Εκατοντάδες μαθητές στον περιβαλλοντικό σταθμό του ΑΡΧΕΛΩΝ στον Αγιαννάκη

Εκατοντάδες μαθητές στον περιβαλλοντικό σταθμό του ΑΡΧΕΛΩΝ στον Αγιαννάκη

Χθες ολοκληρώθηκαν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις με το 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων 
Με το 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων ολοκληρώθηκαν χθες οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στον περιβαλλοντικό σταθμό του ΑΡΧΕΛΩΝ στον Αγιαννάκη! Εκατοντάδες μαθητές από σχολεία της Μεσσηνίας και ευρύτερα της Πελοποννήσου επισκέφθηκαν τις προηγούμενες μέρες και εβδομάδες το σταθμό, όπου λειτούργησε ανανεωμένο πρόγραμμα, που έχει σχεδιαστεί και για μικρότερες ηλικίες!
Το νέο οπτικοακουστικό υλικό και οι δραστηριότητες που παρείχαν οι εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ, μαζί με την υπεύθυνη προγραμμάτων Πελοποννήσου, Πολύμνια Νεστορίδου, μετέτρεπαν το περιεχόμενο των παρουσιάσεων σε ένα διασκεδαστικό παραμύθι, με στοιχεία δραματοποίησης.
Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, στο οποίο χθες συμμετείχαν τα μικρά παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων, περιλάμβανε πολλές δραστηριότητες. Με ξενάγηση στο χώρο καθώς και βιντεοπαρουσίαση, οι μαθητές έμαθαν και ευαισθητοποιήθηκαν για τις θαλάσσιες χελώνες Caretta caretta, καθώς και για τη θαλάσσια ζωή και το οικοσύστημα, με ευχάριστους και δημιουργικούς τρόπους.
Μιλώντας στο «Θ» η υπεύθυνη προγραμμάτων Πελοποννήσου, Πολύμνια Νεστορίδου, επισήμανε: «Σήμερα (σ.σ. χθες) ολοκληρώνεται το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής αγωγής, που για άλλη μια χρονιά κύλησε πολύ ευχάριστα κι ωραία. Είχαμε τα χαρά να φιλοξενήσουμε πάνω από 15 σχολεία. Μεγάλη προσέλευση από μαθητές. Ανανεώθηκε, επίσης, το πακέτο. Το κάναμε πολύ πιο διαδραστικό, βάλαμε μέσα στοιχεία δραματοποίησης και είδαμε πως μέσα απ’ το παιχνίδι μπορεί ένα παιδί να καταλάβει καλύτερα τη σημασία του οικοσυστήματος. Κατεβήκαμε στην παραλία, παίξαμε και σήμερα, λοιπόν, κλείνει αυτό το πρόγραμμα για φέτος».
Η ίδια εξέφρασε την ικανοποίησή της, σημειώνοντας πως «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Συνέπεσε να έχουμε και διάφορες φωλιές που είναι ακριβώς μπροστά στην παραλία του Αγιαννάκη, οπότε είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε στα παιδιά πώς μοιάζει η φωλιά, πώς την προστατεύουμε, γιατι την προστατεύουμε έτσι και να τους εξηγήσουμε και τι μπορεί να κάνουν τα ίδια όταν βρεθούν το καλοκαίρι στις παραλίες ωοτοκίας».
Σχετικά με την ωοτοκία, η κα Νεστορίδου επισήμανε: «Ξεκίνησε στις 22 Μαΐου με την πρώτη φωλιά μπροστά από το Βουνάκι. Αυτή τη στιγμή έχουμε ξεπεράσει τις 100 φωλιές. Είμαστε καλά, προσπαθούμε να συνεργαστούμε όσο μπορούμε και θέλω να τονίσω τη σημασία του να εφαρμοστούν τα διαχειριστικά μέτρα από τους επιχειρηματίες αλλά και από τον κάθε ιδιώτη, που σημαίνει ότι πρέπει να αφαιρούνται και να τοποθετούνται στο πίσω μέρος της παραλίας τα έπιπλα θαλάσσης. Καλό είναι κι εμείς οι ίδιοι να μην αφήνουμε κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ως εμπόδιο στην ωοτοκία της θαλάσσιας χελώνας. Σημαντικό είναι, επίσης, να μην έχουμε φως, οποιαδήποτε πηγή φωτός η οποία να είναι ορατή απ’ την παραλία, γιατί, όπως ξέρουμε, οι θαλάσσιες χελώνας είναι φωτοτακτικά είδη, που σημαίνει ότι βρίσκουν το δρόμο τους με τη βοήθεια του φωτός, το οποίο το βράδυ είναι τ’ αστέρια και το φεγγάρι. Αν εμείς έχουμε κάποιου είδους φως το βράδυ στην παραλία, θα δημιουργήσουμε πρόβλημα κατά τη διάρκεια της εξόδου των νεοσσών από τις φωλιές».
Η προϊσταμένη του 2ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων, Βιβή Κουσαρίδα, σημείωσε από την πλευρά της: «Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που είμαστε σήμερα εδώ. Είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε και, πραγματικά, μετανιώνω που δεν είχαμε έρθει. Πιστεύω ότι θα το οργανώνουμε σαν δράση κάθε χρόνο. Πραγματικά, έχει οργανωθεί εδώ ένα σπουδαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των παιδιών της ηλικίας, με τρόπο διαδραστικό κι όχι τύπου μάθημα αυτό που ξέρουμε το τυπικό και το βαρετό. Με αυτό τον τρόπο είναι πολύ εύκολο τα παιδιά ν’ αντιληφθούν τη σημασία της ισορροπίας στη φύση, όπως και τη σημασία που έχει κάθε είδος χωριστά στη φύση που μας περιβάλλει και να αποκτήσουν μια άλλη στάση απέναντι στη φύση, ένα σεβασμό»!

Του Ηλία Γιαννόπουλου