ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας: Αλήθεια και ευθύνες για τα οδικά έργα στο νομό

ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας: Αλήθεια και ευθύνες για τα οδικά έργα στο νομό

Η νέα ανακοίνωση παραγόντων της Ν.Δ. δεν προσθέτει οτιδήποτε άξιο λόγου σχετικά με τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας, ενώ αποφεύγει οποιαδήποτε απάντηση στα ερωτήματα που έθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης.
Ταυτόχρονα, συνεχίζει τη γνωστή τακτική της καταστροφολογίας και των προσωπικών επιθέσεων ενάντια στους υπουργούς της κυβέρνησης, σε μια προσπάθεια αφανισμού του έργου της κυβέρνησης και των θετικών εξαγγελιών του υπουργού για το νομό μας (αντιπλημμυρικά, ανοικτό θέατρο, κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος ειδικής αγωγής, αναβάθμιση αεροδρομίου, επέκταση νοσοκομείου κ.ά.).
Τα γεγονότα είναι αδιάψευστα: Το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος» εντάχθηκε στο αμιγώς εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στις 23/1/2015, δύο ημέρες πριν φύγει η κυβέρνηση Σαμαρά,  με μηδενική  εγγραφή πίστωσης, πράγμα απόλυτα λογικό, αφού το έργο ήταν ανώριμο γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί μελέτες τοπογραφικές, γεωτεχνικές κ.ά. Επρόκειτο, δηλαδή, για μια πράξη ένταξης έργου καθαρά ρουσφετολογική, εικονική και ανέξοδη, δύο μέρες πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, η οποία δεν μπορούσε να λειτουργήσει, ακόμη και αν κέρδιζε τις εκλογές η Ν.Δ.
Ξέχωρα από το γεγονός ότι η κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ παρέδωσε το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για τις υποδομές με υπερδεσμεύσεις που ξεπερνούσαν το 260%, το έργο δεν μπορούσε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020, γιατί μέσω αυτού χρηματοδοτούνται οδικά έργα μόνο του διευρωπαϊκού δικτύου ή οδικά έργα που συνδέουν πρωτεύουσες νομών με το διευρωπαϊκό δίκτυο.  Η αναγκαιότητα να κατασκευαστεί ο δρόμος «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη» σύγχρονος και ασφαλής είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη.
Γι’ αυτό και η κυβέρνηση στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με το «Μορέα», που οδήγησε στο ξεμπλοκάρισμα και την επανεκκίνηση των σταματημένων για χρόνια έργων του αυτοκινητόδρομου (περιμετρικός Καλαμάτας), πέτυχε και τη συμβατική υποχρέωση του «Μορέα» να παραδώσει τις μελέτες των  δρόμων: «Καλό Νερό – Τσακώνα», βελτίωσης του υπάρχοντος «Καλαμάτα – Ριζόμυλος» με μικρές νέες παρακάμψεις σε κάποια τμήματά του, καθώς και του δρόμου «Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
Όπως ανακοίνωσε ο Αλέξης Χαρίτσης, η νέα μελέτη του Μορέα για το συγκεκριμένο έργο έχει παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών. Τους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες, προκειμένου το έργο να είναι ώριμο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από πόρους του Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και οι διαδικασίες για την υλοποίησή του αναμένεται να τρέξουν από το φθινόπωρο.
Όσον αφορά στον οδικό άξονα Τσακώνα – Καλό Νερό, οι παράγοντες της Νέας Δημοκρατίας πάλι απέφυγαν να απαντήσουν γιατί το 2013 το έργο απεντάχθηκε από την αρχική σύμβαση, γεγονός που οδήγησε στην ακύρωσή του. Όπως ανέφερε ο συμπατριώτης μας αναπληρωτής υπουργός, το έργο θα έχει μελετητική ωριμότητα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να παραδοθεί στο υπουργείο Υποδομών η νέα μελέτη του Μορέα. Από το Σεπτέμβριο και μετά θα τρέξουν οι διαδικασίες χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου με στόχο να ξεκινήσει η κατασκευή του άμεσα. Ήδη  έχουν γίνει επαφές της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να υπάρξει χρηματοδότηση από τους αντίστοιχους πόρους.
Αυτή είναι η αλήθεια για τους οδικούς άξονες του νομού και τις τεράστιες ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας για την πορεία των έργων.
Γίνεται φανερό πως όλοι, Τοπική Αυτοδιοίκηση και φορείς, πρέπει να πιέσουμε για να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωσή τους, κάτι  που θα δώσει μεγάλη ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του νομού, θα προσδώσει μεγαλύτερη εδαφική συνοχή στις περιοχές που διατρέχουν και θα περιορίσει τον γεωγραφικό αποκλεισμό αστικών κέντρων και χωριών της δυτικής και νότιας Μεσσηνίας.