Σε συμβολικό αποκλεισμό της οδού Μαρίας Κάλλας προχώρησαν κάτοικοι της περιοχής του Αγίου Κωνσταντίνου, αφού, όπως δηλώνουν, η μονοδρόμησή της τους αναγκάζει να κάνουν κύκλο για να φτάσουν στο σπίτι τους.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή… Η οδός Μαρίας Κάλλας βρίσκεται περίπου στο μέσον της διαδρομής από τον κόμβο της Σπάρτης έως την ένωση του περιμετρικού με την οδό Βασ. Γεωργίου.
Στη δε διασταύρωση των οδών Μ. Κάλλας και περιμετρικού εδώ και μέρες έχουν τοποθετηθεί φανάρια, όμως ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση αποφασίστηκε από τους αρμοδίους η μονόδρομησή της μέχρι ενός σημείου στο ρεύμα εξόδου. Αυτό έχει ως συνέπεια κάποιος που μένει νότια του δρόμου και θέλει να φτάσει στο σπίτι του, κινούμενος στον περιμετρικό, να είναι αναγκασμένος είτε να στρίψει μέσω της οδού Βενετάνου Κετσέα (ενός ακόμα μονόδρομου έπειτα από ένα σημείο) είτε να φτάσει στη διασταύρωση με την οδό Βασ. Γεωργίου και να επιστρέψει δυτικά. Η τρίτη επιλογή – που, από ό,τι φαίνεται, έχει κολλήσει λόγω διαφωνίας ιδιοκτητών και Δήμου – ήταν ένας φαρδύς δρόμος που είναι να ανοιχτεί λίγο πριν από τον κυκλικό κόμβο της Σπάρτης επί της υπάρχουσας Ε.Ο., που θα ενωνόταν με ήδη ανοιγμένο μέχρι ένα σημείο φαρδύ δρόμο (δεν έχει όνομα).
Όπως μάθαμε, κατά τον αρχικό σχεδιασμό στο σημείο θα υπήρχε κυκλικός κόμβος, όμως αυτό δεν έγινε, αφού ιδιοκτήτρια οικοπέδου στη διασταύρωση Μ. Κάλλας και περιμετρικού δεν τα «βρίσκει» με το Δήμο, με τη διαφωνία να αφορά στην αποζημίωση.
Έτσι, φτάσαμε στη νέα πραγματικότητα, με τα φανάρια και τη μονόδρομηση της οδού, κάτι που, όπως υποστήριξαν οι συγκεντρωμένοι κάτοικοι χθες, δε θα περάσει. Μάλιστα, εκτός από το συμβολικό αποκλεισμό του σημείου, κάλυψαν με σακούλες τις απαγορευτικές ταμπέλες, ενώ πριν είχαν προχωρήσει σε συγκέντρωση υπογραφών.
Το «Θάρρος» βρέθηκε χθες στο επίμαχο σημείο και μίλησε με κατοίκους της περιοχής:
Στη βόρεια πλευρά της Μαρίας Κάλλας μένει ο κ. Ρεϊτζόπουλος. Όπως μας είπε, όταν θέλει να κατευθυνθεί προς την οδό Καλλιπατείρας, είναι αναγκασμένος με βάση την κυκλοφοριακή αλλαγή να κάνει κύκλους για να μην παρανομήσει τα λίγα αυτά μέτρα. Έτσι, για να φτάσει στο σχολείο που εργάζεται, πρέπει να διασχίσει τον περιμετρικό με δυτική κατεύθυνση, να φτάσει στον κόμβο της Σπάρτης και από εκεί μέσω της Βενετσάνου Κετσέα, που και αυτή μονοδρομείται σε ένα σημείο, να φτάσει στο ύψος του Πανεπιστημίου. Διαφορετικά, να φτάσει μέχρι τα Γιαννιτσάνικα και να επιστρέψει ξανά προς το κέντρο.
Όπως σχολίασε, στο σημείο είχε προγραμματιστεί κυκλικός κόμβος, με την προϋπόθεση ότι θα απαλλοτριωνόταν το “επίμαχο” οικόπεδο, κάτι που η ιδιοκτήτρια δέχεται, αλλά ζητά να πληρωθεί.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι για το θέμα έχει ενημερωθεί ο δήμαρχος, που προχθές επισκέφθηκε το σημείο και διαβεβαίωσε τους κατοίκους ότι, μετά την παράδοση του περιμετρικού, θα προχωρήσει η διάνοιξη του δρόμου και έτσι θα υπάρξει ξανά αμφίδρομη κίνηση.
Όμως, όπως μας είπε, η άποψη του δημάρχου έρχεται σε σύγκρουση με την άποψη των μηχανικών του έργου, αφού οι δεύτεροι υποστηρίζουν ότι, αφού αυτό δεν έγινε από την πρώτη στιγμή που δόθηκε η διασταύρωση, δεν μπορεί να γίνει στο μέλλον.
Επιπλέον, κάτοικος πληροφορήθηκε από τους μηχανικούς ότι τα εν λόγω φανάρια θα λειτουργούν με φωτοκύτταρο και ειδικότερα, για να δώσουν προτεραιότητα στην κάθετη αυτή οδό του περιμετρικού, θα πρέπει να υπάρχουν πάνω από ένα αυτοκίνητα, κάτι που ο ίδιος χαρακτηρίζει παράλογο, καθώς θα πρέπει, όταν ένα όχημα φτάνει στο φανάρι, να περιμένει πότε θα έρθει κι άλλο (!).
Κλείνοντας, παρατήρησε ότι η οδός είναι απαραίτητη και σημαντική για την περιοχή, αφού εξυπηρετεί όλους όσοι κινούνται στην οδό Περιβολακίων, που πλέον καταλήγει σε αδιέξοδο, αλλά και άλλους που στρίβουν από το δρόμο της Σπάρτης.
Απαράδεκτο χαρακτήρισε ο κ. Ξαγάς το να αποκλειστεί ο δρόμος με αυτό τον τρόπο. «Είναι πολύ ωραίος ο περιμετρικός», όπως είπε, «αλλά πρέπει ο κόσμος να έχει τη δυνατότητα να κινείται νότια, αφού, όπως είναι τα πράγματα τώρα, κάποιος πρέπει να κάνει ολόκληρο “ταξίδι” για να φτάσει στη νότια πλευρά της οδού Μαρίας Κάλλας».
48 χρόνια ζει στην περιοχή ο κ. Κουτίβας και από αυτό το δρόμο πήγαινε σχολείο, ενώ πάντα περνούσε από εκεί. Ξαφνικά πληροφορήθηκε κι αυτός ότι θα απαγορευτεί η κάθοδος των οχημάτων, κάτι που δεν ήθελε να πιστέψει, μέχρι που είδε και τα απαγορευτικά σήματα.
Για τη σημασία του δρόμου, σχολίασε ότι μπορεί να είναι πολύ στενός, αλλά εξυπηρετεί πολλούς κατοίκους της περιοχής, αλλά και από τα χωριά του Ταϋγέτου, όπως και επαγγελματίες. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι καθημερινά το δρόμο διασχίζουν σχολικά, που πλέον δε θα μπορούν λόγω της μονοδρόμησης.
Για την εναλλακτική διαδρομή μέσω της οδού Βενετσάνου Κετσέα, μας είπε ότι και αυτή μονοδρομείται, ενώ από την παράκαμψή της δε χωρά να περάσει ένα μηχανάκι. Η δε δεύτερη εναλλακτική, μέσω της Βασ. Γεωργίου, απέχει αρκετά από το σημείο.
Κλείνοντας σημείωσε ότι είτε θα καταργηθεί είτε όλοι θα κινούνται παράνομα, αφού δεν είναι λογικό αυτό που πάει να γίνει.
Η μονοδρόμηση στο σημείο δημιουργεί πολύ σοβαρό πρόβλημα, όπως μας είπε η κυρία Σπανίδη, που πλέον δεν έχει πρόσβαση στο σπίτι της μέσω του περιμετρικού και έτσι είναι αναγκασμένη να πηγαίνει μέσω της οδού Περιβολακίων, κι ας μένει μόλις 50 μέτρα από τη διασταύρωση με τον περιμετρικό.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση