Έπειτα από χρόνια… ακινησία η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας αρχίζει τα… πειράματα με την οδό Ναυαρίνου και τον κυκλοφοριακό της χαρακτήρα. Έτσι, την ερχόμενη Δευτέρα, στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρόκειται να συζητηθεί η μονοδρόμηση της οδού από τη συμβολή της με την οδό Φαρών έως και την συμβολή με την οδό Ακρίτα.
Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, προβλέπονται τα εξής: Μονοδρόμηση της Ναυαρίνου από την οδό Φαρών έως την Ακρίτα (μήκος 240 μέτρα). Δημιουργία μιας λωρίδας κυκλοφορίας των οχημάτων πλάτους 3,8 μέτρων με κατεύθυνση από Φαρών προς Ακρίτα. Αντικατάσταση της ασφάλτου με έγχρωμους κυβόλιθους. Δημιουργία λωρίδας ασφαλείας ανάμεσα στο ρεύμα των οχημάτων και του υπάρχοντος ποδηλατόδρομου, πλάτους 1 μέτρου. Διαπλάτυνση κατά 4 μέτρα του βόρειου πεζοδρομίου και ανάπλασή του. Δημιουργία θέσεων προσωρινής στάθμευσης και συγκεκριμένων σημείων στάθμευσης μοτοσικλετών.
Τεχνική έκθεση
Η παραπάνω οδός, με κατεύθυνση στον άξονα Ανατολή – Δύση, αποτελεί το βασικότερο οδικό άξονα που διατρέχει την πόλη της Καλαμάτας σε όλο το εύρος του παραλιακού της μετώπου. Αποτελεί μέλος του πρωτεύοντος οδικού δικτύου της πόλης και φυσικά οδό με μεγάλη εμπορική ανάπτυξη και κυκλοφοριακή φόρτιση, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, οπότε πλήθος κόσμου χρησιμοποιεί την ανατολική παραλιακή οδό για να έχει πρόσβαση σε οργανωμένες παραλίες, αλλά και για να επισκεφτεί τη Μικρά Μαντινεία, τη Βέργα, την Καρδαμύλη και την υπόλοιπη Μάνη.
Στην καθημερινή εικόνα της Καλαμάτας, η οδός Ναυαρίνου συμμετέχει ενεργά συνθέτοντας ουσιαστικά τη ραχοκοκαλιά της. Είναι δρόμος που καθημερινά δέχεται και φιλοξενεί μεγάλο αριθμό εγχώριων και αλλοδαπών τουριστών και αποτελεί τμήμα όπου έχουν αναπτυχθεί σημαντικές τουριστικές εγκαταστάσεις, με πλήθος ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων μικρής και μεγάλης δυναμικότητας, αλλά και εγκαταστάσεις εστίασης και ψυχαγωγίας (καφετέριες, ουζερί, ταβέρνες και μπαρ).
Η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο τους μήνες της τουριστικής αιχμής, λόγω της τουριστικής αξιοποίησης της παράκτιας ζώνης του Μεσσηνιακού κόλπου, της τουριστικής ανάπτυξης οικιστικών μονάδων εκτός του σχεδίου πόλης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και του φυσικού περιβάλλοντος της πόλης.
Τα τελευταία, όμως, χρόνια ο οικονομικός, διοικητικός και τουριστικός ρόλος της πόλης είναι υπεύθυνος για την υπερσυγκεντρωση αυτοκινήτων, που δημιουργούν σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα. Πλήθος αυτοκινήτων των μονίμων κατοίκων, αλλά και κατοίκων του υπόλοιπου νομού, επισκέπτονται καθημερινά την πόλη, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ανάγκες επαγγελματικές, εμπορικές, παροχής υπηρεσιών, υγείας, εκπαιδευτικές, καθώς και αναψυχής.
Έτσι λοιπόν και η οδός Ναυαρίνου, παραδομένη στο αυτοκίνητο και στο τσιμεντένιο ανάγλυφο των πολυκατοικιών που μονοπωλούν την κεντρική και νότια υποπεριοχή μελέτης, υποβαθμίζει την αξία της σε βάρος της ποιότητας ζωής που προσφέρει στους χρήστες της.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη