Δ. Μανδηλάρης: Δεν υπάρχει κίνδυνος διακοπής της γραμμής
Περιμένοντας την αεροπορική εταιρεία για τη σύνδεση με Θεσσαλονίκη
Η σύμβαση της Astra Airlines για την εκτέλεση του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου. Έτσι, όποιος θέλει να προγραμματίσει επίσκεψη στη “νύφη του Βορρά” τον Οκτώβριο, δεν πρόκειται να βρει δρομολόγιο στον πίνακα ανακοινώσεων της εταιρείας.
Σε επικοινωνία του “Θάρρους” με τον Δημήτρη Μανδηλάρη, αερολιμενάρχη του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μας εξήγησε ότι ήδη τρέχει ο σχετικός διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές και το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση, για τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη μάς ενημέρωσε ότι η γραμμή δεν κινδυνεύει, αφού και η υπάρχουσα εταιρεία να αποχωρήσει, ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από άλλες για τη συνέχισή της.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, «επεισοδιακά» εξελίσσεται ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Έτσι, ενώ αρχικά ήταν 28 οι άγονες γραμμές, στη συνέχεια μειώθηκαν στις 20, αφού σε 8 εκδηλώθηκε πρόθεση για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα. Ωστόσο, σε 5 γραμμές, από τις 20, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, ενώ στις υπόλοιπες 15 εκδηλώθηκε εμπορικό ενδιαφέρον.
Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την εκμετάλλευση 20 άγονων αεροπορικών γραμμών, που θα ανατεθούν την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Αρχικά οι άγονες γραμμές ήταν 28, αλλά στη συνέχεια μειώθηκαν στις 20, καθώς σε οκτώ δρομολόγια εκδηλώθηκε πρόθεση για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα. Πρόκειται για τις γραμμές Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Ικαρία, Θεσσαλονίκη – Χίος και Θεσσαλονίκη – Σάμος. Ακολούθως, η ΥΠΑ προκήρυξε διαγωνισμό για 20 γραμμές, με ετήσια επιδότηση ανά γραμμή (μεγέθη σε ευρώ), ως εξής: Αθήνα – Αστυπάλαια 650.000, Αθήνα-Λέρος 1.000.000, Αθήνα – Μήλος 1.000.000, Αθήνα-Νάξος 400.000, Αθήνα-Σητεία 500.000, Αθήνα-Κάλυμνος 600.000, Αθήνα-Σκύρος 12.000, Αθήνα-Σύρος 200.000, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά 300.000, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα 400.000, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα 12.000, Θεσσαλονίκη – Σκύρος 12.000, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία 700.000, Αλεξανδρούπολη – Σητεία 500.000, Άκτιο- Σητεία 12.000, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλλονιά – Ζάκυνθος 700.000, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος 1.000.000, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος 1.200.000, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια 700.000 και Ρόδος – Καστελόριζο 900.000.
Σύμφωνα με πληροφορίες, Aegean Airlines / Olympic Air, Astra και Sky Express «κονταροχτυπιούνται» σε 5 γραμμές, ενώ στις υπόλοιπες 10, σε άλλες υπάρχει προσφορά από 2 εταιρείες και σε άλλες όχι.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη