Μείωση τζίρου των καταστημάτων στην Καλαμάτα

Μείωση τζίρου των  καταστημάτων στην Καλαμάτα

Έφτασε και 20% την εορταστική περίοδο
 
Αντίθετα, ικανοποιημένος δηλώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας
 
 
Η αναφορά μας, στις αρχές του μήνα, στην αναιμική κίνηση της τοπικής αγοράς την περίοδο των εορτών, αντικατοπτρίζεται και στα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ.
Σύμφωνα με αυτά, την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στα καταστήματα της Καλαμάτας η κίνηση σημείωσε κάμψη, που έφτασε μέχρι και 20%. Αντίθετα, στην πόλη της Κυπαρισσίας τα πράγματα ήταν καλύτερα, αφού, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της περιοχής, η αγοραστική κίνηση αυξήθηκε σε σχέση με το 2015 κατά 10%.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που λένε όλοι είναι πλέον το… «κάθε πέρυσι και καλύτερα», αφού ακόμα και η οποιαδήποτε μικρή αύξηση στην κίνηση δεν μπορεί να καλύψει τις υποχρεώσεις των μικρομεσαίων της τοπικής αγοράς.
Πόσο επίκαιρο είναι, άραγε, και για την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία γενικότερα του σήμερα ένα θεατρικό έργο που γράφτηκε εξήντα -και βάλε- χρόνια πριν. Άνετα θα μπορούσε κάποιος να σκεφθεί πως ο Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας, Άρθουρ Μίλερ, είχε μαντικές ιδιότητες για τη χώρα μας, γράφοντας “Το θάνατο του εμποράκου”.
Το έργο αυτό θυμίζει απόλυτα την κατάσταση που βιώνουμε. Ο Μίλερ εμπνεύστηκε από έναν εμποράκο, που πουλούσε γυναικεία ρούχα στη Νέα Υόρκη. Στη μεγάλη οικονομική ύφεση του 1929, ο άνθρωπος αυτός καταστράφηκε οικονομικά. Από τότε δεν είχε το κουράγιο να κοιτάξει το γιο του στα μάτια. Ντρεπόταν που δεν μπορούσε να καλύψει οικονομικά και τις πιο βασικές του ανάγκες. Κι έτσι, πικραμένος, πέθανε. Έζησε την τελευταία ημέρα της ζωής του ντροπιασμένος, χωρίς δουλειά, χωρίς όνειρα. Ο Μίλερ με αυτό το έργο θέλησε να μεταφέρει στο σανίδι το αμερικάνικο όνειρο.
Σήμερα, ο θάνατος του εμποράκου στην Ελλάδα είναι το πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός, με όλους μας να βρισκόμαστε στο χείλος του γκρεμού. Και το χειρότερο είναι ότι δε διαφαίνεται κάτι αισιόδοξο για το μέλλον. Και όλο και περισσότεροι «εμποράκοι» -και οι εργαζόμενοί τους- ντρέπονται να κοιτάξουν τα παιδιά τους στα μάτια.
Ειδικότερα, στην πανελλαδική έρευνα καταγράφονται οι εκτιμήσεις από τους Εμπορικούς Συλλόγους. Όπως σημειώνουν, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών εμφάνισαν πτωτική τάση στη συντριπτική πλειονότητα των περιοχών, η οποία σε μεσοσταθμική βάση ανήλθε στα επίπεδα του 17,6%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο.
«Ελπίζουμε πως οι 50 ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων με συνολικό τζίρο 5,4 δισ. ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει, θα μπορέσουν να καλύψουν μεγάλο μέρος του χαμένου τζίρου από τα 4 δισ. ευρώ, των 15 ημερών της εορταστικής περιόδου, που δυστυχώς δε δικαίωσε, για άλλη μια χρονιά, τις αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου», δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδης.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη