Στις 410 έχουν φτάσει στο Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, οι αιτήσεις πληγέντων επιχειρηματιών από τις πλημμύρες της 7ης Σεπτεμβρίου, ενώ οι αυτοψίες των κλιμακίων που έχουν συγκροτηθεί βρίσκονται σε εξέλιξη.
Το πιο δύσκολο μέρος, όμως φαίνεται ότι θα ξεκινήσει αμέσως μετά, καθώς προβλέπεται μεγάλη γραφειοκρατία, με απίστευτα δικαιολογητικά που πρέπει να καταθέσουν οι πληγέντες επιχειρηματίες, αφού πρώτα τρέξουν πάρα πολύ.
Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη, τόνισε ότι αναζητούνται τρόποι, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία και να μην ταλαιπωρηθούν οι πληγέντες, αλλά να μπορέσουν να καταστήσουν και πάλι τις επιχειρήσεις λειτουργικές το συντομότερο δυνατόν.
Σχεδόν 500 αιτήσεις
Για τις 410 αιτήσεις που έχουν ήδη κατατεθεί, ενώ συνεχώς κατατίθενται και καινούργιες, έχουν συγκροτηθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας 4 κλιμάκια που διενεργούν αυτοψίες.
Η κα Αλειφέρη, επισήμανε ότι οι 4 επιτροπές εξετάζουν τις ζημιές σε καταστήματα, επιχειρήσεις και εμπορικές δραστηριότητες, ενώ τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνουν τους ελέγχους στις επιχειρήσεις που έχουν καταθέσει αίτηση.
Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων, φαίνεται όμως ότι θα ξεκινήσει η πιο δύσκολη διαδικασία. Μάλιστα, και η κα Αλειφέρη αναγνώρισε ότι τα όσα προβλέπονται να κατατεθούν ως δικαιολογητικά, μπορούν να κριθούν ακόμα και υπερβολικά.
Τα δικαιολογητικά
Τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να κατατεθούν από τις πληγείσες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται είναι:
– Τίτλοι ιδιοκτησίας ακινήτου στο οποίο στεγάζεται η επιχείρηση ή μισθωτήριο συμβόλαιο.
– Φορολογικές δηλώσεις επιχείρησης
– Δηλώσεις ΦΠΑ
– Απογραφή προηγούμενου έτους. Ιδιαίτερα αυτό το δικαιολογητικό, είναι ανέφικτο για αρκετές επιχειρήσεις, καθώς απογραφή κάνουν μόνο μεγάλες εταιρίες και πολυκαταστήματα.
– Τιμολόγια αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων και σε περίπτωση μη ύπαρξης να αναζητούνται από τους προμηθευτές. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες θα χρειασθούν πάρα πολύ χρόνο για να συγκεντρώσουν αυτά τα τιμολόγια από τους προμηθευτές, σε περίπτωση που τα έχουν χάσει ή καταστράφηκαν στην πλημμύρα.
– Τιμολόγια αγοράς μηχανολογικού εξοπλισμού συνοδευόμενα από κατάσταση στην οποία θα αναγράφεται ο χρόνος απόσβεσης ή η κατάσταση του μηχανήματος καθώς και εάν πρόκειται για ολική ή μερική καταστροφή. Το μεγάλο ερώτημα για το συγκεκριμένο δικαιολογητικό, θα είναι τι θα γίνει με αυτούς που μπορεί να έχουν κάνει απόσβεση των μηχανημάτων τους, αλλά ακόμα τους εξυπηρετούσαν και θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιούν για πολλά χρόνια ακόμα.
– Ασφαλιστήριο συμβόλαιο κάλυψης της ζημιάς και σε περίπτωση μη ύπαρξης υπεύθυνη Δήλωση του Ν.Δ. 1599 περί μη ασφάλισης της μονάδας.
– Άδεια λειτουργίας ή λοιπές άδειες σχετικά με τη νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης.
Ευελιξία
Η κα Αλειφέρη, επισήμανε ότι αναζητούνται λύσεις και θα γίνουν προτάσεις:
«Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να διευκολυνθεί η διαδικασία που είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική. Η εκτίμηση της ζημιάς είναι μια τεράστια διαδικασία. Θα γίνει ότι είναι δυνατόν για να βοηθηθούν οι επιχειρηματίες, διότι αυτό που μας μεταφέρουν οι επιτροπές από τις αυτοψίες, είναι ότι η κατάσταση που βρίσκουν είναι τραγικότερη από αυτή που φαντάζονταν. Θέλουμε να βρούμε τρόπους ευελιξίας, εντός της νομιμότητας», υπογράμμισε.
Της Βίκυς Βετουλάκη