Σε όλες τις μεγάλες πόλεις στόχος είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο και για το λόγο αυτό γίνονται πεζόδρομοι, ποδηλατοδρόμοι, αλλά και σωστή οργάνωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με επίκεντρο πάντα τα αστικά λεωφορεία.
Στην περίπτωση της Καλαμάτας, τα δύο πρώτα εν μέρει λειτουργούν, όμως σίγουρα δε λειτουργεί σωστά ο τομέας των αστικών λεωφορείων.
Αυτό μπορεί κάποιος να το καταλάβει εύκολα, αν δει τον κόσμο που περιμένει στις στάσεις ή είναι μέσα στο λεωφορείο, κυρίως δηλαδή ηλικιωμένοι και φοιτητές του ΤΕΙ, άτομα που δεν οδηγούν ή δεν έχουν αυτοκίνητο.
Το γιατί δεν προτιμά ο κόσμος το λεωφορείο στην Καλαμάτα είναι ένα ζήτημα που, προφανώς, έχει διάφορες παραμέτρους και προεκτάσεις, π.χ. το κόστος του εισιτηρίου, τη συχνότητα των δρομολογίων, τις διαδρομές κ.ο.κ.
Βασικό, κατά τη γνώμη μας, βέβαια, είναι και η ενημέρωση για το πότε, από πού περνά ένα λεωφορείο και αν, φυσικά, μπορεί να το περιμένει κάπου ο επιβάτης με ασφάλεια, χωρίς να είναι έρμαιο των καιρικών συνθηκών.
Σε κάποιες από τις στάσεις έχουν μπει φωτεινοί πίνακες που ενημερώνουν για το πότε θα περάσει το λεωφορείο, ενώ σε άλλες επικρατεί το άλλο άκρο!
Το «Θάρρος» διέσχισε τη διαδρομή που κάνει η Γραμμή 1, που ξεκινά από την αφετηρία και καταλήγει στο ξενοδοχείο Φιλοξένια. Με λίγα λόγια, την κεντρικότερη γραμμή της πόλης.
Η κατάσταση που αντικρίσαμε στις στάσεις είναι, τουλάχιστον, απαράδεκτη για μια πόλη που θέλει να «κοκορεύεται» ότι είναι σύγχρονη και «βασίλισσα του τουρισμού», γιατί για τους τουρίστες το λεωφορείο αποτελεί βασικό μέσο μετακίνησης, αφού έτσι έχουν μάθει στη χώρα τους.
Όσο για τους Καλαματιανούς που δε χρησιμοποιούν το λεωφορείο και προτιμούν να κάνουν τουρ για μια από τις ελάχιστες πλέον ελεύθερες θέσεις στο κέντρο της πόλης, αυτό πρέπει να το δουν οι ειδικοί.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στη δημόσια ανοικτή πλειοδοτική δημοπρασία, με φανερή προφορική διαδικασία, που θα διενεργούνταν στις 28 Απριλίου, αναφέρονταν στις «Υποχρεώσεις του Μισθωτή», μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
Τα δέκα εννέα (19) στέγαστρα θα συντηρούνται, επισκευάζονται και καθαρίζονται με μέριμνα και δαπάνες του αναδόχου.
Ο μισθωτής είναι υποχρεωμένος να φροντίζει για τη συντήρηση και την καλή εμφάνιση των διαφημιστικών μέσων, καθώς και για την απομάκρυνση των φθαρμένων ή επικίνδυνων για την ασφάλεια των πεζών και οχημάτων διαφημιστικών κατασκευών, σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου.
Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ο νέος μισθωτής να τηρήσει τα παραπάνω και να κάνει τις στάσεις «ανθρώπινες», διαφορετικά ας το κάνει ο Δήμος, γιατί αυτή η εικόνα είναι απαράδεκτη!
Κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ αρκετοί ήταν οι επιβάτες που μας έκαναν παράπονα για την κατάσταση, χωρίς καν να μιλήσουμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κύριος μας δείχνει τα σκαλιά που υπάρχουν στην πρώτη στάση επί της οδού Νέδοντος. Είναι, πράγματι, αξιοπερίεργο σε μια στάση να υπάρχουν σκαλιά, τα οποία και ταλαιπωρούν τους ηλικιωμένους, αλλά και όσους έχουν καροτσάκια
Πέρα από τα σκαλιά, η συγκεκριμένη στάση στον πίνακα ανακοινώσεων που διαθέτει δεν αναφέρει τίποτα για τα δρομολόγια, ενώ για να μη σωριαστεί είναι κολλημένος με μονωτική ταινία!
Οι πιο πολλές στάσεις πλέον δε διαθέτουν τον πίνακα ανακοινώσεων και έχει παραμείνει απλά το πλαίσιο! Βέβαια, σε κάποιες περιπτώσεις ο πίνακας μπορεί να λειτουργήσει και ως χώρος απόθεσης απορριμμάτων. Μπορεί στις συγκεκριμένες στάσεις να υπήρχε κάποτε καλάθι, αλλά πλέον αποτελεί είδος πολυτελείας!
Μπορεί στις πιο πολλές στάσεις να μην υπάρχουν τα δρομολόγια, αλλά υπάρχει έστω ένα αυτοκόλλητο του ΚΤΕΛ που αναφέρει ότι ο επιβάτης μπορεί μέσω του κινητού του να σκανάρει το QR code και να δει τα δρομολόγια. Τώρα αν ο ηλικιωμένος δεν καταλαβαίνει ή δεν έχει Smart Phone, είναι άλλο ζήτημα!
Οδός Φαρών: Η εικονιζόμενη στάση είναι από τις νέες που τοποθετήθηκαν σε κάποια σημεία της πόλης. Σύμφωνα με τους επιβάτες, όμως, είναι ακατάλληλες, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, αφού βροχή και αέρας «ξυρίζουν» όποιον αποφασίσει να περιμένει!
Στο ρεύμα της Φαρών, προς παραλία, υπάρχει μόνο μια στάση για να καθίσει ο επιβάτης που περιμένει. Στις επόμενες υπάρχει μόνο ταμπέλα…
Όσο πλησιάζει κανείς στην παραλία, όλο και πιο πολύ διακρίνει τη σαπίλα που έχει αλλοιώσει τις στάσεις. Ο δε κάδος είναι έτοιμος να πέσει στο έδαφος, ενώ υπάρχει διαφήμιση για το Καλαματιανό Καρναβάλι που τελείωσε το Φεβρουάριο!
Η πιο τουριστική θεωρητικά στάση της Καλαμάτας, αφού είναι ακριβώς μπροστά στο σημείο που δένουν τα κρουαζιερόπλοια: ο χάρτης αλλοιωμένος, το χαρτί με τις στάσεις μόνο στα ελληνικά και κολλημένο σε μία από τις κολώνες, ενώ η πίσω μεριά της στάσης, που είναι ακριβώς στην έξοδο των τουριστών, έχει σπάσει!
Άλλη μια στάση επί της οδού Ναυαρίνου: η σκουριά έχει τρυπήσει τα πάντα, ενώ η μονωτική που είχε μπει για να κρατά το πλαίσιο κόπηκε, έτσι αυτό έχει πέσει πάνω από ένα χρόνο στο πεζοδρόμιο!
Λίγο πριν από την οδό Ηρώων: φυσικά η διαφήμιση από το καρναβάλι στη θέση της και η στάση λες και είναι «σε εμπόλεμη ζώνη»!
Εκτός, όμως, από το Καρναβάλι, στην πόλη κάνουμε και Λευκή Νύχτα, έτσι λογικό είναι να υπάρχει και μια τέτοια αφίσα! Βέβαια, το λογικό θα ήταν να υπάρχει κάπου τον Αύγουστο του 2016…
Παγκάκι σε στάση που πλέον λειτουργεί ως τσουλήθρα, αφού έχει πέσει στο έδαφος…
Οι τουρίστες μέσα στον ήλιο περιμένουν στο τέρμα της Ναυαρίνου όρθιοι το λεωφορείο, με τα δρομολόγια να είναι σε ένα σκισμένο έντυπο, κολλημένο σε ένα καρτοτηλέφωνο! «Η βασίλισσα του τουρισμού» που λέγαμε…
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση