Ζητείται η κατάργηση τελωνειακού περιβόλου άνω των 5 στρεμμάτων
Ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, υποστηρίζει συχνά- πυκνά για να δικαιολογήσει την αναγκαιότητα ύπαρξης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ότι δεν είναι δυνατό μια παραθαλάσσια πόλη να έχει δύο κέντρα εξουσίας: τη Δημοτική Αρχή και τους «δημάρχους της παραλίας”, όπως αποκαλούσε τους προέδρους των Λιμενικών Ταμείων.
Υπονοούσε, δε, ότι με το καθεστώς αυτό το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία και διαχείριση του λιμανιού της Καλαμάτας.
Το προηγούμενο διάστημα γράφαμε για τα όσα συμβαίνουν στο λιμάνι σήμερα υπό τη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Αποφάσεις χωρίς καμία διαβούλευση, καταπάτηση νόμων του κράτους, αλλά και σιωπή.
Ας δούμε ένα ακόμα παράδειγμα. Στη συνεδρίαση που έγινε στις 26 Απριλίου, ο πρόεδρος του Νομικού Προσώπου εισηγείται το θέμα της λήψης απόφασης για τροποποίηση ορίων περιβόλου του Τελωνείου Καλαμάτας στο λιμάνι. Από τα επτά μέλη, απουσιάζει ο λιμενάρχης Παναγιώτης Μποτίνης, ο οποίος, μάλιστα, όλως περιέργως, δεν έχει φροντίσει και για τον αντικαταστάτη του!
Σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου, “είναι ανάγκη να τροποποιήσουμε τον Τελωνειακό Περίβολο του Τελωνείου Καλαμάτας στο λιμάνι και να αποχαρακτηρίσουμε χώρο 5.157,51 τετραγωνικών μέτρων (!), ώστε να γίνει πλήρης εφαρμογή του Κώδικα ISPS και για τη δημιουργία ασφαλούς τελωνειακού περίβολου, με κάμερες, περιφράξεις, ασφάλεια κ.λπ.
Προτείνω να προχωρήσουμε σε λήψη απόφασης για την αναφερόμενη τροποποίηση και να ζητήσουμε από το διευθυντή του Τελωνείου να ενεργήσει τα δέοντα για την ολοκλήρωση των εργασιών που απαιτούνται για τον αποχαρακτηρισμό του χώρου».
Το Διοικητικό Συμβούλιο, έπειτα από συζήτηση, ενέκρινε ομόφωνα την πρόταση (σ.σ. Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη με τη νέα περίφραξη ο τελωνειακός περίβολος έχει μειωθεί, χωρίς να υπάρχει καμία απόφαση).
Και καλά τα μέλη της πλειοψηφίας. Ό,τι και να τους έλεγαν, θα το ενέκριναν. Τα δύο μέλη της μειοψηφίας ήξεραν τι ψήφισαν; Δε γνώριζαν ότι με την πρόταση επί της ουσίας καταργείται ο χώρος για την εκφόρτωση επικίνδυνων και χύδην φορτίων; Σε περίπτωση που ένα πλοίο της Πολεμικής Αεροπορίας θέλει να ξεφορτώσει και άλλο στρατιωτικό υλικό, πού θα το κάνει, αν ισχύσει η πρόταση, δεδομένου ότι στην απέναντι πλευρά του λιμανιού το κομμάτι είναι ήδη κατειλημμένο;
Ενδεικτικό της όλης κατάστασης είναι το έγγραφο του διευθυντή του Τελωνείου, Ιωάννη Κάβουρα, προς το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, το Εργατικό Κέντρο και το Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων, για τη σχετική διαβούλευση: «Σας διαβιβάζουμε αίτημα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας με το οποίο ζητείται ο αποχαρακτηρισμός συγκεκριμένου τελωνειακού περιβόλου, χωρίς να αναφέρεται ο λόγος και παρακαλούμε όπως έχουμε τις απόψεις σας εγγράφως».
Μετά τη διαβούλευση, ο διευθυντής του Τελωνείου θα γνωμοδοτήσει και η απόφαση θα ληφθεί από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη