Οι τελευταίες εξελίξεις αποδεικνύουν ότι είναι θέμα ημερών, πλέον, το πότε θα ξεμπλοκάρει το έργο διαχείρισης των απορριμμάτων της Πελοποννήσου με τη ΣΔΙΤ και ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.
Παρά τις τοπικές αντιρρήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, περιβαλλοντικών οργανώσεων, αλλά και ορισμένων δημάρχων, από τη στιγμή που δε δημιουργείται κάποια “χειροπιαστή” εναλλακτική λύση, η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτική διαχείριση. Μάλιστα, το καινούργιο στο σήριαλ είναι ότι φαίνεται να δημιουργείται μια διακομματική ομοφωνία γύρω από τη λύση ΣΔΙΤ.
Βέβαια, τα οικονομικά στοιχεία αναφέρουν ως κόστος διαχείρισης τα 69 ευρώ περίπου ανά τόνο, χωρίς σε αυτό να συμπεριλαμβάνουν το ΦΠΑ, κάτι που το εκτοξεύει στα 86,5 ευρώ περίπου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης απάντησε στο βουλευτή Αρκαδίας της ΔΗΜΑΡ, Οδ. Κωνσταντινόπουλο, ως προς το κόστος της διαχείρισης ανά τόνο των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το υπουργείο εκτιμά ότι η διαχείριση θα κοστίσει 69,13 ευρώ ανά τόνο χωρίς ΦΠΑ, δηλαδή 86,47 ευρώ ανά τόνο αν υπολογίσουμε ΦΠΑ 24%.
Αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε στο βουλευτή Αρκαδίας και εκείνος καλεί όλους, Περιφέρεια, Δήμους και αντιπολίτευση, να μην αναλώνονται πλέον σε άλλα ζητήματα και να επικεντρωθούν σε αυτό που θα φελήσει τον πολίτη.
ΟΔ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη τις τοπικές αντιδικίες και τον εύκολο λαϊκισμό
Μπροστά στις οικονομικές ανακοινώσεις ο βουλευτής Αρκαδίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:
“Μετά αρκετά χρόνια καθυστερήσεων, η επίσημη απάντηση του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δ.Παπαδημητρίου, διασαφηνίζει το κόστος διαχείρισης ανά τόνο απορριμμάτων.
Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων Περιφέρειας Πελοποννήσου
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:
Κατασκευή 3 ΜΕΑ συνολικής δυναμικότητας 200.000 τόνων
Κατασκευή 3 ΧΥΤΥ
Κατασκευή 2 ΣΜΑ
Λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω εγκαταστάσεων
Μεταφορά των απορριμμάτων από τους ΣΜΑ στους ΧΥΤΥ
ΚΟΣΤΟΣ:
Προϋπολογισμός: 150 εκ ευρώ (με ΦΠΑ) εκ των οποίων τα 66 εκ ευρώ κοινοτική χρηματοδότηση
Μεσοσταθμικό κόστος για τον πολίτη: 69,13 ευρώ/τόνος + ΦΠΑ
Επίσης, από τα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός στη Βουλή, είναι φανερό πως το έργο της Πελοποννήσου είναι το μεγαλύτερο και το πλέον ολοκληρωμένο σε αυτό τον τομέα, για το οποίο επίσης έχει διασφαλιστεί και η μεγαλύτερη χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα.
Ας αφήσουμε, λοιπόν, στην άκρη τις τοπικές αντιδικίες και τον εύκολο λαϊκισμό. Μετά την πρώτη επίσημη απάντηση του υπουργείου, όλοι, Περιφέρεια, δήμοι, κυβέρνηση, αντιπολίτευση πρέπει να επικεντρωθούν επί του θέματος αυτού και όχι σε άλλα παρελκόμενα, τα οποία δεν αφορούν το έργο.
Η ωριμότητα όλων μας θα αποδείξει αν μπορούμε να δώσουμε απάντηση στα περιβαλλοντικά ζητήματα, στα πρόστιμα που πληρώνουν οι πολίτες, καθώς και στη δημιουργία 1.000 νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, που απαιτούν απάντηση στην πράξη.
Ας είναι η απάντηση του υπουργού μια πραγματική βάση για συζήτηση χωρίς υπερβολές και λαϊκισμούς. Καλούμε την κυβέρνηση να αποφασίσει, επιτέλους, αν θα προχωρήσει το έργο”.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη