Το Σάββατο τελείωσε το ζήτημα των σκουπιδιών ή τώρα ξεκινά το β’ ημίχρονο;

Το Σάββατο τελείωσε το ζήτημα των σκουπιδιών ή τώρα ξεκινά το β’ ημίχρονο;

Μπορεί πολλοί να πίστεψαν ότι η απόφαση που πάρθηκε το Σάββατο, παρουσία των 6 υπουργών και του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρου Τατούλη, για τη διαχείριση των απορριμμάτων, λύνει για πάντα το πρόβλημα, όμως αυτό δεν ισχύει για την περίπτωση του Δήμου Καλαμάτας.
Όπως έκανε γνωστό στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, από τους 30.000 τόνους σκουπιδιών που παράγει η Καλαμάτα, στο νέο εργοστάσιο που αναμένεται να ξεκινήσει το Φεβρουάριο του 2017 θα πηγαίνει μια ποσότητα της τάξεως των 12 με 15.000 τόνων, με την υπόλοιπη να μένει στο Δήμο για να κάνει τοπική διαχείριση.
Έτσι, ο δήμαρχος κάλεσε τις υπόλοιπες παρατάξεις να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί από κοινού χώρος όπου θα γίνεται η τοπική διαχείριση από την εποχή της ΤΕΡΝΑ(ς) και μετά.
Μιλώντας για την απόφαση του Σαββάτου, σχολίασε πως κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και εξυπηρετεί τον τόπο, πρέπει, όμως, μέχρι το Φεβρουάριο να βρεθεί χώρος στο Δήμο για την τοπική διαχείριση. Όπως υποστήριξε ακόμη, πρέπει να συνεχιστεί η τοπική διαχείριση, ώστε να μη χαθούν θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Πέρα από το παραπάνω ζήτημα το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο κινήθηκε σε ήρεμους ρυθμούς, επηρεασμένο μάλλον από τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας.
Πριν δε από τη συζήτηση των προγραμματισμένων θεμάτων έγιναν οι ερωτήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων, οι οποίες, όπως πάντα, παρουσιάζουν το δικό τους ενδιαφέρον.
 
Μ. Μάκαρης
Πρώτος ξεκίνησε ο Μανώλης Μάκαρης. Με αφορμή τη σιωπηλή διαμαρτυρία της Κυριακής, ρώτησε τη Δημοτική Αρχή για τις παρεμβάσεις της σε θέματα προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ. Η απάντηση που του δόθηκε είναι ότι μέσα στο 2017 θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο μετακίνησης των ΑΜΕΑ στους δρόμους της Καλαμάτας, δίκτυο που δημιουργείται υπό τις οδηγίες και τις συμβουλές του Γιώργου Λαζαρίδη και μελέτη του Παναγιώτη Παπαντωνίου.

Η επόμενη ερώτηση του κ. Μάκαρη αφορούσε στην κίνηση στην οδό Αθηνών και στην πρόταση να τοποθετηθεί φανάρι για τους πεζούς στο ύψος του Νέου Δημαρχείου. Γι’ αυτό το ζήτημα ο Παναγιώτης Νίκας απάντησε ότι θα δημιουργηθεί άμεσα κυκλικός κόμβος στη συμβολή των οδών Αθηνών και Αγίου Δημητρίου, ενώ υποστήριξε ότι ο ποδηλατόδρομος, που ήδη κατασκευάζεται, θα αποσυμφορήσει κατά πολύ την κίνηση, κάτι που ήδη κάνει ο περιμετρικός, όπως σχολίασε.
Στην τελευταία του ερώτηση ο κ Μακάρης ζήτησε διευκρινίσεις για την εμμονή της Δημοτικής Αρχής στην παραλιακή χάραξη του δρόμου Καλαμάτα- Ριζόμυλος, με τον Παναγιώτη Νίκα να απαντά ότι αυτό έχει αποφασιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αποτελεί-συμπλήρωσε- αναγκαιότητα για την Καλαμάτα, αφού έτσι θα συνδεθεί ο δρόμος με τη Δυτική Παραλία, ενώ θα αποσυμφορήσει την κίνηση στο Ασπρόχωμα και θα επιτρέψει να λειτουργεί ως οικισμός με συνοχή.
Πάντως, ο δήμαρχος Καλαμάτας δήλωσε ότι τα σενάρια που ακούγονται δεν τον κάνουν αισιόδοξο, αφού δεν περιλαμβάνουν την παραλιακή χάραξη.
 
Θ. Μπρεδήμας
Από την πλευρά του, ο Θεόδωρος Μπρεδήμας ζήτησε να ενημερωθεί για το ζήτημα του Λαογραφικού Μουσείου, που αντιμετωπίζει πρόβλημα, με το δήμαρχο να απαντά ότι το κυριότερο είναι η μισθοδοσία του προσωπικού, όμως μέχρι τα τέλη Μαΐου θα υπάρξει προσπάθεια για πρόταση βιωσιμότητάς του.
 
Μιχάλης Αντωνόπουλος
Ο Μιχάλης Αντωνόπουλος έθεσε ξανά στο Δημοτικό Συμβούλιο το ζήτημα της Αστικής Συγκοινωνίας στις περιοχές της Βέργας και της Μικράς Μαντίνειας, με το δήμαρχο να του απαντά ότι αυτό δεν είναι απόφαση του Δήμου, αλλά της Περιφέρειας. Θύμισε, δε, την περίπτωση της γραμμής του νοσοκομείου, καθώς για να υπάρξει μια επέκταση 300 μέτρων (από το ΤΕΙ) χρειάστηκαν 5 χρόνια.
Παράλληλα, σχολίασε πως, αν υπάρξει αυτή η σύνδεση, θα πρέπει να γίνει με σωστή συχνότητα δρομολογίων.

Το επόμενο ερώτημά του αφορούσε στην κατάσταση που επικρατεί στο πίσω μέρος του σταθμού του ΟΣΕ και ειδικότερα στο σημείο που ήταν αποθήκες και καθημερινά παρκάρουν αυτοκίνητα. Ο δήμαρχος απάντησε ότι ο Δήμος έχει νοικιάσει όλο το χώρο, όμως στην εταιρεία που εκτελεί τα δρομολόγια για Αλβανία έχει επιτραπεί να σταθμεύει εκεί τα οχήματά της, προκειμένου να μην τα παρκάρει στον οδό Φραντζή, με συνέπεια να κρύβεται το κτήριο του σταθμού.
Αποτέλεσμα της παραχώρησης του χώρου στην εταιρεία είναι να μένει ανοιχτή η είσοδος της οδού Ξενοφώντος και έτσι δημότες να βάζουν τα αυτοκίνητά τους εκεί. Όπως είπε, γίνεται προσπάθεια να σταματήσει αυτό το φαινόμενο και σε συνεννόηση με τη Δημοτική Αστυνομία να κλείνει ο χώρος, κάτι που δεν μπορεί να γίνει αν μέσα υπάρχουν οχήματα και αυτά εγκλωβιστούν.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σε αντίστοιχη περίπτωση, δημότης είχε καλέσει στο σπίτι του δημάρχου στις 2.00 τα ξημερώματα, προκειμένου να μεσολαβήσει για να βγάλει το εγκλωβισμένο του όχημα.
 
Γιώργος Δημητρούλιας
Τελευταίος μίλησε ο Γιώργος Δημητρούλιας που ζήτησε να ενημερωθεί για την αρνητική εξέλιξη στο Master Plan του λιμανιού της Καλαμάτας. Την πρώτη απάντηση έδωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Ανδρέας Καραγιάννης, δηλώνοντας ότι υπήρξε λάθος από το υπουργείο και δεν αφορά μόνο στο λιμάνι της Καλαμάτας, ενώ συμπλήρωσε ότι πλέον πρέπει να περιμένουμε.
Ο δήμαρχος για το ίδιο ζήτημα απάντησε ότι ο Δήμος δεν έχει επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ για τη μελέτη και επανέλαβε ότι το λάθος προήλθε από το υπουργείο.
Κλείνοντας είπε ότι το Master Plan πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, αφού αυτή η καθυστέρηση εμποδίζει έργα που ανήκουν στη «βιώσιμη αστική ανάπτυξη» εντός του λιμένα, κι αυτό κάνει το ζήτημα κρίσιμο.
Πριν, δε, αφήσει το βήμα ευχήθηκε σε όλους «Καλή Ανάσταση σε μια πτωχυμένη χώρα», με τις τελευταίες λέξεις ουσιαστικά να αποτελούν «πάσα» στην αντιπολίτευση, για να αρχίσουν τα σχόλια για το ποιος φταίει που η Ελλάδα έφτασε σε αυτό το σημείο.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση