Δυνατό βήμα εξωστρέφειας του αγροτοδιατροφικού τομέα της Ελλάδας αποτέλεσε η συμμετοχή στην έκθεση SIAL 16 στο Παρίσι. Για πρώτη φορά δε, η Ελλάδα μπήκε στην ομάδα των 10 πρώτων χωρών (Τop 10) με βάση τον αριθμό των εταιρειών που συμμετείχαν, καταλαμβάνοντας την 6η θέση.
Η SIAL Paris, που διήρκεσε πέντε μέρες, έκλεισε τις πόρτες της έχοντας καταγράψει ρεκόρ επισκεψιμότητας, αγγίζοντας τους 160.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες πήραν μέρος στην SIAL 16, υπό την ομπρέλα τριών φορέων: του δημόσιου φορέα του υπουργείου Ανάπτυξης Enterprise Greece και των ιδιωτικών εταιρειών GREAT (Greek exports and trade) και Promo Solution, ενώ ένας μικρός αριθμός επιχειρηματιών συμμετείχε ανεξάρτητα.
«Η φετινή ελληνική συμμετοχή και παρουσία ήταν πολύ καλύτερη από άλλες χρονιές, στάθηκε αντάξια δίπλα σε άλλες χώρες ανταγωνιστικές στον ίδιο τομέα και έδειξε τη σοβαρότητα της Ελλάδας στη θέλησή της να βγει στο εξωτερικό, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό προφίλ» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Entreprise Greece, Χρήστος Στάικος.
Για την ιδιωτική GREAT ήταν η πρώτη συμμετοχή στη SIAL, εξηγεί ο πρόεδρος Αλκιβιάδης Καλαμπόκης: «Φέραμε 75 εταιρείες, δίνοντας βήμα στους Έλληνες εξαγωγείς για να βρουν την εξωστρέφειά τους σε μια ενδιαφέρουσα αγορά όπως είναι η Γαλλία, αλλά και στους παγκόσμιους επισκέπτες».
Πέρα από την έκθεση των ελληνικών προϊόντων, καθημερινές δράσεις με παρουσίαση τοπικών μενού και επιδείξεις εδεσμάτων και μαγειρικής με τα προϊόντα των εκθετών, συνέβαλαν στην ελκυστικότητα των ελληνικών περιπτέρων. Στις δράσεις αυτές πρωτοστάτησαν οι γνωστοί στο Παρίσι επαγγελματίες, η εταιρεία Μαυρομάτης, και η Ελληνίδα σεφ Ντίνα Νικολάου.
Αναφερόμενη στη συμμετοχή των παραγωγών με τα προϊόντα τους για την καθημερινή παρασκευή εδεσμάτων, η κα Νικολάου δήλωσε: «Είχαμε την αίσθηση ότι κερνάγαμε Ελλάδα. Όλοι οι παραγωγοί συμμετείχαν με τα προϊόντα τους στις δράσεις. Κάθε μέρα είχαμε μια πίτα ή έναν μεζέ που ανήκε σε κάποιον τόπο. Προβάλαμε την τοπική ελληνική κουζίνα, γιατί αυτή είναι η δύναμή μας».
Η εμπειρία της SIAL βοήθησε, σύμφωνα με την Ντίνα Νικόλαου, και σε ένα συμπέρασμα για τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθηθεί για την προβολή της «τοπικής κουζίνας»: «Με τη βοήθεια του κοινού αναλύσαμε κατά πόσο είναι πιο δόκιμο να εξάγουμε την τοπική κουζίνα και όχι με το γενικό όρο “ελληνική κουζίνα”. Να μιλάμε, δηλαδή, για την κουζίνα της Πελοποννήσου, ή την κρητική κουζίνα για παράδειγμα και όχι γενικά της Ελλάδας. Υπάρχει αυτή η τάση τελευταία, ο κόσμος θέλει επιπλέον πληροφορίες, θέλει να ξέρει τη συγκεκριμένη περιοχή προέλευσης του προϊόντος, τη συγκεκριμένη ιστορία, το συγκεκριμένο άτομο που το φτιάχνει, θέλει ένα προϊόν με χαρακτήρα. Γάλλοι και Ιταλοί ήδη ακολουθούν αυτήν την τάση και θεωρώ ότι, επειδή έχουμε πολύ πλούσια τοπική κουζίνα, θα πρέπει κι εμείς να επενδύσουμε πάνω σε αυτό».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ