Υποτονικό το κλίμα στην τοπική αγορά στις θερινές εκπτώσεις


Μόλις 5% αύξηση στον τζίρο των καταστημάτων της Καλαμάτας
 
 
Σε ρεπορτάζ του «Θάρρους» τις προηγούμενες ημέρες για τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων στην Καλαμάτα την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου είχε μιλήσει για κλίμα σχετικής άπνοιας. Βέβαια, είχε τονίσει ότι τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα από πέρυσι, οπότε κυριαρχούσαν τα capital controls, αλλά σε καμία περίπτωση τα μαγαζιά δεν… εισέπραξαν το μεγάλο αριθμό επισκεπτών στην πόλη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Η παραπάνω διαπίστωση φαίνεται και στα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Σύμφωνα με αυτά, η αγορά στην Καλαμάτα είχε μια αυξητική τάση, μόλις 5%, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. 
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η Καλαμάτα είναι από τις μοναδικές πόλεις που σημείωσαν έστω και οριακή αύξηση, αφού ο γενικότερος δείκτης υπήρξε αρνητικός.
Ειδικότερα, όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, μείωση κατά 9,7% κατέγραψε κατά μέσο όρο ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων την περίοδο των εκπτώσεων. Παράλληλα, μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3.
Επίσης, γίνεται καταγραφή της πορείας των επιχειρήσεων που λειτούργησαν τις Κυριακές, όπου φαίνεται ότι το 80% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε το συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις ένας στους πέντε δηλώνει ότι κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών του.
Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ότι κανένας ερωτώμενος δεν έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας της επιχείρησής του την Κυριακή, επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα πως το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δε φαίνεται να συμβάλει στην τόνωση της απασχόλησης, προστίθεται στα αποτελέσματα της έρευνας.
Φέτος, όπως σημειώνεται, «στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων (60%) το ποσοστό της έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κατά πολύ χαμηλότερο (39%). Παράλληλα, στη διάρκεια της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%, όταν πέρυσι στην αντίστοιχη επιλογή οδηγούνταν μία στις τρεις επιχειρήσεις».
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη