Πτήση του Α/ΓΕΕΘΑ με T-6 Texan II, χθες, στην Καλαμάτα
Στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα βρέθηκε χθες ο Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ. Η επίσκεψή του εντασσόταν στο πλαίσιο προγραμματισμένης πτήσης με εκπαιδευτικό αεροσκάφος βασικού-σταδίου T-6A Texan II της 361 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος (ΜΕΑ), προκειμένου να έχει από πρώτο χέρι την εμπειρία των δυνατοτήτων πτητικής εκπαίδευσης που προσφέρει το σύγχρονο αυτό αεροσκάφος στους ιπτάμενους της ΠΑ.
Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ συνοδευόταν από τον αρχηγό ΓΕΑ, αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Χριστοδούλου, ο οποίος θα πετούσε στον ίδιο σχηματισμό με αεροσκάφος προκεχωρημένου – επιχειρησιακού σταδίου T-2E Buckeye.
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με δηλώσεις αλλά και πρόσφατο ρεπορτάζ της ιστοσελίδας onalert του Απόλλωνα Λεονταρίτη, η αεροπορική βάση της Καλαμάτας αποτελεί το επίκεντρο των προσπαθειών αναβάθμισης της παρεχόμενης πτητικής εκπαίδευσης νέων χειριστών μέσω επιδιωκόμενης διεθνούς συνεργασίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα και με πρόσφατες δηλώσεις του Α/ΓΕΑ, υπάρχει η πρόθεση δημιουργίας ενός σύγχρονου Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, με κύρια πλεονεκτήματα τις άριστες καιρικές συνθήκες, την ύπαρξη σοβαρής τουριστικής-ξενοδοχειακής υποδομής για φιλοξενία διεθνών αποστολών, την ποικιλία διαθέσιμων περιοχών για εκπαίδευση και τις υποδομές.
Δεδομένου, μάλιστα, ότι η αντικατάσταση των απαρχαιωμένων Τ-2C/E Buckeye με Νέο Αεροσκάφος Προκεχωρημένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης (ΝΑΠΕΕ) δεν είναι εφικτό να υλοποιηθεί με τη δεδομένη οικονομική κατάσταση, επιδιώκεται ανταποδοτική εκμετάλλευση ξένου τύπου αεροσκάφους για εκπαίδευση πιλότων της ΠΑ με αντίστοιχη διάθεση έως και 12.000 ωρών πτήσης από τον πλεονάζοντα αριθμό των T-6A που υπάρχει διαθέσιμος.
Το μοντέλο ήδη εφαρμόζεται σε ένα βαθμό με το T-339 της ιταλικής Αεροπορίας (προκεχωρημένο – επιχειρησιακό στάδιο/LIFT) και επιδιώκεται η επέκταση της συνεργασίας με εκπαίδευση πιλότων της ΠΑ στο σύγχρονο T-346A MASTER, το οποίο είναι σχεδιασμένο με προηγμένα πτητικά χαρακτηριστικά και υπερσύγχρονο πιλοτήριο, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες πτητικής εκπαίδευσης για μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς.
Πάντως, επιδιώκεται και η συνεργασία της ΠΑ με άλλες αεροπορικές δυνάμεις όπως αυτή του Ισραήλ που διαθέτει αεροσκάφη ίδιου τύπου. Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια αναβάθμισης της Καλαμάτας σε διεθνές αεροπορικό Κέντρο Εκπαίδευσης είναι ένα ζήτημα που συζητείται εδώ και αρκετά χρόνια και πρέπει επιτέλους να προχωρήσει, καθώς πιέζουν και οι ανάγκες για την εκπαίδευση πιλότων της ΠΑ σε σύγχρονο τύπο μαχητικού LIFT, ενώ και ο ανταγωνισμός για αντίστοιχα Διεθνή Κέντρα Εκπαίδευσης στην Ιταλία και την Τουρκία είναι μεγάλος.
Α.Π.