Δια στόματος Φλαμπουράρη τα σκουπίδια στην ΤΕΡΝΑ

Δια στόματος Φλαμπουράρη τα σκουπίδια στην ΤΕΡΝΑ

Μέχρι τέλος Απριλίου ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και πέφτουν οι υπογραφές
 
Στην χθεσινή διυπουργική σύσκεψη παρουσία του Π. Τατούλη και της Ντ. Νικολάκου
 
 
Η χθεσινή ημέρα ήταν σημαντική για την Πελοπόννησο. Σε  Διυπουργική Σύσκεψη υπό την προεδρία του Αλέκου Φλαμπουράρη και συμμετοχή πέντε ακόμα συναρμόδιων υπουργών (οι υπουργοί Εσωτερικών Παν. Σκουρλέτης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκης, οι αναπληρωτές υπουργοί Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλ. Χαρίτσης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκ. Φάμελλος και ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας) την παρουσία του περιφερειάρχη Πέτρου Τατούλη και της θεματικής αντιεριφερειάρχου Ντίνας Νικολάκου, αλλά και του προέδρου του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, Γιάννη Γρυπιώτη, αποφασίστηκε να δοθεί το πράσινο φως προκειμένου να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα βήματα, εντός του Απριλίου, για την υπογραφή της σύμβασης του έργου διαχείρισης των απορριμμάτων από την ΤΕΡΝΑ.
 
Αλλαγές στη σύμβαση
Όπως δήλωσε ο Αλ. Φλαμπουράρης: “Η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως προκειμένου να ολοκληρωθούν ταχύτατα τα απαραίτητα βήματα, και μάλιστα εντός του Απριλίου, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής του έργου. Η κυβέρνηση έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά τους όρους που προέβλεπε η προηγούμενη σύμβαση στα παρακάτω σημεία: α) μείωση του χρόνου διάρκειας της σύμβασης από 27 σε 21 χρόνια, β) μείωση της εγγυημένης ποσότητας που θα αποδίδεται στην κεντρική διαχείριση από 150.000 χιλιάδες τόνους σε 100.000 χιλιάδες τόνους, γ) κατασκευή επτά (7) σταθμών μεταφόρτωσης αντί για δύο (2), δ) ανταποδοτική παροχή ρεύματος σε κατοίκους της περιοχής, το οποίο θα προέρχεται από δωρεά της κατασκευάστριας εταιρείας μετά από την  κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων.
Κατόπιν όλων αυτών γίνεται σαφές ότι θα υπάρχει σημαντική μείωση στα ανταποδοτικά τέλη που θα επιβαρύνουν τους πολίτες, λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση του κόστους μεταφοράς και τη δυνατότητα διαχείρισης και αξιοποίησης μεγαλύτερης ποσότητας απορριμμάτων από τους δήμους”.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που κυριάρχησε στη σύσκεψη ήταν η διαπίστωση ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει χειροπιαστή εναλλακτική λύση, θα έπρεπε να δοθεί ένα τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση που ταλαιπωρεί την περιοχή για δεκαετίες. Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα…
Βέβαια, η απόφαση έχει πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση από τη στιγμή που ήταν αναφανδόν κατά του ΣΔΙΤ και υπέρ της τοπικής διαχείρισης. Δύο χρόνια, όμως, τώρα δεν κατάφερε να βρει μια άλλη λύση, οπότε αναγκαστικά προσέφυγε στην έτοιμη με κάποιες βελτιώσεις στους όρους της σύμβασης.
Αυτή θα είναι και η δικαιολογία που θα… παίξει το επόμενο διάστημα. Παρέλαβε μια ήδη υπογεγραμμένη σύμβαση, κατάφερε να πετύχει κάποιες βελτιώσεις, κι έτσι μείωσε κάπως το βάρος που θα υποστούν οι δημότες στην τσέπη τους.
Η πολιτική πραγματικότητα δείχνει ότι η κυβέρνηση θέλει να τρέξει κάποια έργα (Τέμπη, διαχείριση απορριμμάτων, μετρό Θεσσσαλονίκης) στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι ολοκληρώνει ή προχωρεί έργα που για χρόνια ήταν βαλτωμένα. Οι… κορδέλες και τα πανηγύρια στρέφουν το ενδιαφέρον – επικοινωνιακά- από τη ζοφερή πραγματικότητα. Τουλάχιστον, έτσι, θέλουν να πιστεύουν.
Τώρα, αν ο συγκεκριμένος τρόπος διαχείρισης συνάδει με όσα ακούγαμε από τον πρώην υπουργό Γ. Τσιρώνη, ακόμα και από την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. 
Πάντως, η απόφαση που ελήφθη χθες, δικαιώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την πολιτική της Περιφέρειας, τους δημάρχους και ιδιαίτερα τον Παναγιώτη Νίκα, ο οποίος ευθαρσώς  τάχθηκε υπέρ της λύσης ΣΔΙΤ και αφήνει έκθετο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αυτό ήταν που πανηγύριζε το 2013 για την υπογραφή της σύμβασης και το 2017 ζητά την κατάργησή της…
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη