Γιατί έργα της Μεσσηνίας μένουν στα αζήτητα και δεν προχωρούν;

Γιατί έργα της Μεσσηνίας μένουν στα αζήτητα και δεν προχωρούν;

Ερώτηση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, με θέμα «Έργα υποδομών και μεταφορών στην ΠΕ Μεσσηνίας στα αζήτητα», κατέθεσε ο Γιάννης Μανιάτης, βουλευτής Αργολιδας,
υπεύθυνος Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ για Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές, αναφέροντας:
«Κύριε υπουργέ, στην περιοχή της ΠΕ Μεσσηνίας υπάρχουν έργα υποδομών και μεταφορών για τα οποία δεν υπάρχουν θετικές εξελίξεις, αλλά διαπιστώνονται σοβαρές κωλυσιεργίες στην υλοποίησή τους.
Συγκεκριμένα,
•το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας και όχι μόνο, καθώς αποτελεί κομβικό έργο για τη σύνδεση του δυτικού άξονα με τον κεντρικό, μένει εκτός Σ.Ε.Σ. 2014-2020. Το συνολικό έργο του οδικού άξονα “Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα” είναι ενταγμένο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TransEuropeanNetworks – Απόφαση 1692/1996/ΕΚ – Παράρτημα 1), ωστόσο το κρίσιμο της υλοποίησής του δε φαίνεται να οδηγεί στην ανάληψη σημαντικών αποφάσεων από το υπουργείο.
•Ο Περιμετρικός Καλαμάτας έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ και δεν παραδίδονται οι δύο κόμβοι κυκλοφορίας ως συνέχεια του εθνικού δρόμου. Στο πρώτο τμήμα του Περιμετρικού Δακτυλίου μέχρι την Αρτέμιδος έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα μπορούσε ήδη να παραδιδόταν στην κυκλοφορία.
•Το έργο “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Μεθώνη” είχε ενταχθεί στο ΠΔΕ του 2015 με συγκεκριμένο κωδικό και αποτελεί μελετητικά ώριμο έργο, προκειμένου να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και να προχωρήσει η δημοπράτησή του. Δυστυχώς, δεν έχει προχωρήσει καμία διαδικασία.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί έργα που συνοδεύονται με καθοριστικής σημασίας θετικές επιπτώσεις για την περιοχή της Μεσσηνίας, αλλά και στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου, μένουν στα αζήτητα και δεν προχωρούν;
2. Ποιες είναι οι επόμενες άμεσες δράσεις για την υλοποίηση και την ολοκλήρωση των έργων;».