235.345 επιβάτες πέρασαν πέρυσι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας- Το φετινό πρόγραμμα πτήσεων

235.345 επιβάτες πέρασαν πέρυσι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας- Το φετινό πρόγραμμα πτήσεων

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, σε επίπεδο μετακίνησης επιβατών, σπάει το αεροδρόμιο Καλαμάτας κάθε χρόνο την τελευταία πενταετία. Πέρυσι μόνο πέρασαν από αυτό 235.345 επιβάτες, αριθμός που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη, πρόκειται να αυξηθεί τη σεζόν που έχει ήδη ξεκινήσει.
Το «Θάρρος» συνάντησε τον αερολιμενάρχη, έναν άνθρωπο που ξέρει τον αερολιμένα Καλαμάτας καλύτερα από τον καθένα, αφού υπηρετεί σε αυτό από το 1984, ενώ κατέχει την παρούσα θέση από το 2006.
Λίγο πριν βγει στη σύνταξη μιλήσαμε μαζί του για την «απογείωση» του αερολιμένα της πόλης, καθώς και για τις βελτιώσεις ή τις αλλαγές που χρειάζεται:

Η χρονιά που έφυγε ήταν μια ακόμα καλή για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Μιλήστε μας για αυτήν.
Η περσινή χρονιά έκλεισε με θετικά πρόσημα. Ειδικότερα στο εξωτερικό είχαμε αύξηση 24%, ενώ στο εσωτερικό περίπου 2%. Σε επιβάτες, αυτό σημαίνει ότι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας πέρασαν 235.345 άνθρωποι.

Τι βλέπετε για τη νέα χρονιά και τι αλλαγές θα υπάρξουν στις πτήσεις;
Για φέτος βλέπουμε ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού, αφού πλέον από τις 3-4 πτήσεις την εβδομάδα μόνο για τη Θεσσαλονίκη, τώρα θα υπάρξει καθημερινή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Αθήνα.
Σχετικά με τις πτήσεις του εξωτερικού, θα προστεθούν νέα δρομολόγια στις γραμμές προς Παρίσι, Λονδίνο, Άμστερνταμ και, φυσικά, Λάρνακα. Όλα αυτά, και επιπλέον προορισμοί που αναμένεται να ενταχθούν και δεν έχουν κλείσει προς το παρόν, θα αποδώσουν θετικό πρόσημο. Μπορεί από φέτος να μην υπάρχει η γραμμή της Βαρσοβίας, αλλά ήταν μια περιορισμένη σε αριθμό επιβατών πτήση. Ωστόσο, αναμένεται από την επόμενη χρονιά επαναλειτουργία της.
Γενικότερα, λοιπόν, περιμένουμε μια αύξηση γύρω στο 20%.

Η τεράστια αυτή αύξηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει σημειωθεί την τελευταία πενταετία. Αν σας μιλούσαν πριν από πέντε χρόνια για μια τέτοια αύξηση, τι θα λέγατε;
Η μεταβολή συνέβη από τότε που η Aegean αποφάσισε να διατηρεί στην Καλαμάτα ένα αεροπλάνο Α319, το οποίο κάνει δρομολόγια από Πέμπτη έως Τρίτη. Η μεταβολή αυτή έγινε θεωρώ συντονισμένα με την έναρξη της Costa Navarino. Τότε ξεκίνησαν βασικές κινήσεις Περιφέρειας, Αυτοδιοικητικών Αρχών γενικότερα και ιδιωτικής επιχειρηματικότητας για ανάπτυξη των αερομεταφορών στη Μεσσηνία, με αποτέλεσμα τη σταδιακή προσθήκη τακτικών γραμμών με πολλές πόλεις του εξωτερικού, δηλαδή μετατράπηκε από ένα αεροδρόμιο που βασικά εξυπηρετούσε πτήσεις τσάρτερ μικρής κατηγορίας σε ένα που εξυπηρετεί τακτικές γραμμές. Αυτές ήταν που έφεραν και τη διαφορά.
Όσο για το τι θα απαντούσα πριν από πέντε χρόνια, θα σας έλεγα πως δεν πίστευα ότι θα υπάρξει τέτοιας έκτασης κίνηση, π.χ. με την British Airways να φτάνει στην Καλαμάτα με δύο τακτικές γραμμές την εβδομάδα, όπως και πολλές άλλες εταιρείες με τακτικές συνδέσεις με Βιέννη, Ρώμη, Παρίσι κ.α.
Αν σκεφτείτε ότι έχουμε αύξηση περίπου 250% τα τελευταία πέντε χρόνια, σίγουρα μπορώ να σας πω ότι δεν το περίμενα.
Όπως επίσης σημαντικό θεωρώ το κομμάτι των συνεδριακών πτήσεων με χιλιάδες συνέδρους, π.χ. Volks wagen, Deuch telecome, Amway, Herbal, μεγάλες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.
Τέλος, η κατηγορία των πτήσεων bussines class (jet airtaxi –private vip) έχει παρουσιάσει άνοδο 300% και παραπάνω την τελευταία πενταετία.

Μιλάτε για μια τεράστια κίνηση, που μάλιστα θα αυξηθεί… Ο αερολιμένας της Καλαμάτας μπορεί να την υποστηρίξει με τις υπάρχουσες υποδομές; Ο αερολιμένας κατασκευάστηκε το 1989/1990 με τις τότε προδιαγραφές (μια αίθουσα εσωτερικού – εξωτερικού για αφίξεις- αναχωρήσεις και μία αναμονής), και με master plan έως το 2020 να έχει διπλασιαστεί, εφόσον παρουσιαζόταν σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης.
Οι σύγχρονες ανάγκες για low cost εταιρείες (όπως pre boarding-extra –intra schengen διαδικασίες) αντιμετωπίζονται πλέον με δυσκολία. Θεωρώ ότι έχει γίνει κατανοητό και σε επίπεδο της Κεντρικής Υπηρεσίας μας ότι απαιτούνται βελτιώσεις.
Η πρώτη ενέργεια, κατά την άποψή μου, είναι οι απαλλοτριώσεις, ώστε να επεκταθούν πίστα αεροσκαφών και κτηριακές εγκαταστάσεις. Μέχρι να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να εφαρμόζεται σωστός συντονισμός – διαχωρισμός στις πτήσεις, που γίνεται από την Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, και να ενισχυθούμε σε προσωπικό και εμείς και οι συνεργαζόμενες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ώστε να είναι εφικτή η διεύρυνση των ωραρίων λειτουργίας σε κενά διαστήματα.
Δεν έχει καμία χρησιμότητα να φτιάξουμε μια πίστα για 8 αεροπλάνα, αλλά να έχουμε τα ίδια κτήρια με χωρητικότητα για 4 αεροσκάφη.

Κατά τη γνώμη σας, το υπάρχον κτήριο, καθώς και οι υποδομές που διαθέτει, χρειάζονται παρεμβάσεις, αφού προφανώς είναι ουτοπικό να μιλάμε για νέο αεροδρόμιο;
Το κτήριο που έχουμε και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπως check in, ιμάντες αποσκευών, εγκαταστάσεις κλιματισμού κ.λπ., λειτουργούν χωρίς κάτι το σοβαρό, αντιλαμβάνεστε όμως ότι από το 2002 που έγινε ο τελευταίος εκσυγχρονισμός τους και με την καταπόνηση συνεχούς λειτουργίας, απαιτούνται βελτιώσεις για να αντέξουν και στη διαφαινόμενη περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης τους. Για φέτος υπολογίζουμε να ξεπεράσουμε τις 16-18 ώρες ημερησίως.

Η ανθρώπινη δύναμη του αερολιμένα αυτή τη στιγμή ποια είναι; Υπάρχουν κενά;
Εγώ αυτή τη στιγμή έχω επτά άτομα (επιχειρησιακή και υποστηρικτικές ειδικότητες), ενώ πέντε υπάρχουν στην Αεροναυτιλία σε χωριστή διοικητική δομή. Από εκεί και πέρα, εμπλέκονται σε ορισμένους βασικούς τομείς συνεργαζόμενες Υπηρεσίες, όπως της 120 ΠΕΑ, π.χ. εναέρια κυκλοφορία, πυρασφάλεια, έλεγχοι ασφαλείας της Αστυνομίας, το Τελωνείο κ.ά.
Σε ό,τι μας αφορά, έχουμε ζητήσει ενίσχυση και περιμένουμε την έγκριση. Με βάση το νέο οργανισμό Ν.4427/2016 υπάρχουν κενά, αλλά δεν το θέτω έτσι. Το πρόβλημα είναι ότι αισθανόμαστε μια πίεση για περαιτέρω προσφορά ανάπτυξης και δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις απαιτήσεις, όπως τίθενται σε όλο το εύρος 24ώρου.
Να πω ότι αναμένεται σύντομα να υπάρχει μια αλλαγή στην Υπηρεσία μας μετά την παραχώρηση της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ίσως από εκεί να προκύψει ενδιαφέρον με μεταθέσεις από συναδέλφους.

Συχνά ακούμε για ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας… Η γνώμη σας;
Δεν έχω να σας απαντήσω κάτι σε αυτό, αφού κι εγώ από δημοσιεύματα έχω δει ότι κι αυτό θα προχωρήσει σε αποκρατικοποίηση. Από πλευράς Κεντρικής ΥΠΑ δεν έχουμε τοπικά προς το παρόν διαδικασίες προς αυτή την κατεύθυνση.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση

                
             ΓΕΝΙΚΟΣ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ   ΠΤΗΣΕΩΝ   K.A.KΛ.Κ     ΑΠΟ  26/03/2017 – 28/10/2017
 

S
L
O
T
ΕΤΑΙΡΙΑ    ΑΡΙΘ.
ΠΤΗΣΗΣ AIRL/FLT NUM.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΤΗΣΕΩΝ
FL.PERIOD
ΘΕΣΕΙΣ &
ΤΥΠΟΣA/Φ
SEATS-/F
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ
ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ
ARR.   FROM
ΩΡΑ ΤΟΠ.
ΑΦΙΞ.
ΩΡΑ ΤΟΠ
ΑΝΑΧ
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ
DEST.TO
RMKS
  MONDAY / ΔΕΥΤΕΡΑ              
T A3 N/S –  752   AEGEAN 01/05-09/10 144/A319   N/S-1 0830 LYON LGT OK
K DE 1664/1665 CONDOR 05/06-23/10 180/A320 FRANKFURT 0845 0945 FRANKFURT  
K DE 1666/1667 CONDOR 05/06-23/10 180/320 MUNICH 1000 1055 MUNICH  
K IZ 217/218 ARKIA 17/04. 110/E90 TEL AVIV 1120 1220 TEL AVIV  
K HV 6767/6738 TRANSAVIA 24/04-09/10 149/B73W AMSTERDAM 1150 1235 AMSTERDAM  
K ENT 0847/0848 ENTER AIR 31/07-28/08 145/B734 PARIS 1220 1305 PARIS  
K CO 976/977 COBALTAIR 17/07-28/08 144/A319 LARNAKA 1245 1330 LARNACA  
K A3  753/750  AEGEAN 01/05-29/05 144/A319 LYON 1415 1440 PARIS  
K A3  753/750  AEGEAN 05/06-09/10 144/A319 LYON 1415 1520 PARIS  
K QS 9001/9004 TRAVEL SERVICES 08/05-02/10 94/73H LYON (VIA HER) 1510 1555 NANTES  
K ENT 0927/0928 ENTER AIR 10/07-25/09 145/B734 PARIS 1600 1700 PARIS  
T A3 751 –  N/S AEGEAN 05/06-09/10 144/A319 PARIS 2315 N/S+1    
  TUESDAY / ΤΡΙΤΗ              
  A3 N/S   732    AEGEAN 02/05-26/09 144/A319 N/S   0750 MOSKOW  
K 6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL 03/10 094/73H BRATISLAVA 0835 0925 BRATISLAVA ARR VIA AOK
K 6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL 20/06-26/09 094/73H BRATISLAVA 0900 0950 BRATISLAVA ARR VIA AOK
K EZY 8381/8382 EASY JET 29/03-24/10 180/A320 LONDON 1120 1200 LONDON  
K QS 2210/2211 TRAVEL SERVICES 03/10 189/73H PRAGA 1155 1245 PRAGA  
K QS 2210/2211 TRAVEL SERVICES 30/05,20/06,11/07
01/08,22/08,12/09
189/73H PRAGA 1515 1600 PRAGA  
K CO 976/977 COBALTAIR 29/08 144/A319 LARNAKA 1330 1415 LARNACA  
K DK9018/4019  THOMAS COOK 25/04 A321 MUNCHEN 1555 1700 MILANO  
K A3     733   AEGEAN 02/05-26/09 144/A319 MOSKOW 1605 1530 RODOS KENO  
  WEDNESDAY/TETΑΡTH              
K IZ0217/0218 ARKIA 12/04 110/E90 TEL AVIV 1130 1230 TEL AVIV  
K TO 0090/1511 TRANSAVIA FRANCE 21/06 0/73H PARIS 1450 1530 PARIS  
K 2L 8352/1353 HELVETIC AIRWAYS 27/09 112/E90 ZURICH 1455 1530 ZURICH  

 
 

  ΔΕΥΤΕΡΑ
AEGEAN              LYON
CONDOR             FRANKFURT MUNICH
TRANSAVIA       AMSTERDAM
ENTAIR AIR       PARIS
COBALT AIR     LARNACA
TRAVEL SERVICES LYON/NANTES
 
05/06-09/10
 5/6-23/10
24/04-09/10
10/07-25/09
17/07-28/08
08/05-02/10
 
  ΤΡΙΤΗ
AEGEAN              MOSKOW
TRAVEL SERV.   BRATISLAVA
EAZY JET            LONDON
TRAVEL SERV.   PRAGA
 
02/05-26/09
20/06-26/09
29/03-24/10
30/05-12/09
 
  ΤΕΤΑΡΤΗ
MONO OLYMPIC AIR
ΘΕΣ/ΚΗ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ
   
  ΠΕΜΠΤΗ
AEGEAN                      MUNICH
BRITHSH AIRWAYS    LONDON
SMALL PLANET          KATOWICE
EASY JET                    LONDON
TRANSAVIA                AMSTERDAM
PRIMERA                     BILLUD
PRIMERA                    COPENHAGEN
 
29/06-28/09
01/04-28/10
01/06-28/09
22/06-26/10
20/04-05/10
22/06-19/10
18/05-19/10
 
  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
AEGEAN                     LARNACA
AEGEAN                     MILANO
AEGEAN                     DUSSELDORF
CONDOR                    MUNICH
TRAVEL SERVICE     PRAGA
AEGEAN                     STOCKHOLM
 
04/08-25/08
04/08-25/08
25/03-17/11
05/05-20/10
09/06-22/09
19/05-21/07 &  01/09-29/09 (META ΣΕ ΣΑΒΒ)
 
  ΣΑΒΒΑΤΟ
AEGEAN                   NANTES
AEGEAN                   PARIS
ARKIA                       TEL AVIV
TRANSAVIA             AMSTERDAM
TRANSAVIA 2o        AMSTERDAM
JET AIR FLY / TUI     LILLE
BRITHSH AIRWAYS  LONDON
AEGEAN                    STOCKHOLM
 
 
 
20/05-30/09
20/05-07/10
27/05-26/08
08/07-26/08
22/04-30/09
06/05-30/09
01/04-28/10
01/04-29/04 &07/10-18/11
 
  ΚΥΡΙΑΚΗ
AEGEAN                  MOSKOW
AEGEAN                  MUNCHEN
AUSTRIAN               VIENNA
MISTRAL                  MILANO
THOMAS COOK       MANCHESTER
THOMAS COOK       BIRMINGHAM
BRITISH AIRWAYS  LONDON
THOMAS COOK    LONDON
 
11/06-24/09
19/02-19/11
02/07-17/09
04/06-17/09
07/05-01/10
21/05-01/10
07/05-22/10
14/05-01/10
 
       
       
       

 
Η OLYMPIC AIR ΕΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΘΗΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ 1/6-30/06 ΕΝΩ ΑΠΟ 25/3-31/05 ΚΑΙ ΑΠΟ 01/10-28/10 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΘΕΣ/ΚΗ.