Ελπίδες για επαναλειτουργία του προαστιακού στην Καλαμάτα

Ελπίδες για επαναλειτουργία του προαστιακού στην Καλαμάτα

ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
 
«Θα υπάρχουν και τοπικά δρομολόγια…»
 
Η επαναλειτουργία του τρένου στην Πελοπόννησο, έστω και από την πλευρά της Δυτικής Ελλάδος, έχει καταστεί… μπαλάκι υποσχέσεων, μέχρι σήμερα, στα χείλη των αρμόδιων υπουργών. Μελέτες, βέβαια, υπάρχουν, έργα έχουν γίνει, αλλά για κάποιον λόγο η ιστορία “χάνεται” μόλις περνάμε από τα λόγια στα έργα.
Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, αναφέρθηκε εκτενώς στα έργα υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών που έχει θέσει σε τροχιά υλοποίησης το υπουργείο. Από τις δηλώσεις του φάνηκε ότι η ιστορία – έστω και της μερικής – επαναλειτουργίας του τρένου έχει μεγάλη πιθανότητα να περάσει από το… μύθο στην πραγματικότητα.
Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση σημείωσε: «Αυτό που παλεύουμε, που τρέχουμε, είναι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων να υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα δημόσιων υποδομών, ώστε να μπορέσει ο τομέας των δημοσίων έργων να βοηθήσει στους στόχους που έχουν μπει και το 2018 να έχουμε συμβασιοποιήσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ έργα.
Σε αυτό το πλαίσιο έγιναν οι εισηγήσεις και εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική των Μεγάλων Έργων. Μια σειρά από έργα και ένα πρόγραμμα που θα τρέξουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, επιμένουμε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτούς τους στόχους, αλλά και δημόσιες υποδομές, που έχει πολύ μεγάλη ανάγκη ο ελληνικός λαός και η χώρα μας. Είναι και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου”.
Στο σημείο αυτό ο δημοσιογράφος σχολίασε τα εξής: «Εκεί για να κάνουμε μια μικρή στάση, να βάλουμε μια άνω τελεία. Τι γίνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου; Είναι γνωστό ότι ουσιαστικά είναι εκτός λειτουργίας εδώ και πολλά χρόνια. Σκοπεύετε να φτιάξετε νέες υποδομές και να ξαναλειτουργήσει; Τι ακριβώς;».
Η απάντηση του υπουργού ήταν η εξής: “Κατ’ αρχάς θέλω να ολοκληρώσουμε το δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής, που θα καλύψει τις ανάγκες της Πελοποννήσου. Το παλιό δίκτυο που δε χρησιμοποιούνταν έχει καλυφθεί αυτό το κομμάτι, από τη νέα νομοθεσία που έχουμε ψηφίσει. Δεν μπορεί, δηλαδή, όχι μόνο στην Πελοπόννησο, και σε άλλες περιοχές της χώρας, η υπάρχουσα σιδηροδρομική υποδομή, που έχει άλλες προδιαγραφές λόγω της παλαιότητας.
Η γραμμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τουριστικούς λόγους. Αυτό δεν είναι, όμως, στο πλαίσιο των έργων προφανώς που αποφασίσαμε. Είναι ένα άλλο θέμα, αλλά δεν μπορεί αυτή η σιδηροδρομική υποδομή να μη χρησιμοποιείται. Η απόφαση είναι να γίνονται και τοπικά δρομολόγια. Έχουμε ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.
Για την αρχαία Ολυμπία, για παράδειγμα, αυτό που έχουμε ως νέο έργο είναι το ταυτόχρονο τρέξιμο και η προετοιμασία του έργου από την αρχαία Ολυμπία μέχρι το Κατάκολο και η προετοιμασία για να μπορέσουμε να κάνουμε και άλλα σιδηροδρομικά έργα για την ολοκλήρωση της γραμμής.
Υπάρχουν, όμως, κι άλλες περιοχές που μπορεί να χρησιμοποιήσουν το τρένο ως μέσο μεταφοράς. Σύντομα θα υπάρξουν ειδικότερες ανακοινώσεις”.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη