«Κορδέλες» έστω και με καθυστέρηση σήμερα για τον Περιμετρικό της Καλαμάτας

«Κορδέλες» έστω και με καθυστέρηση σήμερα για τον Περιμετρικό της Καλαμάτας

Σήμερα ξημερώνει μια διφορούμενη ημέρα για την Καλαμάτα. Από τη μια, θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι γιατί ολοκληρώνεται και ο περιμετρικός, άρα θα μπορούμε να μπαίνουμε και να βγαίνουμε στην πόλη πιο εύκολα. Έτσι, η ιστορία με τον αυτοκινητόδρομο του “Μορέα” έφτασε στο τέλος της.
Από την άλλη, υπάρχουν και ορισμένοι που βλέπουν το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, μαζί με τους υπόλοιπους που ολοκληρώνονται, ως το… μέσο με το οποίο έφυγε ταχύτερα για τα ξένα η μισή πατρίδα και το μισό δημόσιο χρέος.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Κάποτε φτιάξαμε, ως χώρα, ένα ωραίο και φιλόδοξο παραμύθι που είχε τίτλο “βελτίωση του εθνικού οδικού δικτύου”. Η ιστορία ξεκινούσε από μια παραδοχή: το Δημόσιο δεν έχει τα χρήματα για να ανακατασκευάσει ή να επεκτείνει το βασικό εθνικό δίκτυο. Η κατασκευή του, λοιπόν, θα ανατίθετο σε ιδιώτες με αντάλλαγμα την εκμετάλλευσή του για 30 χρόνια. Το… παραμύθι σχεδιάστηκε στην εποχή των “παχέων αγελάδων” και, ως εκ τούτου, δεν υπολειπόταν σε χιλιόμετρα. Οι συμβάσεις πήγαν στη Βουλή και ψηφίστηκαν ως ένα άρθρο, χωρίς τα παραρτήματά τους, στα οποία υπήρχε και όλη η “ουσία”.
Μία από τις συμβάσεις ήταν και του αυτοκινητόδρομου του “Μορέα”, όπου από τα προϋπολογισθέντα εκατομμύρια στοίχισε πάνω από ένα (1) δισεκατομμύριο, χωρίς να υπολογίζεται η επιπρόσθετη επιδότηση λειτουργίας.
Ειδικότερα, ο περιμετρικός, δρόμος 11,5 χιλιομέτρων, στοίχισε πάνω από 200 εκατομμύρια, σύμφωνα με το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα. Ασφαλώς πρόκειται για πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Μάλιστα, αν συνειδητοποιήσει κανείς ότι οι τόνοι της ασφάλτου θα καταλήγουν πριν από τη “Φωτεινή”, απορεί γιατί σχεδιάστηκε με τέτοιον τρόπο.   
Στο ρεπορτάζ τώρα. Μετά τη μία το μεσημέρι σήμερα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας, από το Praktiker της Θουρίας μέχρι τη συνδετήρια οδό με την Αρτέμιδος, πριν από τη μεγάλη γέφυρα του Νέδοντα.
Η παράδοση θα γίνει παρουσία των υπουργών Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και Επικρατείας Χριστόφορου Βερναδάκη, οι οποίοι θα επισκεφθούν και το έργο του Δήμου Καλαμάτας, που χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για την αντιπλημμυρική προστασία της εθνικής οδού και του Νοσοκομείου Καλαμάτας, περίπου από τη Θουρία μέχρι τον κόμβο του Ασπροχώματος. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει σύσκεψη στο Δημαρχείο με το δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Νίκας, τα θέματα της σύσκεψης θα είναι τα οδικά έργα της περιοχής και τα αντιπλημμυρικά –αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις σχετικά με τη διεκδίκηση του Δήμου για την αντιπλημμυρική προστασία της Λαγκάδας του Φραγκοπήγαδου με την κατασκευή και δεύτερου μεγάλου αγωγού ομβρίων. Επίσης, τα λιμενικά έργα, καθώς και ζητήματα που, όπως είπε, συνδέονται με αντικειμενικές ευθύνες του Μορέα όσον αφορά στη δημιουργία προβλημάτων σε περιπτώσεις νεροποντής. Πάντως, δεν αποκλείονται ανακοινώσεις των υπουργών της κυβέρνησης και για τα άλλα οδικά έργα της Μεσσηνίας και ιδιαίτερα για το δρόμο Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη και Καλό Νερό – Τσακώνα.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη