Οδός Παπαφλέσσα: Μια διαδρομή ταχείας διέλευσης που δεν ολοκληρώθηκε… ποτέ

Οδός Παπαφλέσσα: Μια διαδρομή ταχείας διέλευσης που δεν ολοκληρώθηκε… ποτέ

Ήταν 30 Αυγούστου του 2009, όταν ο τότε υπουργός Εσωτερικών και νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, παρέδιδε στην κυκλοφορία την οδό Βασιλέως Γεωργίου, ένα δρόμο ζωτικής σημασίας, αφού ένωνε το κέντρο με την οδό Λακωνικής και την ανατολική πλευρά της πόλης.
Αφού, λοιπόν, παραδόθηκε στην κυκλοφορία και πέρασαν τα χρόνια, πέρυσι αποφασίστηκε η αμφίδρομη κυκλοφορία σε όλο το μήκος της οδού, δηλαδή και στο τμήμα από Αριστομένους μέχρι και Φαρών που ήταν μονής κατεύθυνσης.
Το τελευταίο, μάλιστα, πείραμα, όπως φάνηκε στην πράξη, πέτυχε, καθώς πλέον το κέντρο της πόλης αποσυμφορίζεται πιο εύκολα από την κίνηση.
Ωστόσο, το μοναδικό κομμάτι που ποτέ δε λειτούργησε σωστά είναι η συνέχεια της οδού, στο βόρειο μέρος της Λακωνικής, την οποία και η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να μετονομάσει σε Παπαφλέσσα, ασχέτως του αν αποτελεί συνέχεια της Βασ. Γεωργίου.
Στην οδό Παπαφλέσσα, λοιπόν, υπήρχαν διάφορα προβλήματα, όπως μια κατασκευή σχεδόν στη μέση της διαδρομής και ο φωτισμός, καθώς πριν από την απόληξή της σταματούσε.
Όλα αυτά πιστεύαμε ότι θα λυθούν με την ένωση της οδού με τον περιμετρικό, αφού, όπως ήταν σχεδιασμένο, σε ένα σημείο συγχωνεύονται. Φτάνουμε, λοιπόν, στην παράδοση του περιμετρικού, και πράγματι ο φωτισμός αποκαταστάθηκε, ενώ και η κατασκευή απομακρύνθηκε.
Με βάση δε τη σήμανση η Παπαφλέσσα θεωρείται η κεντρική ανατολική είσοδος της πόλης προς την πλατεία, ενώ αποτελεί και την έξοδο για κάποιον που θέλει να κινηθεί προς Μάνη. Μάλιστα, αναφέρεται σε ταμπέλα ως Διαδρομή Ταχείας Διέλευσης.
Εντούτοις, αν κάποιος τη διανύσει, θα δει ότι αφέθηκε στην τύχη της από το 2009 (ούτε τότε είχε ολοκληρωθεί), αποτελώντας μία ακόμα κλασσική περίπτωση δρόμου της Καλαμάτας που παραδόθηκε χωρίς να έχουν φτιαχτεί, έστω, τα απαραίτητα πεζοδρόμια, χωρίς να υπάρχει επαρκής ενιαία ασφαλτόστρωση, με αποτέλεσμα καπάκια να προεξέχουν, όπως και με άλλες δυσλειτουργίες, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.
Από την άλλη, βέβαια, η Ηρώων έπρεπε να περάσουν 30 χρόνια για να δει πεζοδρόμια, ενώ η Αύρας, που είναι ακόμα πιο παλιά οδός, ακόμη δεν έχει αποκτήσει. Φυσικά, ούτε στην οδό Κρήτης ολοκληρώθηκαν ποτέ τα πεζοδρόμια.
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, με τον όρο πεζοδρόμια εννοούμε αυτό που σημαίνει η λέξη, δηλαδή δρόμος για πεζούς. Αν στην άκρη υπάρχει χώρος που όμως είναι αδιάβατος, είτε από λάσπες είτε από… οτιδήποτε άλλο, και δεν έχει, έστω, τσιμέντο, δε θεωρείται πεζοδρόμιο, αλλά μάλλον κατσικόδρομος…
 

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Φωτογραφίες: Στασινός Μουτσούλας