Ημέρα… «ευχαριστιών» η χθεσινή για τον περιμετρικό από τον Δήμαρχο Π. Νίκα


Μετά την περίφημη δήλωση του Σαββάτου για τα… πέτρινα χρόνια, χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας πέρασε στις… ευχαριστίες με αφορμή τον περιμετρικό της Καλαμάτας.
Ευχαρίστησε κατά σειρά τη Βάσω Παπανδρέου, τον Γιώργο Σουφλιά, τον Μάκη Βορίδη, τον Αντώνη Σαμαρά και τη σημερινή κυβέρνηση, για την προσφορά τους στην ολοκλήρωση της μικρής… Αττικής Οδού για την Καλαμάτα. Βέβαια, μπορεί να… μουτρώσει ο Γιάννης Λαμπρόπουλος, που βγήκε από το κάδρο, αλλά μάλλον η μη αναφορά του δεν έκρυβε κάποια σκοπιμότητα.
Ο δήμαρχος είπε ότι το περασμένο Σάββατο έδωσε στους πολίτες μια νότα αισιοδοξίας και ελπίδας, αφού φάνηκε εν τοις πράγμασι ότι στη χώρα μας δεν είναι όλα μαύρα και γίνονται κάποια σημαντικά έργα.
Στις δηλώσεις του ανέφερε ένα λόγο παραπάνω για τον πρώην υπουργό Γιώργο Σουφλιά και τη… σοφία του να χαράξει ένα δίκτυο αυτοκινητόδρομων μέσω των ΣΔΙΤ. Βέβαια, εδώ ο δήμαρχος… ξέχασε να μας αναφέρει πόσο στοίχησαν αυτά τα έργα στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά σε ημέρα χαράς τα δυσάρεστα πάνε στην άκρη. Επίσης, ο κ. Νίκας ευχαρίστησε την κυβέρνηση για τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης.
Οπωσδήποτε η περιμετρική οδός της Καλαμάτας, το πρώτο τμήμα της οποίας έχει δοθεί ήδη στην κυκλοφορία, θα βοηθήσει πολύ την πόλη, επειδή, αφενός, δε θα υπάρχει λόγος να μπουν αυτοκίνητα που κινούνται προς τη Μάνη και, αφετέρου, θα εξυπηρετεί και ορισμένες εσωτερικές μετακινήσεις σε συντομότερο χρόνο και με μικρότερο κόστος.
Ωστόσο, πρόκειται για έργο υπερβολικό, τεράστιου κόστους, και σίγουρα θα μπορούσε να φτιαχτεί κάτι πιο απλό και οικονομικό, με ίδιο όφελος.
Σύμφωνα με το διευθυντή του υπουργείου Υποδομών για έργα με σύμβαση παραχώρησης, Γιάννη Καρνέση, οι μοναδικές πόλεις στη χώρα που έχουν περιμετρικό δακτύλιο είναι η Αθήνα –την Αττική Οδό που μάλιστα ένα τμήμα της είναι κομμάτι της ΠΑΘΕ- και η Καλαμάτα. Και στα επόμενα τριάντα χρόνια είναι απίθανο να αποκτήσει άλλη πόλη τέτοιο έργο σαν την Αττική Οδό ή την περιμετρική της Καλαμάτας.
Ο κ. Καρνέσης σημείωσε ότι η κατασκευή της περιμετρικής ξεκίνησε το 2011 και μέχρι το τέλος του άλλου μήνα θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως. Το διάστημα από τα μέσα του 2013 μέχρι το τέλος  του 2015 ο ρυθμός κατασκευής ήταν πολύ μικρός, εν αναμονή της αναθεώρησης της σύμβασης, καθώς οι τράπεζες είχαν διακόψει τη χρηματοδότηση εξαιτίας της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου που προκλήθηκε από την κρίση.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη