Είναι καλό σημαντικές παραστάσεις που έχουν ανέβει στην Αθήνα να έρχονται και στην Καλαμάτα.
Η Καλαμάτα έτσι και αλλιώς έχει μεγάλη παράδοση στο θέατρο και όταν εμείς οι ηθοποιοί λέμε ΔΗΠΕΘΕ, εννοούμε αυτά της Λάρισας και της Καλαμάτας. Είναι κάτι σημαντικό αυτό και δεν πρέπει το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας με τη μεγάλη του παράδοση να μαραζώσει.
Η πόλη αγαπά το θέατρο και αυτό φαίνεται, άλλωστε, από το μεγάλο αριθμό θεατρικών ομάδων που υπάρχουν.
-Τα σχέδιά σας για τη νέα σεζόν;
Αρχικά θα συνεχιστεί για τρίτη χρονιά το σίριαλ που εμφανίζομαι και, μάλιστα, από εδώ θέλω να ανακοινώσω ότι το Σεπτέμβριο θα κάνουμε γυρίσματα στη Μεσσηνία, αφού το πρότεινα στην παραγωγή και δέχθηκαν. Έτσι εγώ ως Χαμπέας θα τους φέρω για διακοπές εδώ.
Ακόμα θα συνεχίσω στους «12 ενόρκους», ενώ Δευτέρα και Τρίτη θα παίζω σε μια μεγάλη επιτυχία που είχα κάνει πριν από μερικά χρόνια, την «Κυρία Ιουλία».
Τέλος, θα παίξω στην καινούργια ταινία του Οικονομίδη, ξεκινώντας γυρίσματα το Σεπτέμβρη.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
ΕΝΑΡΞΗ «ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΒΗΜΑΤΙΣΜΩΝ» ΧΘΕΣ ΜΕ «ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ»
Συνέχεια σήμερα στην Κεντρική Σκηνή με «12 ενόρκους»
Με τη θεατρική παράσταση «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, σε προσαρμογή και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με τους Θεμιστοκλή Καρποδίνη και Αγάπη Μανουρά, ξεκίνησαν χθες στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕΚ οι «Θεατρικοί Βηματισμοί» από τις «Όψεις Πολιτισμού», σε συνεργασία με την κοινωφελή επιχείρηση «Φάρις» και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.
Οι «Θεατρικοί Βηματισμοί» θα συνεχιστούν με την παράσταση «Οι 12 ένορκοι» του Reginald Rose, επίσης στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕΚ, σήμερα Τετάρτη 18 στις 19.00 και στις 21.30 και αύριο Πέμπτη, 19 Μαΐου, στις 19.00 και στις 21.30.
«Οι 12 Ένορκοι», η επιτυχημένη παράσταση που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, δύο βραβεία κοινού και το 34ο Κορφιάτικο Βραβείο Σκηνοθεσίας, έπειτα από δύο θεατρικές σεζόν sold-out παραστάσεων θα φιλοξενηθεί και στην Καλαμάτα.
Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι δεκαέξι χρόνων κατηγορείται για φόνο. 12 ένορκοι συνεδριάζουν για το αν θα εφαρμοστεί η θανατική ποινή, αντικατοπτρίζοντας τις – δυστυχώς διαχρονικές – προκαταλήψεις της κοινωνίας μας, μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται «βίαια» μπροστά στα μάτια μας.
Οι θεατές παρακολουθούν από την «κλειδαρότρυπα» της αίθουσας ενόρκων μία από τις πιο διχαστικές και επιδραστικές υποθέσεις όλων των εποχών, με τους 12 ενόρκους άλλοτε να ταυτίζονται και άλλοτε να συγκρούονται. Το θέατρο μετατρέπεται σε δικαστικό μέγαρο, θέτοντας τους θεατές στη θέση των ενόρκων!
Ταυτότητα παράστασης
Οι 12 ένορκοι είναι: Χριστόδουλος Στυλιανού, Τρύφων Καρατζάς, Θανάσης Κουρλαμπάς, Γιώργος Γιαννόπουλος, Περικλής Λιανός, Βασίλης Παλαιολόγος, Χάρης Μαυρουδής, Μανώλης Ιωνάς, Απόλλων Μπόλλας, Αλέξανδρος Πέρρος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Αυγουστίνος Κούμουλος.
Συμμετέχει ο Αλέξης Σταυριανός. Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή
Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική Επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη & Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Μουσική: Γιώργος Περού
Sound design: Νίκος Τσέκος
Video art: Λάμπης Ζαρουτιάδης
Παραγωγή: A PRIORI
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ κανονικό & 12 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι.