Από την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι σήμερα έχουμε γράψει για εκατοντάδες σπίτια και καταστήματα που υπέστησαν τεράστιες ζημιές λόγω των πλημμυρών, αλλά χωρίς αμφιβολία αρνητικό ρεκόρ κατέγραψαν τρεις επιχειρήσεις στην οδό Ναυαρίνου και ειδικότερα το ξενοδοχείο Horizon Blu, το καφέ- εστιατόριο «Τριλογία», καθώς και το μπαρ Le Jardin.
Χθες το πρωί βρεθήκαμε στα τρία αυτά σημεία, που μεταξύ τους απέχουν ελάχιστα μέτρα. Τι έφταιξε; Τι μπορεί να αλλάξει για να μην ξανασυμβεί αυτή η καταστροφή; Πότε θα μπορέσουν αυτές οι επιχειρήσεις να «ξανασταθούν στα πόδια τους»;
Horizon Blu
Στη αρχή μιλήσαμε με τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου Horizon Blu, Θοδωρή Παπαθεοδωρίδη. Όπως μας είπε, την ώρα της καταστροφής ήταν «λες και όλα τα νερά και μπάζα της πόλης συγκεντρώθηκαν σε εκείνο το σημείο». Βέβαια, σχολίασε, κάθε φορά που βρέχει παρατηρείται πρόβλημα στη διασταύρωση των οδών Ναυαρίνου και Καρακούση, αλλά αυτό που συνέβη την προηγούμενη Τετάρτη δεν έχει προηγούμενο.
Στον ίδιο φοβερή εντύπωση προκάλεσε ο όγκος του νερού και των φερτών αντικειμένων, που «έπνιξαν» την περιοχή.
Όσο για τις ζημιές στο ξενοδοχείο, ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ, ενώ λόγω της κατάστασης η επιχείρηση έμεινε για 10 μέρες κλειστή.
Κλείνοντας, τόνισε είναι ότι, ενώ η πόλη έχει αλλάξει, δεν έχουν αλλάξει οι υποδομές της. Έτσι, τίθεται ζήτημα αν με τις παλιές υποδομές που διαθέτει η Καλαμάτα μπορεί να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα.
«Τριλογία»
Από την «Τριλογία» μας μίλησε ο ιδιοκτήτης Γιώργος Πανταζής, λέγοντας πως καταστράφηκε όλος ο εξοπλισμός του καταστήματος που ήταν στο υπόγειο και έτσι οι ζημιές ξεπερνούν τα 150.000, αφού εκεί ήταν ψυγεία, κουζίνες, καθώς και άλλα μηχανήματα. Απόλυτη καταστροφή προκλήθηκε και στις ξαπλώστρες και ομπρέλες στην παραλία.
Από εκείνη την ημέρα και μετά το κατάστημα δεν έχει ανοίξει, παρά μόνο για κάποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις που ήταν αδύνατο να μη γίνουν. Στόχος, όπως μας είπε, είναι να ανοίξουν μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, χωρίς όμως να είναι σίγουρο.
Σχετικά με τους αρμοδίους που πέρασαν από εκεί, σχολίασε ότι, δυστυχώς, δεν εμφανίστηκε κανείς, αν και δεν περίμενε να πάει κάποιος.
Ρωτώντας τον για τυχόν αποζημίωση, μας είπε ότι ακούγονται διάφορα, αλλά ο ίδιος περιμένει επίσημη ανακοίνωση.
Στο γιατί μπορεί να συνέβη αυτό, υποστήριξε ότι επηρέασε την κατάσταση το ρέμα «Κερεζένια» που ξεχείλισε, αλλά το νερό έφτασε και από άλλα σημεία, ενώ σχετικά με το τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα, είπε ότι πρέπει να παρθούν μέτρα και ένα κλιμάκιο να κάνει έλεγχο σε όλες τις περιοχές που επλήγησαν. Να βρουν την αιτία του κακού κι αν υπάρχει παρέμβαση από ανθρώπινο χέρι σε ρέματα και να δοθεί λύση, αφού ο χειμώνας είναι όλος μπροστά μας.
Φεύγοντας εξέφρασε ένα παράπονο προς το Σύλλογο Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Δήμου Καλαμάτας και ειδικότερα για τον πρόεδρο, που «ενώ ξεκίνησε τόσο φιλόδοξα και ζωντανά, όλες αυτές τις μέρες των καταστροφών δεν έχει εμφανιστεί σε κανένα κατάστημα που υπέστη ζημιές».
Le Jardin
Το Le Jardin, όπως μας είπε ο Γιώργος Κακοτυλημένος, σύμφωνα και με επίσημο πόρισμα, έπαθε ολική καταστροφή, με τις ζημιές να υπολογίζονται γύρω στα 100.000 ευρώ. Μάλιστα, ακόμα δεν έχουν σταματήσει να καθαρίζουν και να απομακρύνουν εξοπλισμό από την επιχείρηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όλο αυτό συνέβη γιατί δεν έχουν γίνει ποτέ αντιπλημμυρικά έργα, ενώ τα ρέματα που υπάρχουν περιμετρικά του καταστήματός του δεν έχουν καθαριστεί, όπως και τα φρεάτια.
Όσο για τους φορείς, μας είπε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εμφανιστεί κανένας και τουλάχιστον ελπίζουν σε κάποια μικρή αποζημίωση, αλλά χωρίς να ξέρει κάτι επίσημα.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση