Για ακόμα μια φορά η Καλαμάτα αποτέλεσε πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών, που αποφάσισαν να κάνουν διακοπές στην πόλη το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Σε όλη την παραλία της μεσσηνιακής πρωτεύουσας ελάχιστες ήταν οι ελεύθερες ξαπλώστρες, ενώ ακόμα πιο λίγα ήταν τα κενά σημεία στα οποία μπορούσε κάποιος να απλώσει την ομπρέλα του.
Όμως και αυτή τη φορά η Καλαμάτα αντιμετώπισε έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο κάθε φορά «την πνίγει», με τα αυτοκίνητα στην οδό Ναυαρίνου να πηγαίνουν σημειωτόν και τους οδηγούς να φτάνουν στα όριά τους.
Η λύση μπορεί να δοθεί, προφανώς, μόνο από ειδικούς, οι οποίοι θα προβούν σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Ίσως μιαν «ανάσα» να δώσει ο Περιμετρικός, αν όμως κρίνουμε από τη χρήση της Λακωνικής, ο κόσμος προτιμά τη Ναυαρίνου και ας θέλει να φύγει ανατολικά.
Εμείς μιλήσαμε, λοιπόν, με επισκέπτες, αλλά και μόνιμους κατοίκους της Καλαμάτας, για το πώς είδαν την κίνηση του τριημέρου, ρωτώντας αν θέλουν και μπορεί η Καλαμάτα να γίνει τουριστικός προορισμός, όπως και τι πρέπει να αλλάξει για να γίνει πιο φιλική προς τους επισκέπτες.
Βασιλική Τζαβάρα
Το τριήμερο που πέρασε στην Καλαμάτα είδα ότι υπήρχε πάρα πολύς κόσμος, ειδικά στην παραλία γινόταν το αδιαχώρητο. Το μόνο που με ενόχλησε ήταν λίγο η κίνηση στην παραλιακή, αλλά ουδέν κακόν αμιγές καλού.
Θεωρώ ότι η Καλαμάτα για να καταφέρει να αντέξει αυτό πρέπει να γίνουν λίγες αλλαγές στο κυκλοφοριακό. Εγώ θα πρότεινα κάποιες μονοδρομήσεις, ώστε να γίνει αποσυμφόρηση, ειδικά στην Ναυαρίνου.
Σχετικά με τη σχέση τιμής και παροχών, πιστεύω ότι οι τιμές είναι πάρα πολύ καλές, άλλωστε έχουμε πολλές επιλογές.
Γενικότερα είναι εφικτό να γίνουμε ακόμα περισσότερο τουριστικός προορισμός, αφού πλέον είμαστε πολύ κοντά οδικώς με την πρωτεύουσα, έχουμε πάρα πολλές πτήσεις προς άλλα αεροδρόμια, θάλασσα, σύνδεση με την Κρήτη και, πάνω απ’ όλα, πολιτιστικό επίπεδο.
Βίκυ Καραμπάτσου
Η Καλαμάτα ήταν πήχτρα από κόσμο. Εμείς θέλουμε να αποτελέσει προορισμό, αλλά πρέπει να βοηθήσουμε σε αυτό.
Αυτό που παρατήρησα ήταν ότι η κίνηση ήταν αφόρητη και δεν υπήρξε καμία δράση διευκόλυνσης. Με το να κάνουν βόλτες τα περιπολικά και οι μηχανές δε λύνεται το πρόβλημα της κίνησης.
Πιστεύω ότι πρέπει να παρθούν γενναίες αποφάσεις πάνω σε αυτό το θέμα. Απαραίτητη θεωρώ ότι είναι και η πεζοδρόμηση της Ναυαρίνου ως το ξενοδοχείο Horizon Blu.
Έτσι καταλήγω ότι αυτή τη στιγμή η πόλη δεν αντέχει την κίνηση που δέχεται και, άρα, χρειάζονται κάποιες αλλαγές.
Σχετικά με τη σχέση τιμής και υπηρεσιών, θεωρώ ότι είναι μεγάλο θέμα και πρέπει να γίνουμε Ευρωπαίοι στη συμπεριφορά, στην εξυπηρέτηση, γενικότερα υστερούμε σε αυτό.
Από την άλλη, οι τιμές βάσει αυτών που προσφέρουμε είναι σχετικά καλές, όμως έχουμε δρόμο βελτίωσης και πρέπει όλοι να συγκλίνουν σε αυτό.
Η Καλαμάτα, βέβαια, μπορεί να αποτελέσει πόλο ανάπτυξης τουρισμού, όμως υπό κάποιες προϋποθέσεις και κάποιους άξονες δράσεων από κοινού.
Γιάννης Μαυρέας
Οι υποδομές δεν μπορούν να αντέξουν αυτή την κίνηση. Αυτό που συμβαίνει έχει μεγάλο ρίσκο να γυρίσει σε μπούμερανγκ. Με τέτοια κίνηση προσωρινά θα πάνε καλά οι τοπικές επιχειρήσεις και θα αντέξουν για λίγο ακόμα.
Το κόστος ζωής, όμως, όπως π.χ. ενοίκια κ.λπ., θα ανέβει και στην πόλη μας, για παράδειγμα δείτε στη Ρόδο και άλλους τουριστικούς προορισμούς. Καλύτερα να γίνει παράλληλη οικονομική ανάπτυξη και σε άλλους τομείς.
Παναγιώτης-Ιωάννης Μπαλίκης
Η Καλαμάτα είναι μια πόλη super. Θεωρώ πως είναι ο τέλειος προορισμός. Το τριήμερο που πέρασε συνάντησα τέλειο κλίμα, άκρως καλοκαιρινό! Η Καλαμάτα ως πόλη πιστεύω ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στα πάντα και συνάμα σε κάθε πρόκληση!
Οι τιμές σε ορισμένες καταστάσεις ίσως να είναι λίγο υπερβολικές, αλλά σε γενικό σύνολο άριστες!
Θεωρώ ότι η Καλαμάτα μπορεί να αποτελέσει έναν τέλειο τουριστικό προορισμό, διότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, αφού τα έχει όλα.
Κωνσταντίνα Κωτσάκη
Το τριήμερο που πέρασε η πόλη ήταν ασφυκτικά γεμάτη. Το μόνο ενοχλητικό σε αυτό ήταν η απίστευτη κίνηση τις ώρες αιχμής στη θάλασσα.
Πιστεύω ότι η πόλη μπορεί να αντέξει την τουριστική κίνηση και είναι κάτι που θα την ωφελήσει από οικονομικής άποψης.
Αυτό που θα ήθελα να αλλάξει είναι το εξής: καλό θα ήταν να υπάρχει ρύθμιση της κυκλοφορίας και να δοθούν από το Δήμο περισσότεροι χώροι στάθμευσης.
Σχετικά με τις τιμές, είναι άψογες συγκριτικά με άλλες τουριστικές περιοχές.
Γενικότερα η Καλαμάτα ήδη νομίζω πως αποτελεί τουριστικό προορισμό και παρότι πρωτεύουσα νομού, έχει όλες τις προδιαγραφές για καλοκαιρινές διακοπές!
Δήμητρα Γεωργοπούλου
Αυτό που είδα εγώ είναι ότι η Καλαμάτα πήγε πολύ καλά από κίνηση το τριήμερο που πέρασε. Το μόνο θέμα που έχει η πόλη είναι το κυκλοφοριακό, ειδικά στην παραλία.
Σχετικά με τις τιμές, παρατηρώ ότι τα περισσότερα καταστήματα δεν τις έχουν ανεβάσει, ενώ σε επίπεδο υπηρεσιών το προσωπικό προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο.
Πλέον η Καλαμάτα μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό, αφού είμαστε μιαν ανάσα για τους Αθηναίους και όχι μόνο.
Είναι στο χέρι μας τώρα αν θέλουμε να κρατήσουμε αυτόν τον κόσμο, καθώς και να φέρουμε κι άλλον.
Η Καλαμάτα και η ευρύτερη περιοχή έχει πολλά όμορφα μέρη, το θέμα είναι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι επιχειρηματίες ότι από αυτούς εξαρτάται αν θα παραμείνει αυτό.
Πρέπει ο καθένας να τους προσφέρει τα καλύτερα από την επιχείρησή του και όχι να κοιτά να τους «γδύσει» με υπέρογκες τιμές.
Θεωρώ ότι ο Έλληνας δεν είναι χαζός και αν καταλάβει ότι πας να τον εκμεταλλευτείς, δε θα ξαναρθεί, κι αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Έλληνα.
Έχουμε την ευκαιρία η Καλαμάτα να είναι ζωντανή όλο το χρόνο, ας μην τη χάσουμε.
Μάριος Αντωνίου
Είχε αρκετό κόσμο, ο οποίος ήρθε με σκοπό να απολαύσει τις ομορφιές και τις παραλίες της πόλης μας, αλλά λόγω των κακών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ταλαιπωρήθηκαν και αυτοί και οι κάτοικοι.
Οι συνήθεις καταστάσεις, κυκλοφοριακό χάος, αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια και μια αδικαιολόγητα μεγάλη αύξηση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, είναι αυτά που ταλαιπωρούν την πόλη ειδικά τέτοιες ημέρες.
Εγώ θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη από ανθρώπους που γνωρίζουν την πόλη και όχι με ασκήσεις επί χάρτου. Λιγότερη κίνηση στο κέντρο αλλά και στην παραλιακή, καλύτερα πεζοδρόμια και στις εκτός κέντρου περιοχές, εύρεση και νέων χώρων στάθμευσης με σκοπό να αποφευχθεί η στάθμευση στα πεζοδρόμια και, φυσικά, αναδιάρθρωση των δρομολογίων του αστικού λεωφορείου, με περισσότερες αλλά και συχνότερες στάσεις.
Σχετικά με την αναλογία τιμών και υπηρεσιών, θεωρώ ότι, δυστυχώς, δεν είναι η σωστή, αφού ελάχιστοι είναι οι επαγγελματίες που σέβονται τον πελάτη τους, αλλά και την επιχείρησή τους.
Στην πλειοψηφία τους το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι με χαμηλής ποιότητας προϊόντα, αλλά και εξυπηρέτηση, να έχουν μεγάλο κέρδος.
Κλείνοντας, πιστεύω ότι με τις κατάλληλες προϋποθέσεις, αλλά και σωστό συντονισμό Αρχών και πολιτών, θα μπορούσε η Καλαμάτα να εξελιχθεί κι άλλο τουριστικά.
Αρετή Γλέζου
Με χαρά είδα ότι στην πόλη μου βρέθηκε πολύς κόσμος, ενώ παλιότερα ήταν αδικημένη αρκετά σε σχέση με άλλα μέρη της Ελλάδας και έτσι δεν την προτιμούσε ο κόσμος. Τα τελευταία περίπου 4 χρόνια βλέπω αυτή την άνοδο επισκεπτών στην Καλαμάτα.
Σχετικά με τα προβλήματα, σε τέτοιες καταστάσεις αρχικά είναι το πάρκινγκ. Θεωρώ απαράδεκτο να ταλαιπωρούνται τόσο οι ντόπιοι όσο και οι επισκέπτες για να βρουν μια δωρεάν θέση, αφού πλέον στο μεγαλύτερο μέρος του κέντρου υπάρχει αντίτιμο.
Αν ήμουν επισκέπτρια και έπρεπε να πληρώσω για να πάω στο κέντρο, μετά να πληρώσω για να πάω στη Λαϊκή Αγορά για να αγοράσω παραδοσιακά προϊόντα και γενικότερα να πληρώνω πριν καν μπω στο αμάξι μου, όχι δε θα την επέλεγα ξανά για διακοπές.
Η Καλαμάτα γενικότερα διαθέτει εκπληκτικές παραλίες και αξιοθέατα, ενώ έχει το περιθώριο να φιλοξενήσει αρκετό κόσμο, διαφόρων γούστων.
Όσο για τις τιμές, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει ο κατάλληλος συνδυασμός και σεβασμός ανάμεσα στους συναλλασσόμενους.
Βασίλης Τσάφος
Η κίνηση στη Ναυαρίνου ήταν υπερβολική απ’ ό,τι άκουσα, αλλά δεν το βίωσα. Τα μαγαζιά ήταν υπερπλήρη, κι αυτό ήταν καλό για τους επιχειρηματίες.
Όμως, η έλλειψη πάρκινγκ με ενοχλεί περισσότερο, κι εκεί πιστεύω ότι είναι το πρόβλημα της Καλαμάτας. Δε χωράνε τόσα αυτοκίνητα.
Θέλει μελέτη η παραλιακή οδός, ενώ είναι επικίνδυνη η κατάσταση με τους σερβιτόρους να διασχίζουν τη Ναυαρίνου.
Το θέμα της παροχής υπηρεσιών σε σχέση με την τιμή είναι σχεδόν ίδιο σε όλα τα μαγαζιά, γενικότερα δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει και κάτι ιδιαίτερο ως προϊόν. Στα θετικά είναι οι ξαπλώστρες που δε χρεώνουν.
Όμως. αν δε γίνει σοβαρή μελέτη στο αισθητικό μέρος, στο σχεδιασμό, από ειδικευμένους, η παραλιακή θα είναι τσίρκο.
Τέλος, σχετικά με το πού μπορεί να φτάσει η Καλαμάτα, θεωρώ ότι η πόλη αντέχει μέχρι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τουρισμού, οικογενειακές περισσότερο, αφού δεν είμαι σίγουρος ότι μπορεί να καλύψει υψηλό επίπεδο τουρισμού.
Χάρης Αδαμόπουλος
Η Καλαμάτα ως προορισμός για ολιγοήμερες αποδράσεις είναι το ιδανικό μέρος, αφού οι αποστάσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί με τη νέα, ασφαλή εθνική οδό. Έτσι οι επισκέπτες φθάνουν στην πόλη πάρα πολύ σύντομα.
Για το λόγο αυτό το τριήμερο που πέρασε κατακλύστηκε για άλλη μια φορά από επισκέπτες.
Δυστυχώς, για ακόμα μια φορά το κυκλοφοριακό στην παραλιακή ζώνη, αλλά και στο κέντρο της πόλης, ήταν ένα από τα προβλήματα, όπως και η στάθμευση των αυτοκινήτων σε αυτές τις περιοχές τις ώρες αιχμής.
Σίγουρα δεν υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες αυτή τη στιγμή, αλλά σε γενικές γραμμές η Καλαμάτα ανταποκρίνεται, έστω κι έτσι, στην αυξημένη κίνηση. Απλά χρειάζεται περισσότερη υπομονή από όλους μας.
Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Χρειάζονται περισσότεροι χώροι στάθμευσης και καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας.
Επίσης, είμαι υπέρ της κυκλοφορίας με ποδήλατο, καθώς και της μονοδρόμησης της παραλιακής για τους καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να είναι πιο ασφαλής, αλλά και τα καταστήματα να έχουν κίνηση.
Στη μεγάλη τους πλειοψηφία τα καταστήματα παρέχουν υψηλές υπηρεσίες σε πολύ καλές τιμές.
Ας συνειδητοποιήσουμε, όμως, επίσης, ότι όλη η Μεσσηνία πλέον έχει μπει δυναμικά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Γι’ αυτό ο επαγγελματισμός και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες είναι μονόδρομος για να κερδίσουμε αυτό το μεγάλο στοίχημα.
Η Καλαμάτα ήδη έχει κάνει άλματα ως τουριστικός προορισμός. Οι ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες ανακαινίστηκαν και εκσυγχρονίστηκαν, καθώς και αυτές που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια, βοηθούν αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως, χρειάζονται κι άλλες κλίνες για να καλύψουν επαρκώς την τουριστική κίνηση και, ευτυχώς, οι επενδύσεις έχουν ήδη ξεκινήσει.
Το τουριστικό ενδιαφέρον για την Καλαμάτα είναι πολύ μεγάλο αυτή τη στιγμή και πρέπει να επωφεληθούμε από αυτό.
Κώστας Αντωνόπουλος
Η Καλαμάτα έσφυζε από κόσμο, πράγμα πολύ θετικό για την οικονομία της, όμως ανέδειξε και πάγια προβλήματα.
Καταστάσεις που με ενόχλησαν είναι η υπερβολική κίνηση στη Ναυαρίνου, το αιώνιο πρόβλημα ασέβειας των πεζών και επικίνδυνης οδήγησης από μηχανάκια στην παραλιακή, όπου τρέχουν με πολύ υψηλές ταχύτητες μη υπολογίζοντας κανέναν. Κρίνω αδιανόητο η Αστυνομία της πόλης να είναι ανύπαρκτη από την παραλιακή, ειδικά τέτοιες περιόδους.
Η Καλαμάτα σαφώς και μπορεί και πρέπει να αντέξει την κίνηση αυτή. Στόχος όλων πρέπει να είναι να αυξάνεται όλο και περισσότερο ο τουρισμός. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να λειτουργούν οι δομές του Δήμου, όπως, για παράδειγμα, συνεχής καθαριότητα περιοχών που επιβαρύνονται όπως η κεντρική πλατεία, η παραλιακή και το λιμάνι.
Αυτό που θα ήθελα είναι να υπάρχει αστυνόμευση για οδικές παραβάσεις, όπως το ανεξέλεγκτο πάρκινγκ πάνω σε διαβάσεις, σε θέσεις αναπήρων, στην άμμο, στο λιμάνι, όπως και άλλα τραγικά πράγματα που όλοι έχουμε δει ανά περιόδους.
Επίσης, να υπάρχει ομάδα καθαρισμού της παραλίας, γιατί, δυστυχώς, οι Έλληνες δεν έχουμε παιδεία και δε σεβόμαστε το περιβάλλον, καθώς και σταντ με φυλλάδια και ενημέρωση για τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νομού και της πόλης, για να μη γυρνούν όλοι οι τουρίστες σαν χαμένοι δεξιά και αριστερά. Ας πούμε, δεν έχω δει πουθενά μια διαφήμιση για την Αρχαία Μεσσήνη!
Οι τιμές, κατά τη γνώμη μου, είναι σε σωστά επίπεδα για τις παροχές που προσφέρει η πόλη. Και ξενοδοχεία μπορείς να βρεις σε καλή τιμή και κάμπινγκ και δωρεάν ξαπλώστρες (πράγματα που δεν είναι δεδομένα σε άλλες τουριστικές ζώνες με πολύ χαμηλότερο επίπεδο παροχών και υψηλότερες τιμές).
Γενικότερα η Καλαμάτα και η Μεσσηνία είναι ήδη τουριστικός προορισμός, που έχουν ξεχωρίσει ακόμα και το National Geographic και το Lonely Planet. Επιβάλλεται να επενδύσουμε όλοι μας σε αυτόν τον τομέα.
Η οικονομία της χώρας βουλιάζει καθημερινά και η πόλη μας μοιάζει σαν όαση στη μέση της ερήμου. Δεν πρέπει να αφήσουμε ανεκμετάλλευτο το προϊόν που διαθέτουμε, αλλά πρέπει να το προωθήσουμε ακόμα περισσότερο!
Και μια τελευταία παρατήρηση: είναι απαράδεκτο, κατά τη γνώμη μου, να μην έχουν όλες οι ταβέρνες ένα μπουκαλάκι λάδι Καλαμάτας, δυο ελιές και λίγο λαλάγγι πάνω στο τραπέζι, καθώς και τα ξενοδοχεία να μην προσφέρουν μεσσηνιακό αυστηρά προϊόν. Σε πρόσφατες διακοπές μου στην Κρήτη διαπίστωσα πως όλα τα προϊόντα ήταν τοπικής παραγωγής! Έτσι διαφημίζεις τον τόπο σου!
Ελένη Κακοτυλημένου
Ο καύσωνας που είχαμε αυτό το τριήμερο απαιτούσε όλη μέρα θάλασσα, καφεδάκια, ουζάκια, παγωτά και διάφορα άλλα.. κάτι που η πόλη μας προσφέρει σε μεγάλο βαθμό! Ένα θέμα που με ενοχλεί πολύ την καλοκαιρινή περίοδο είναι το παρκάρισμα. Πρέπει να πληρώσεις 2 ευρώ σε ιδιωτικό για να εξυπηρετηθείς, αν δε βρεις σε κάποιο στενό.
Οι τιμές θεωρώ πως είναι προσιτές, εκτός από αυτές των ξενοδοχείων.
Τέλος, θεωρώ πως μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό, αλλά θέλει πολλή οργάνωση ακόμα. Είναι μια πόλη που δε της λείπει τίποτα. Όμως, θέλει και από εμάς βοήθεια, να αναλάβουμε ευθύνες για να το καταφέρουμε.
Ευγενία Παναϊλίδου
Το τριήμερο που πέρασε η Καλαμάτα είχε πλημμυρίσει από κόσμο. Πιστεύω πως με λίγη καλύτερη οργάνωση θα μπορούσε να ανταπεξέλθει σε αυτή τη κίνηση.
Θα ήθελα να υπήρχε καλύτερη εξυπηρέτηση σε μαγαζιά. Οι τιμές είναι σχετικά προσιτές για τους περισσότερους στην εποχή που ζούμε.
Τέλος, πιστεύω πως η Καλαμάτα μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ καλό τουριστικό προορισμό, διότι συνδυάζει βουνό και θάλασσα, ενώ δεν πιστεύω πως είναι αρνητικό το ότι είναι πρωτεύουσα νομού.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση