Θαλαμηγός επιχειρηματία μετέφερε λαθρομετανάστες

Θαλαμηγός επιχειρηματία μετέφερε λαθρομετανάστες

Ούτε που φανταζόταν γνωστός επιχειρηματίας, μεγάλης αλυσίδας καταστημάτων εστίασης, ότι θα κατέληγε στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Καλαμάτας, όταν πριν από 5 χρόνια έδινε εντολή να πωληθεί η παλιά θαλαμηγός του άρρωστου πατέρα του.
Λίγο μετά την ολοκλήρωση της πώλησης στη νέα εταιρεία, αλλά πριν γίνει η διαγραφή του σκάφους από το νηολόγιο της εταιρείας του επιχειρηματία, αυτό εντοπίσθηκε να έχει προσαράξει σε αβαθή στην Ελαφόνησο, έχοντας πάνω του 154 λαθρομετανάστες, οι οποίοι είχαν καταβάλει για τη μεταφορά τους στην Ιταλία συνολικά 450.000 ευρώ.
Ο εισαγγελέας Εφετών ζήτησε την αθώωση του επιχειρηματία, όπως και του μεσίτη πώλησης σκαφών, αλλά ζήτησε την ενοχή για απλή συνέργεια σε απόπειρα μεταφοράς αλλοδαπών του καπετάνιου που έβγαλε το σκάφος από τη μαρίνα της Βουλιαγμένης.
 
Περίεργη ιστορία
Το σκάφος εντοπίσθηκε από το Λιμενικό στις 20 Απριλίου του 2012, προσαραγμένο σε βραχονησίδα κοντά στην Ελαφόνησο, με τους μισούς μετανάστες να έχουν βγει πάνω σε αυτή και τους άλλους να είναι ακόμα στη θαλαμηγό.
Όπως είχαν πει στους λιμενικούς, είχαν επιβιβασθεί από την Μπούντα Ελαφονήσου και θα πήγαιναν Ιταλία, ενώ ως υπευθύνους του σκάφους είχαν μιλήσει για Κούρδους που δεν εντοπίσθηκαν.
Ακολούθως, από καταθέσεις του διευθυντή της μαρίνας Βουλιαγμένης και της λογίστριας του επιχειρηματία, έγινε γνωστό ότι η θαλαμηγός επί χρόνια βρισκόταν στη μαρίνα της Βουλιαγμένης, καθώς τη χρησιμοποιούσε ο πατέρας του επιχειρηματία. Ήταν σκάφος του 1967 και όταν ο πατέρας του επιχειρηματία αρρώστησε, αποφασίσθηκε η πώλησή του, προκειμένου και η εταιρεία που το είχε να κλείσει και να σταματήσουν να καταβάλουν ελλιμενισμό στη μαρίνα, ύψους 1.320 ευρώ το μήνα.
Μέσω γνωστού βρέθηκε ο κατηγορούμενος μεσίτης σκαφών, ο οποίος μαζί με τη λογίστρια που είχε εξουσιοδοτηθεί από τον επιχειρηματία ανέλαβαν τις διαδικασίες.
Στην απολογία του ο μεσίτης είπε ότι ήρθε σε επαφή μαζί του άντρας που ενδιαφέρθηκε για το σκάφος και δήλωσε πως θα αγορασθεί από εταιρεία που εκπροσωπεί η γυναίκα του και εδρεύει στο εξωτερικό.
Το σκάφος πωλήθηκε με νόμιμα παραστατικά αντί 10.000 ευρώ και ξεκίνησαν οι διαδικασίες που προβλέπονται για να γίνουν οι αλλαγές.
 
Αρνούνται
Η λογίστρια που είχε αναλάβει την υπόθεση κατέθεσε ότι έγινε το συμφωνητικό πώλησης και είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες διαγραφής του πλοίου από το νηολόγιο, όταν ενημερώθηκαν ότι βρέθηκε προσαραγμένο. 
Σημείωσε ότι πριν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες διαγραφής, όπως έμαθαν στη συνέχεια, η αγοράστρια εταιρεία, που φαίνεται να έχει έδρα στην Αμερική, έβαλε στο πλοίο σημαία Ελσίνκι, έβγαλε δελτίο κίνησης από το Λιμεναρχείο Λαυρίου και προχώρησε σε νέα ασφάλιση του πλοίου ενώ η παλιά ίσχυε ακόμα.
Επίσης, είπε ότι υπήρχε συμφωνία να μην κινηθεί το σκάφος από τη μαρίνα Βουλιαγμένης πριν ολοκληρωθεί και η διαγραφή του, αλλά εν αγνοία τους το πλοίο μετακινήθηκε.
Η αγοράστρια εταιρεία με τα χαρτιά που έβγαλε από το Λαύριο πήρε απόπλου από τη Βουλιαγμένη.
Ο κατηγορούμενος καπετάνιος ανέφερε στην απολογία του ότι έλαβε προφορική εντολή από την αγοράστρια εταιρεία να πάρει τη θαλαμηγό από τη μαρίνα και να την πάει στη Μύκονο. Όπως είπε, ξεκίνησε, ενώ μαζί του επιβιβάσθηκαν και δύο άτομα, υποτίθεται της νέας εταιρείας. Καθώς υπήρχε κακοκαιρία, ενημέρωσε αυτόν που μιλούσε τηλεφωνικά ότι δεν μπορεί να συνεχίσει για Μύκονο και θα σταματούσε στην Ανάβυσσο. Όπως υποστήριξε, του έδωσε εντολή να αλλάξει πορεία και να πάει στην Ελαφόνησο, αλλά αυτός αρνήθηκε λέγοντας ότι ο απόπλους του είναι για Μύκονο. Τότε ο άνθρωπος που μιλούσε του ζήτησε το ακριβές σημείο που βρισκόταν, ενώ λίγη ώρα μετά εμφανίσθηκε με ένα φουσκωτό σκάφος και ένα δεύτερο μελαχρινό άτομο, το οποίο ανέλαβε το σκάφος. Τον κατέβασε από το σκάφος και περιέγραψε ότι πριν τον αφήσει στη μαρίνα, του κόλλησε ένα όπλο στο κεφάλι και του είπε να μην πει τίποτα σε κανέναν. Ισχυρίσθηκε, δε, ότι τις πρώτες μέρες διέμενε στο εξοχικό του, καθώς φοβόταν και εκεί δε γνώριζαν τη διεύθυνση, διότι είχαν όλα τα χαρτιά του.
Κατέληξε λέγοντας ότι τον χρησιμοποίησαν για να μπορέσουν να βγάλουν το σκάφος από τη μαρίνα.
Ο κατηγορούμενος επιχειρηματίας ανέφερε ότι το σκάφος ανήκε στην οικογένειά του επί 45 χρόνια και όταν αρρώστησε ο πατέρας του, αποφάσισε την πώληση. Όπως κατέθεσε, 5 χρόνια τώρα ταλαιπωρείται από αυτή την ιστορία, ενώ όταν συνέβη το περιστατικό, αυτός βρισκόταν στο εξωτερικό. Είπε ακόμη πως δε γνωρίζει τον κατηγορούμενο καπετάνιο, παρά μόνο το μεσίτη.
Η απόφαση για την υπόθεση αναμένεται να εκδοθεί σήμερα.

Της Βίκυς Βετουλάκη