Καθημερινό φαινόμενο πλέον τα λουκέτα στα καταστήματα, με τις επιχειρήσεις που πηγαίνουν κόντρα στην κρίση να αποτελούν την εξαίρεση.
Το «Θάρρος» βρέθηκε στο Ιστορικό Κέντρο και ειδικότερα στην οδό Ιθώμης, στον αριθμό 7, όπου δίπλα στη στοά στεγάζεται το σανδαλάδικο του Γιάννη Παπαθεοδωρίδη, «Σανδάλια στη Στοά», ένα κατάστημα που «δημιουργεί» και «βλέπει» το μέλλον με αισιοδοξία.
Πριν από 7 χρόνια ο Γιάννης Παπαθεοδωρίδης αποφάσισε να επιστρέψει στην Καλαμάτα και να αναλάβει το υποδηματοποιείο της οικογένειας, ένα κατάστημα που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον παππού του το 1941.
Όπως μας είπε, ο ίδιος έχει μεγαλώσει μέσα στα παπούτσια και όταν ανέλαβε την επιχείρηση, αποφάσισε να στραφεί στην κατασκευή υποδημάτων και ειδικότερα σανδαλιών. Μέχρι τότε πουλούσαν στο κατάστημα, αλλά όχι δικά τους.
Τα σανδάλια, όπως σχολίασε, προέκυψαν από τη διάθεσή του να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό, αλλά και οικονομικά βιώσιμο. Το δε εγχείρημα τον έχει δικαιώσει, αφού το σανδάλι δεν το έχει επηρεάσει τόσο η οικονομική κρίση.
Αυτός είναι ο λόγος, άλλωστε, που πολλές ελληνικές βιοτεχνίες από το χώρο των υποδημάτων έχουν πλέον στραφεί στο σανδάλι.
Μιλώντας για την κρίση, παρατήρησε ότι και αυτός ανήκει στη γενιά που τη βιώνει και δεν την ακούει από αφηγήσεις. Έτσι, όπως υποστήριξε, όλοι εκ των πραγμάτων ψάχνουν τρόπους να επιβιώσουν και όχι να νικήσουν την κρίση, «όλοι ζούμε μέσα σε αυτή και αποτελεί μέρος της φύσης μας, αλλά και της καθημερινότητάς μας».
Επανερχόμενος στο σανδάλι, ανέφερε πως είναι ένα υπόδημα που έχει μεγάλη ζήτηση από τον κόσμο και μπορεί αρχικά να θεωρήθηκε «τουριστικό», όμως πλέον αυτό έχει αλλάξει.
Όσο για τους πελάτες, κατά βάση είναι Έλληνες και προτιμούν αυτό το είδος υποδήματος, αφού έχει επιστρέψει στη μόδα, ενώ είναι οικονομικό «και σίγουρα βγάζει τα χρήματά του», όπως σχολίασε.
Μυστικό στην επιτυχία του είναι ότι πρόκειται για ένα «ειλικρινές προϊόν, που έχει μια αλήθεια, η οποία φαίνεται και με το μάτι».
Πώς δημιουργείται ένα σανδάλι
Η δημιουργία ένα ζευγαριού σανδαλιών δεν είναι κάτι πολύ απλό όπως ίσως φανταζόμασταν πολλοί. Πέρα από το σχέδιο, εμπλέκονται τα μαθηματικά, αλλά και η γεωμετρία.
Αυτό που κάνουν στην επιχείρηση του κ. Παπαθεοδωρίδη είναι αρχικά να σχεδιάσουν ένα νέο μοντέλο. Στη συνέχεια επιλέγουν τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για το συγκεκριμένο σανδάλι και, τέλος, το στέλνουν για κατασκευή στις συνεργαζόμενες με αυτούς ελληνικές βιοτεχνίες.
Όσο για τη διαδικασία του σχεδιασμού, επίσης δεν είναι απλή, αφού απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό. Για να σχεδιάσει κάποιος ένα παπούτσι, πέρα από την ιδέα, πρέπει να γνωρίζει μαθηματικά και γεωμετρία, όπως προαναφέραμε. Ακολουθούν το καλαπόδι, όπου πάνω του αποκτά μορφή το σχέδιο, και η δοκιμή στο πόδι, αφού εκεί θα κριθεί αν η εφαρμογή είναι καλή.
Όσο για το πώς προκύπτει ένα σχέδιο, ο ίδιος μας είπε ότι μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει 120, ενώ ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να ζητήσει το δικό του.
Κλείνοντας παρατήρησε ότι ο κόσμος ζητά ελληνικά προϊόντα, αρκεί βέβαια να τα βρει, όμως οι έμποροι δε βοηθούνται μεταξύ τους.
Έτσι, ενώ τους δίνεται η ευκαιρία με τα ελληνικά προϊόντα, ακόμα υπάρχουν παλιότερες γενιές που επιμένουν στο εισαγόμενο και φθηνιάρικο. Ο ίδιος, πάντως, πιστεύει ότι ο κόσμος θέλει ειλικρίνεια, μόνο αυτό!
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση